Skip to content

BNI international

כניסה לחשבון

  • בית
  • למה BNI
  • מציאת קבוצה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • קבוצות בהקמה
  • צור קשר
תפריט
  • בית
  • למה BNI
  • מציאת קבוצה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • קבוצות בהקמה
  • צור קשר
כניסה לחשבון
account login

BNI international

  • בית
  • למה BNI
  • מציאת קבוצה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • קבוצות בהקמה
  • צור קשר
תפריט
  • בית
  • למה BNI
  • מציאת קבוצה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • קבוצות בהקמה
  • צור קשר

טעויות בבניית קשרים עסקיים ברוח 4 הבנים

טעויות בבניית קשרים עסקיים ברוח 4 הבנים
  • מאת: ירדן נוי - מנכ״ל משותף
  • תאריך: אפריל 5, 2017
  • תגובות: אין תגובות

השנה התעמקתי בהגדה של פסח. החלטתי להבין קצת יותר את נושא 4 הבנים, להביא אותם לעולם שלי. קרובים יותר, ברורים יותר, אנושיים יותר. לא משהו עמום בן אלפי שנים , לא הגיוני שנקרא כל שנה מהר מהר בהגדה ולא נבין מעט יותר, לא כך?  4 הבנים הם ארבע פנים שנמצאות שבכל אחד מאיתנו, והאמת היא, שבמידה מסוימת בכל אחד מאיתנו יש קצת מכל אחד מהם. 

החכם – אוהב לחקור ולהבין. מתעמק בדברים, יודע לשאול את השאלות הנכונות ובעיקר יודע להקשיב. זו חוכמה לא קטנה. יחד עם זאת הוא יודע, שהוא לא יודע הכל ומוכן ללמוד מכל אחד. זו כבר חוכמה גדולה.

הרשע – הוא חתיכת טיפוס. בניגוד לחכם הוא יודע הכל. הוא מקשה קושיות, לועג לאחרים, לא אוהב לשאול שאלות אלא להתווכח על כל מילה. גם אם ישאל שאלה לא יחכה לתשובה. אנשים בורחים מסוג כזה של אנשים עם אפס במודעות עצמית.

תם – אמנם נתפס כטיפש, אבל לא בטוח שהוא כזה… בניגוד לרשע הוא שואל הרבה שאלות ומגלה עניין אך בבסיס הוא אדם פשוט, לא מלומד, לא מתוחכם, מחפש קיצורי דרך. איש טוב שאנשים יכולים לנצל את חולשותיו.

שאינו יודע לשאול – אדיש, עצלן, מכיון שהוא לא מתעניין בכלום ואין לו דעה בשום נושא הוא נגרר לכל כיוון שאחרים מושכים אותו. חוסר אכפתיות ואדישות גורמים לאחרים לא לרצות להיות בקרבתו ובודאי לא לעשות איתו עסקים.

 8 טעויות בבניית קשרים עסקיים, שיכולות לקרות לכל אחד מ-4 הבנים שבתוכנו:

  1. זה עסקי, לא אישי – יש אנשים שהם כל כולם עסקים בלבד. גרוע מזה, חלקם מנסים להשתמש באחרים כדי להשיג את מה שהם צריכים. אסור לשכוח שיש צד אנושי במערכת יחסים. אנשים רוצים לעשות עסקים עם אנשים שהם מחבבים ומעריכים. חייבים להראות עניין אמיתי בקריירה של האנשים, במשפחה שלהם, במציאת תחומי עניין משותפים ליצירת הקשר ושבירת קרח.
  2. לא מראה הכרת תודה – כולם רוצים לדעת שהתרומה שלהם מוערכת . אסור לשכוח להודות למישהו ששיתף מידע ונסגרה עיסקה או מישהו שיוצא מגידרו לעזור לכם לפתור בעיה. עשו מאמץ להראות את הכרת התודה לאחרים שעשו דברים עבורכם ולא תאמינו כמה הם יהיו מוכנים לעזור לכם שוב בעתיד.
  3. שוכח לעדכן – אחרי שמישהו עזר לכם עדכנו אותו איך הדברים מתקדמים. האם דיברתם עם איש הקשר שלהם, האם נקבעה פגישה. תנו לאנשים לדעת איך הם תרמו להצלחה שלכם. תנו להם להרגיש שאתם לא עומדים לנטוש אותם אחרי שתשיגו את מה שאתם צריכים.
  4. לא שומר על התנהגות אחידה – אם אתם טובים למישהו שטוב אליכם אבל אתם לא מתייחסים באותה צורה לאחרים זה עלול לגרום להם לפקפק בכוונות שלכם. כאשר מתייחסים באותה הצורה לכל מי שמכירים או פוגשים זה מסייע להבנה כי אתם כנים ורציניים.
  5. מתנהג בחוסר מקצועיות בזמנים קשים – אל תתפרצן או תאשימו אחרים כשהזמנים לא טובים, או כשקורה משהו דרסטי. אם דברים מתקלקלים היו כנים ושימו את הדברים על השולחן. זה יראה את האופי האמיתי שלכם. אם הכל מתפורר סביבכם וזה לא אשמתכם תתחילו לעבוד לכיוון פתרון במקום להצביע על אשמים.
  6. לא מודה כשעושים שגיאות – חלק מבנייה של אמון הוא כשאנשים יודעים שאתם לוקחים אחריות. אנשים יודעים שטעויות קורות, אבל אי לקיחת אחריות, מתן "סיפור כיסוי" או נסיון להעביר את האחריות למישהו אחר יכול לגרום לנזק בלתי ניתן לתיקון.
  7. לא נזהר בלשונו/לא שומר על שפה נקיה – מילה לא נכונה יכולה לעלות הרבה בטווח הארוך. ראיתי אנשים ששתו קצת מעל היכולת שלהם באירועים ואמרו דברים שלא רק שלא זכרו שנאמרו, אלא אחרים לא שכחו להם… האחריות להישאר מקצועיים היא עליכם, לא משנה עם מי אתם או היכן אתם. צריך לזכור שאם תדברו סרה במישהו מאחורי גבו אל תתפלאו אם הכל יחזור אליכם כמו בומרנג.
  8. מקיף את עצמו באנשים לא ראויים– אנשים ישפטו אתכם לפי הפמליה המקיפה אתכם. אם לאנשים הסובבים אתכם יש מוניטין מפוקפק או היסטוריה מסוימת אזי המוניטין הזה יועבר גם אליכם. אם תעבירו עסקים לאנשים שאינם ישרים תמצאו את עצמכם שורפים גשרים עם חברים, אנשים יתרחקו מכם ויחשדו בכם שאתם חלק מהם.

