Skip to content

BNI international

כניסה לחשבון

  • בית
  • למה BNI
  • מציאת קבוצה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • קבוצות בהקמה
  • צור קשר
תפריט
  • בית
  • למה BNI
  • מציאת קבוצה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • קבוצות בהקמה
  • צור קשר
כניסה לחשבון
account login

BNI international

  • בית
  • למה BNI
  • מציאת קבוצה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • קבוצות בהקמה
  • צור קשר
תפריט
  • בית
  • למה BNI
  • מציאת קבוצה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • קבוצות בהקמה
  • צור קשר

"אשליית האינטימיות" בקבוצות קטנות

  • מאת: ירדן נוי - מנכ"ל משותף
  • תאריך: פברואר 28, 2022
  • תגובות: אין תגובות

שתי הטענות שחוזרות בקרב קבוצות עסקים קטנות (20 – 25 חברים) היא שטוב להם כמו שהם כי הם עושים עסקים ואם יגדלו, תאבד האינטימיות הקבוצתית.

השאלה שלי היא כזו: אם הייתם יודעים שבאותה השקעה של זמן וכסף הייתם מקבלים תוצאות טובות יותר, האם הייתם בוחרים להישאר בקבוצה קטנה? האם הבחירה באינטימיות אכן מייצרת לכם את התוצאות הרצויות ?

זו "אשליית האינטימיות". לעיתים, החשש מהצורך לבנות מחדש קירבה רגשית שכרוכה באמון ונכונות לחשוף את עצמי בפני אנשים אחרים, מובילה להחלטות לא רציונליות.

שאלו את עצמכם בצורה כנה: האם באמת טוב לכם כמו שאתם?

יש כמה נקודות משמעותיות בהבדלים בין קבוצות קטנות לגדולות ושאלת מיליון הדולר היא על כמות העסקים.

כמה עסקים עושים באמת בקבוצות גדולות לעומת קטנות?

חברי קבוצות העסקים של BNI מדווחים על סגירת עסקאות בצורה אנונימית כך שמקבל התשלום לא נחשף, אלא החבר שפתח לו את הדלת לעיסקה. הדיווח נקרא "כרטיס תודה" וסכום העיסקה נרשם לזכותו של נותן ההפניה במערכת פנימית סגורה, כ"תודה". הדיווח מאפשר גם לדעת מי מהחברים הוא Giver  "ספק הפניות המצטיין", מאפשר לאסוף את סך כל העיסקאות שנסגרות בכל קבוצה, ועדיין לשמור על אנונימיות של מקבל התשלום.

ממידע זה אנחנו יודעים לומר שקבוצה בת 20 חברים מייצרת לחבריה בממוצע כ-1,100,000 ₪ לשנה. אבל, כאשר מכפילים (פי 2 ) את מספר החברים בקבוצה לקבוצה בת 40, מחזור העסקאות גדל פי 10(!) לממוצע שנתי של 8,200,000 מיליון ₪.

למה זה קורה?

הסוד הוא לא בכמות החברים בקבוצה, אלא במספר חברי מעגל היוצרים ביניהם "מעגל כוח".

"מעגל כוח" זו קבוצה של אנשים אשר פועלים בתחומי עיסוק מקבילים אך לא זהים, יש להם הרבה מן הדומה ובעיקר – לקוחות משותפים. הם לא גוזלים עסקים אחד מהשני אלא משלימים זה את זה ונעזרים זה בזה בעסקים.

בקבוצות גדולות יש מינימום 6 חברים ומעלה במעגל. זה מספר הבסיס לפעילות ומסת מינימום שנדרשת ליצירת עסקים משמעותיים. בקבוצות קטנות יש לרוב 2-3 חברים בתחומים משלימים אך הם לא מהווים עדיין מעגל פעיל ונקראים בטעות "מעגל", ומכאן השוני בתוצאות.

 

הסיבה לכך שבקבוצות גדולות מחזור העסקים גדול יותר היא שבגדולות יש יותר מעגלי כוח, וקבוצות עם מעגלי כוח מייצרות יותר כסף לחברים. בקבוצה של 35 ומעלה יהיו יותר מעגלי קשרים של 6 חברים ומעלה וכל מעגל בקבוצה ייצר יותר הפניות לחבריו ולקבוצה כולה.

 

 

במה מושקע רוב הזמן של החברים ? 

מכירים את  חוק פארטו הידוע בכינויו "חוק 80/20" ? גם כאן החוק הזה עובד. בדרך כלל קבוצות של 20-25 חברים ישקיעו 80% מזמנם באיתור, הזמנה וגיוס של אורחים שמתאימים להצטרף כחברים, רק כדי שהקבוצה תחזיק ותתקיים. רק 20% מהזמן מושקע בהפניות עסקיות. בקבוצות גדולות 80% מהזמן מושקע בבניית הקשרים ומערכות היחסים שיניבו הפניות ועסקים ורק 20% מהזמן על הזמנת אורחים או גיוס.

למה זה קורה?

כי כאשר יש יותר אנשים בקבוצה מתחלק המאמץ על יותר אנשים.

בקבוצה קטנה 20% מהחברים מייצרים 80% מהתוצאות והשאר מתחלפים בתדירות גבוהה כי אינם פעילים או תורמים ואינם מרוצים ועוזבים.

