אנשי ונשות עסקים, מנהלים ויזמים נדרשים לא אחת להפגין כישורים ולהשתמש בסט של כלים ניהוליים. רוב האנשים לא נולדים עם יכולות טבעיות לפתוח עסק, לנהל עובדים, לנהל מערך שיווק ומכירות. לימודים אקדמאים והכשרות מקצועיות מקנים ידע ויכולת, מלמדים מקצוע ופותחים הזדמנויות אך לא מלמדים איך לנהל עסק הנותן את אותם שירותים מקצועיים. רופאים לומדים שנים רבות אך כשהם מסיימים את הלימודים הם אינם יודעים כיצד לפתוח ולנהל קליניקה. הבשורה הטובה היא שמדובר בסט של כלים שאפשר ללמוד אותם ומה שחשוב מזה, יש מקומות שניתן להתנסות בכלים האלו ולשפר את המיומנויות.
תיאוריה היא דבר טוב עד שהיא פוגשת במציאות.
גיל סיים לימודי רפואה משלימה ארוכים בהצטיינות ואחרי מספר שנים כשכיר החליט לפתוח קליניקה עצמאית. לא היה לו מושג במה זה כרוך. מהר מאד הבין שכדי לצמוח הוא צריך להכניס עובד שיסייע לו בניהול הקליניקה ובשיווק. העובדים שהוא שכר לא היו מתאימים והוא נאלץ לשחרר אותם אחד אחרי השני. יום אחד הזמין אותו לקוח שלו למפגש BNI וגיל שראה את הפוטנציאל השיווקי החליט להצטרף כחבר קבוצה. אחרי מספר חודשים קיבל על עצמו להיות חלק מועדת החברים של הקבוצה. הוא קיבל הדרכה ושובץ בצוות המראיינים. תפקידו היה לראיין את המועמדים שביקשו להצטרף לקבוצה, לראיין את הממליצים שלהם ולבחון את התאמתם למסגרת ולקבוצה. במהלך החודשים שביצע את הראיונות הבין את הטעויות שעשה כשניסה לראיין עובדים לקליניקה שלו כשהתעלם מסימנים בעייתיים.
אחרי 3 חודשים התחיל לסייע גם לצוות משאבי האנוש בוועדת החברים שבחן את התוצאות והפעילות של החברים. מטרת הצוות היתה לתת לחברים משוב על בסיס הפעילות על מנת לשפר את התוצאות. בפעם הראשונה שנתן משוב הופתע לשמוע שאנשים נעלבו ממנו. הוא לא הבין למה. חבר ועדה ותיק הסביר לו את ההבדל בין מתן "משוב בונה" למתן "ביקורת". בפעם השנייה גיל היה עירני וניסה כמיטב יכולתו ליישם את העצות שקיבל ולהימנע מביקורת. בפעם השלישית החבר הקשיב לו בקשב רב ובסיום הודה לו על המשוב. גיל הרגיש סיפוק גדול.
איפה עוד אפשר לרכוש נסיון במתן משוב ולקבל על זה תודה?
בקדנציה לאחר מכן שובץ לצוות החונכות בקבוצה והיה אחראי על תהליך הקליטה של החברים החדשים. תהליך "אונבורדינג" הוא אחד מהחוויות המשמעותיות ביותר שמעצבות את עתידו של חבר בארגון (או בהתאמה לעולם העבודה מייצר "מחוברות עובדים"). החוויות קובעות את מידת שביעות הרצון שלו והרצון להישאר. התהליך הוא המשך ישיר לחווית הריאיון, והציפייה של החבר החדש או העובד הוא לא רק להבין את החומר אלא לחוות תהליך חיובי שעונה על צרכיו החברתיים, הרגשיים, תחושת השייכות והרגשת המשמעות.
ראיון של עובדים, מתן משוב בונה וקליטה של עובדים חדשים הם רק חלק מסט הכלים הניהוליים שנדרשים מבעלי עסקים.
ככל שמתקדמים בתפקידים השונים רוכשים מיומנויות מורכבות יותר של ניהול. הידע שרוכשים והנסיון שצוברים בקבוצות BNI עוברים אתכם הלאה לעסק שלכם ומאפשרים לכם צמיחה עסקית כמנהלים מנוסים יותר בעסק שלכם.
אז בפעם הבאה שישאלו אתכם מה נותנת לכם חברות בקבוצת נטוורקינג עסקית תוכלו לומר בביטחון: סט כלים להצלחה בעולם העסקים!
אשמח שתכתבו לי תגובות, הערות, הארות ושאלות לגבי מה שכתבתי.
אם אתם רוצים לשתף איזה כלים קיבלתם מחברותכם כדי להצליח בעולם העסקים
כיתבו לי [email protected]
את הסיפורים הטובים ביותר אשתף עם חברי הקהילה – עם קרדיט מלא כמובן.
שלכם,
ירדן נוי
מנכ"לית BNI