לאחרונה, הכריז הארגון העולמי על שינוי הביטוי הותיק "שיווק מפה לאוזן". מעתה, אימרו: שיווק באמצעות הפניות!
למה זה קרה, מה ההבדל?
שיווק מפה לאוזן נתפס כמהלך שיווקי איטי, פאסיבי, כזה שקורה באופן אקראי, פעילות שלוקחת זמן ויכולת ההשפעה של האדם עליו, מועטה.
שיווק באמצעות הפניות נתפס כפעילות מתוכננת, סיסטמתית, שיווק פרו – אקטיבי אשר יכולת ההשפעה של האדם עליו, גבוהה.
הפכים.
דר' מייזנר מגדיר שיווק באמצעות הפניות כ"אסטרטגיה עסקית למציאת לקוחות חדשים דרך בניית מערכת יחסים כאשר התוצאה היא שטף של המלצות אישיות"
חשוב לזכור:
לא מדובר ביצירת היכרויות עם הרבה אנשים, מדובר בהיכרות עמוקה של האנשים שאתם מכירים.
לא מדובר בהשתתפות במפגש כל שבוע, מדובר במתן אמון באנשים שאתה פוגש כל שבוע.
לא מדובר במתן לידים לאנשים אלה, מדובר במתן הפניות.
לא מדובר במצגת שבועית, מדובר בהדרכת שותפים ליצירת הפניות.
לא מדובר במה שיש לכם, מדובר במה שאתם יכולים לתת.
לא מדובר רק בעסקים, מדובר במערכת יחסים.
זה לא מפגש, זו חוויה!
זוכרים? מעתה אימרו שיווק באמצעות הפניות.
ובנימה אישית, קיבלתי הודעה ששימחה אותי מאד.
כך כותב לי אילן בן הרוש, חבר קבוצת "BNI ירושלים" :
"ירדן שלום, יצאתי כעת מפגישה ארוכה עם חבר כנסת אלי כהן ממפלגת "כולנו", במהלכה הזכרתי את ארגון BNI והסברתי שהחיבור שלי עם אנשי עסקים מתחומים מגוונים באופן קבוע תורם
רבות להבנתי את המצוקות והחסמים. ח"כ כהן ביקש ממני להתלוות אליו ולעזור לו בהבנה. מצאתי אוזן קשבת וחיבור נפלא.
הרבה בזכות האומץ לדבר על עצמי ובזכות החברים שרכשתי במהלך שנותי בארגון שאת מנהלת, אז תודה ל-BNI!"
בשביל רגעים כאילו אנחנו קיימים, לא כך?
שלכם,
ירדן נוי