 

האם קבוצות גדולות סובלות מאובדן אינטימיות?

ככל שהקבוצה גדולה יותר היא כוללת מערכת מסודרת שמארגנת טקסים קבועים כמו ציון ימי הולדת, מפגשי גיבוש, טיולים משותפים, ועדות שאחראיות על שביעות רצון החבר וקביעת מפגשים שנקבעים מראש במועדים קבועים בין נציגי הקבוצה עם כל חבר וחבר. קבוצה גדולה מתנהלת בדיוק כפי שמחלקת משאבי אנוש בחברה גדולה מתנהלת מול לעובדיה.

 

אחזור לשאלה ההתחלתית שלי: אם הייתם יודעים שבאותה השקעה של זמן וכסף הייתם מקבלים תוצאות טובות יותר, האם עדיין הייתם בוחרים להישאר בקבוצה קטנה?

שאלו את עצמכם עכשיו בצורה כנה: האם באמת טוב לכם כמו שאתם?

כמה קשרים יש בקבוצה של 50?

 

אשמח שתכתבו לי תגובות, הערות, הארות ושאלות לגבי מה שכתבתי.

אם אתם רוצים לשתף איזה הבדלים אתם רואים בין קבוצות בגדלים שונים

כיתבו לי  [email protected]

את הרעיונות הטובים ביותר אשתף עם חברי הקהילה – עם קרדיט מלא כמובן.

שלכם,

ירדן נוי

מנכ"לית   BNI

קודםהקודםמערכות קשרים  – עד כמה זה אמיתי?
הבאמהו הצעד הראשון לחשוב "כמו גדולים"?הבא

כתיבת תגובה לבטל

יכול לעניין אותך בנוסף

Waze של העסקים

טור חגיגי: לציון 120 טורים  waze של העסקים

מאי 25, 2025
בעלי ובעלות עסקים מתחלקים ל-2 סוגים. הראשונים יודעים לאן הם רוצים להגיע אבל לא יודעים...
להמשך קריאה
A-Tool-to-GAIN-Trusted-Relationships-1030x571

הממת"ק שיבסס לכם קשרי אמון

מאי 11, 2025
בנטוורקינג עסקי, אמון הוא אחד הגורמים הקריטיים במתן וקבלת הפניות. זכרו, העיקר הוא לא מה...
להמשך קריאה
BNI

מה זה BNI בשבילך?

אפריל 27, 2025
כששאלנו את החברים שלנו בBNI את השאלה הזו, התשובות שקיבלנו חשפו משהו עמוק. חשבתם שההצלחה...
להמשך קריאה
ההבדל בין הפניה חלשה והפניה איכותית

ההבדל בין הפניה חלשה והפניה איכותית

מרץ 19, 2025
אנשים שואלים אותי לעתים קרובות אם ניתן להבחין בין הפניות חלשות להפניות איכותיות. התשובה שלי...
להמשך קריאה
ייצוג שיוויוני במרחב ציבורי הוא מאבק משותף...1

ייצוג שיוויוני במרחב הציבורי הוא מאבק משותף

מרץ 9, 2025
המציאות כיום היא שנשים הן שנלחמות למען נשים לוודא שהבנות שלהן יראו בחיי היומיום את...
להמשך קריאה
BNI

שבוע הנטוורקינג חגיגה של נטוורקינג, צמיחה ושיתופי פעולה! 🌟

מרץ 5, 2025
שבוע הנטוורקינג חגיגה של נטוורקינג, צמיחה ושיתופי פעולה! 🌟
להמשך קריאה
BNI

איך באמת נראה נטוורקינג שעובד? תנו לחברי BNI ישראל לספר לכם בעצמם!

מרץ 5, 2025
בסרטון הזה תגלו איך שיתופי פעולה, חיבורים עסקיים והפניות איכותיות הפכו לחלק בלתי נפרד מההצלחה...
להמשך קריאה
88yhrk4f

ההשראה מתחילה כשמשנים את המילים

פברואר 26, 2025
"אני רוצה לעורר השראה באנשים. אני רוצה לעורר השראה באנשים – שמעוררים השראה באנשים. אני...
להמשך קריאה
  • בית
  • למה BNI
  • למה לצפות
  • מציאת קבוצה
  • לוח אירועים
  • קבוצות בהקמה
  • משאבים לחברים
  • תרומה לקהילה
תפריט
  • בית
  • למה BNI
  • למה לצפות
  • מציאת קבוצה
  • לוח אירועים
  • קבוצות בהקמה
  • משאבים לחברים
  • תרומה לקהילה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • צור קשר
  • חיפוש מתקדם למציאת קבוצה
  • מי אנחנו
  • המלצות
  • חידוש חברות
  • מעבר חבר מקבוצה לקבוצה
  • הצהרת נגישות
תפריט
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • צור קשר
  • חיפוש מתקדם למציאת קבוצה
  • מי אנחנו
  • המלצות
  • חידוש חברות
  • מעבר חבר מקבוצה לקבוצה
  • הצהרת נגישות
  • אל היוניברסיטי של BNI

עקבו אחרינו!

  • לוגו וקריאייטיב BNI
  • תקנון - מדיניות לחברים BNI

© 2019 BNI Global LLC. All Rights Reserved. All company names, product names logos included here may be registered trademarks or service marks of their respective owners.