"את לא מזמינה נשואים למסיבת רווקים" אמרה לי חברה. "מה זאת אומרת?" התפלאתי. "כמו בחיים כך בעסקים" ענתה "אם את רוצה להגדיל את רשת הקשרים העיסקיים שלך את צריכה להזמין רווקים, אנשים שהם בלי מחויבויות, לא כבולים לבעל מקצוע כזה או אחר והם פנויים לייצר מערכת יחסים עיסקית חדשה"
"איך אני יודעת אם מישהו רווק ופנוי עסקית?" שאלתי
את מחפשת אנשים שרוצים להיות חלק מקבוצה של אנשי ונשות עסקים ולהגדיל את העסק שלהם דרך הפניות עסקיות, נכון? פשוט תשאלי אם הם כבר חברים בקבוצת עסקים מקומית. אם התשובה היא לא, הם רווקים!"
מה ההבדל בין אורחים (רווקים) למבקרים (נשואים) ?
אורחים = אנשים שיש להם עסק עצמאי שמחפשים להצמיח את העסק והם אינם חברים בקבוצה עסקית כלשהי. אנשים אלו יכולים להנות מהזדמנויות עסקיות אם יקבלו בלעדיות מקצועית בתחום עיסוקם בקבוצה.
אורחים יכולים להיות מקור נהדר להפניות ועסקים לחברים, גם אם לא יצטרפו כחברים קבועים.
מבקרים = אנשים שאינם יכולים/רוצים/מתאימים להצטרף כחברי קבוצה כגון:
שכירים שעבודתם איננה בנויה על הפניות, מכירות או עמלות
אנשים בפנסיה
קרובי משפחה שבאים לחלוק כבוד למזמין אך אינם מתכוונים להיות חברי קבוצה עסקית
אנשים הגרים או עובדים גיאוגרפית רחוק מהקבוצה
חברי BNI בקבוצות פעילות או בהקמה
אנשים שחברים בקבוצה עסקית אחרת
מרבית המבקרים יכולים להיות מקור נהדר להפניות ולעסקים לחברים (למעט מבקרים שכבר חברים בקבוצות עסקיות) אך הם לא יהפכו להיות חברי קבוצה.
חברים חדשים שמצטרפים לקבוצה עסקית מביאים איתם את רשת הקשרים שלהם ופותחים הזדמנויות לכל חברי הקבוצה.
השאלה הנכונה שצריך לשאול לפני שמזמינים אורחים או מבקרים היא, מה המטרה?
לדוגמא:
אם הקבוצה בשלב שבו היא ממוקדת בצמיחה וגדילה – כדאי להתמקד בהזמנת אורחים "רווקים"
אם הקבוצה מתמקדת בהפניות עסקיות – כדאי להזמין גם את המבקרים "הנשואים".
גם אורחים וגם מבקרים מכניסים הרבה אנרגיה טובה למפגשי נטוורקינג וכמו כל מסיבה טובה הסוד הוא באנשים שמוזמנים אליה.
אשמח שתכתבו לי תגובות, הערות, הארות ושאלות לגבי מה שכתבתי.
אם אתם רוצים לשתף איך אתם בוחרים את מי להזמין כאורחים
כיתבו לי [email protected]
את הרעיונות הטובים ביותר אשתף עם חברי הקהילה – עם קרדיט מלא כמובן.
שלכם,
ירדן נוי
מנכ"לית BNI