לאחרונה נתקלתי בספר עם שם שקצת מעורר תמיהה . "48 החוקים לכוח". בחברה שלנו הכוחנית המילה "כוח" איננה נתפסת בהקשר חיובי. הרעיונות שהוצגו שם לוו בדוגמאות היסטוריות מחצרות שליטים אריסטוקרטים בהם הזדקקו לתחבולות פיתוי, אסטרטגיות וכריתת בריתות כדי להצליח ואף לשרוד. אחרי שקראתי כמה פרקים הבנתי שאנחנו בכלל לא רחוקים מאותם ימים אפלים למרות שאנו מתהדרים במילים כמו נימוס, הוגנות ושמירה על הדמוקרטיה. הרצון שלנו להתנהג "באנושיות" פוגש את המציאות היומיומית בה צריך לדעת להסתדר עם טיפוסים מסוגים שונים שלא תמיד מתאימים לנו ולעיתים קשים להתמודדות ואז המילה "כוח" נכנסת לחיינו.
בחודש אוקטובר האחרון ערכנו ברחבי הארץ השתלמויות לחברי ההנהגות בקבוצות. מאות חברי ההנהגה השתתפו בסקר בו הביעו רובם שביעות הרצון מחברותם, בנוסף, הם נשאלו מה היו רוצים לשפר כדי להיות יותר מרוצים. בדומה לתוצאות שהוצגו בכנס הבינלאומי מרבית החברים הצביעו באופן חד משמעי
שהיו רוצים להגדיל את כמות ההפניות העסקיות שהם מקבלים. כלומר, להגדיל את הכנסותיהם. מעולה. זה בדיוק המקום להגדלת העסקים.
אבל מה הקשר בין הספר לסקר? כשרוצים לשפר את ההכנסות אין ברירה אלא לעשות דברים קצת אחרת ממה שעשינו עד כה. לדוגמא: לעשות יותר פגישות 1ל1. הרי ידוע כי המקום העיקרי בו אנו מקבלים הפניות עסקיות הן פגישות 1ל1 .
סיכום ביניים 1: אם נגדיל את מספר הפגישות תגדל גם כמות העסקאות שנקבל!
אז למה אנחנו לא עושים יותר פגישות? הבעיה היא שאנחנו רצים כל היום ופשוט אין לנו זמן או כוח לפגישות. וכשכבר יש פגישה, אנחנו מרגישים לחוצים ונראה לנו שגם הצד השני מרגיש בזה. ומה אומר הספר? בהפוך על הפוך כתוב: "לעולם אל לכם להיראות ממהרים, כאשר אתם ממהרים, הדבר יוצר רושם של חוסר שליטה בעצמכם ובזמן. עליכם להיראות תמיד סבלנים, כאילו אתם יודעים שבסופו של דבר הכל יגיע אליכם, ויסתדר." (48 החוקים לכוח)
סיכום ביניים 2: צריך לפנות זמן, לנשום עמוק לפני כל פגישה ולהתנהג ב"קוליות" ובשליטה. אז יגדלו ההכנסות.
נשמע פשוט, אך כלל לא פשוט לביצוע. איך בכלל מפנים זמן וכמה זמן צריך לפנות? הנה תוכנית קצרה בשלבים:
שלב 1: חישבו האם 30 – 60 דקות נוספים מדי יום יפנו את הזמן שלכם על מנת להשקיע בנטוורקינג? האם זו תהיה השקעה טובה של זמנכם?
שלב 2: השתמשו במפתח פשוט למדידת הזמן שאתם משקיעים בעסק שלכם:
50 אחוזים מהזמן יושקע בלקוחות קיימים
50 אחוזים הנותרים בלקוחות פוטנציאלים
שלב 3: הנה כמה נקודות לעבודה והתיחסות בתיכנון הזמן שלכם. שאלו את עצמכם בכנות:
מה אני עושה עכשיו שלא חייב להעשות (עסוק בפייסבוק, מוחק מיילים, שוב קורא מיילים, מתעדכן באתרי חדשות, שוטף כלים בבית/במשרד, מתייק… ועוד)
מה אני עושה עכשיו שמישהו אחר יכול לעשות (קיראו שוב את הנקודה הראשונה)
מה אני יכול להעביר היום למישהו אחר (אולי את הלקוח האחרון שכ"כ מציק לי…)
מה אני עושה שיכול להיעשות בצורה אפקטיבית יותר (ניהול יומן וקביעת פגישות, מעקב כרטיסי ביקור, שוב נוסע לפגישה רחוקה…?)
מה אני עושה שמבזבז את זמנם של אחרים (שיחות טלפוניות ארוכות, ישיבות, דו"חות מיותרים…)
מה אני יכול לעשות היום כדי להקטין את ביזבוז הזמן….?
אלו שאלות שחשוב שנשאל את עצמנו ובנימה אישית אוסיף, שכדאי את השאלות האחרונות להפנות לאנשים המכירים אותנו ויכולים לענות לנו באופן כנה יותר ממה שנראה לנו …
ובעניין אחר,
אני מבקשת לברך את אסף עוז, העוסק במצלמות אבטחה, מקבוצת BNI שחקים אשר זכה בהגרלה בכנס השנתי ב…סרטון וידאו המשמש כרטיס ביקור לעסק! מתנת צלם הכנס גיל לופו! הנה שוב הקישור לקליפ הכנס המדליק בעריכת סטודיו Pro Next https://www.youtube.com/watch?v=it_68YzOKjw
שלכם,
ירדן נוי