כשאנחנו חושבים על זה, לא פשוט לרכוש את אמונם של אנשים ולהגיע למצב שבו אנשים גם מביעים אמון בנו. יצירת אמון באנשים אחרים לוקחת זמן. איך אפשר בכלל לחשוב אחרת?
תתפלאו, אבל כנראה שאפשר. יש לי נסיון של למעלה מ-15 שנה בנטוורקינג עסקי ועם תחילת העשור החדש של 2020 זה זמן טוב להרהר בדברים חדשים שלמדתי ובתובנות שאספתי בעזרת הרבה אנשים טובים סביבי.
אחרי שנים של בחינת הנושא גיליתי שהאמון מורכב מארבעה פרמטרים:
א – אחריות
מ – מחויבות
ו – ויתורים
נ – נוכחות
תוכלו לקרוא על 4 הפרמטרים במאמר ליחצו כאן
הבנתי גם שבנוגע לאמון, מרכיב הזמן שעובר לא תמיד מקדם אותי למטרה. מסתבר שהזמן לא מספיק לייצר את האמון הרצוי וגם לא יעזור הרצון שלי לקצר את הזמן. התשובה נעוצה בפעילות שאני עושה כדי להגיע לנקודת האמון הסודית.
בשנה האחרונה שכרה חברת BNI העולמית את שירותיו של רוברט סקרוב, יועץ בעל ניסיון של 20 שנה בחברות הנותנות שירותים לבחינת "חווית הלקוח" והקשר של החוויה לשימור הלקוחות. היה לי הכבוד לשמוע אותו במספר הרצאות בכנס העולמי השנה. אנשים משתתפים בקבוצת נטוורקינג קודם כל כדי להגדיל את העסק ולקבל הפניות עסקיות. בקבוצות אנשים לומדים כי עליהם להתאזר בסבלנות עד שיקבלו הפניה, כי הפניה ניתנת מתוך יחסי אמון ו…אמון לוקח זמן. לאחר כמה הרצאות עם סקרוב, אני יכולה לומר כי הוא הצליח באופן סופי לשבור לי את המיתוס. הבנתי שיצירת אמון תלויה בי ובעיקר בפעולות שאני עושה כדי לייצר את האמון.
אז מהם הטיפים לקיצור זמן ההגעה לאמון עם אחרים?
מכיון שרק רצון טוב לא מספיק, הנה מספר פעולות שכדאי מאד לאמץ ולעשות :
- אמצו את הנתינה והיו סבלנים לגבי הקבלה
- התעניינו יותר בזולת ונסו פחות לעניין אותם בכם
- אנשים לא אכפת כמה אני יודעת עד שהם יודעים כמה אכפת לי
- קבלו את העובדה שלא כולם יתנו לכם הפניות ואל תכעסו על כך
- דברו עם אנשים במטרה ללמוד עליהם ואל תנסו למכור להם
- שאלו אנשים "איך אפשר לעזור לכם?" והתכוונו לזה
- אתם שייכים לקבוצה? חישבו כל הזמן מה אתם יכולים לתרום לה
- היו מנטורים לאנשים חדשים מכם, הם עוד לא יודעים מה שאתם כבר למדתם
- שוב, אל תנסו למכור!
אמון תלוי בפעולות שאתם עושים. רצון בלבד לא מספיק וגם לא משך הזמן שאתם מכירים. ככל שתהיו יותר אקטיביים, תשקיעו זמן ללמוד את השותפים שלכם לנטוורקינג, מה הם עושים, מהו תחום המומחיות שלהם, מה הם מחפשים, איך אתם יכולים לעזור להם, איזה דלתות אתם יכולים לפתוח עבורם ואיך אתם יכולים לסייע להם בצורה אקטיבית לקדם את העסק שלהם, כך תגדילו את הסיכוי שהם ירצו לעשות זאת בשבילכם ותגיעו מהר יותר לנקודת האמון ולתוצאות עסקיות.
רוצים להצליח יותר ולקבל תמורה יותר גבוהה לפעילות שלכם? קיראו איך בכמה פעולות ממוקדות תוכלו להגדיל את כמות העסקים שלכם
לחצו כאן לקריאה
שלכם,
ירדן נוי