אני לא מכירה אנשים שלא עושים טעויות. לפעמים ההתנהגות היא לא בכוונה, מה שאני מכנה חוסר מודעות עצמית. זה לא "הרשע" שמתעורר לו אלא פשוט חוסר תשומת לב. תתפלאו, אבל גם "החכם" טועה…….

מצאתם את עצמכם באחד או יותר? זה הזמן לתקן את הטעויות.  חג שמח!

שלכם,

ירדן נוי

קודםהקודםלגדל קבוצה (ועסקים) כמו שמגדלים דלעת
הבאלמה BNI כל כך נוקשה?הבא

כתיבת תגובה לבטל

יכול לעניין אותך בנוסף

Waze של העסקים

טור חגיגי: לציון 120 טורים  waze של העסקים

מאי 25, 2025
בעלי ובעלות עסקים מתחלקים ל-2 סוגים. הראשונים יודעים לאן הם רוצים להגיע אבל לא יודעים...
להמשך קריאה
A-Tool-to-GAIN-Trusted-Relationships-1030x571

הממת"ק שיבסס לכם קשרי אמון

מאי 11, 2025
בנטוורקינג עסקי, אמון הוא אחד הגורמים הקריטיים במתן וקבלת הפניות. זכרו, העיקר הוא לא מה...
להמשך קריאה
BNI

מה זה BNI בשבילך?

אפריל 27, 2025
כששאלנו את החברים שלנו בBNI את השאלה הזו, התשובות שקיבלנו חשפו משהו עמוק. חשבתם שההצלחה...
להמשך קריאה
ההבדל בין הפניה חלשה והפניה איכותית

ההבדל בין הפניה חלשה והפניה איכותית

מרץ 19, 2025
אנשים שואלים אותי לעתים קרובות אם ניתן להבחין בין הפניות חלשות להפניות איכותיות. התשובה שלי...
להמשך קריאה
ייצוג שיוויוני במרחב ציבורי הוא מאבק משותף...1

ייצוג שיוויוני במרחב הציבורי הוא מאבק משותף

מרץ 9, 2025
המציאות כיום היא שנשים הן שנלחמות למען נשים לוודא שהבנות שלהן יראו בחיי היומיום את...
להמשך קריאה
BNI

שבוע הנטוורקינג חגיגה של נטוורקינג, צמיחה ושיתופי פעולה! 🌟

מרץ 5, 2025
שבוע הנטוורקינג חגיגה של נטוורקינג, צמיחה ושיתופי פעולה! 🌟
להמשך קריאה
BNI

איך באמת נראה נטוורקינג שעובד? תנו לחברי BNI ישראל לספר לכם בעצמם!

מרץ 5, 2025
בסרטון הזה תגלו איך שיתופי פעולה, חיבורים עסקיים והפניות איכותיות הפכו לחלק בלתי נפרד מההצלחה...
להמשך קריאה
88yhrk4f

ההשראה מתחילה כשמשנים את המילים

פברואר 26, 2025
"אני רוצה לעורר השראה באנשים. אני רוצה לעורר השראה באנשים – שמעוררים השראה באנשים. אני...
להמשך קריאה
  • בית
  • למה BNI
  • למה לצפות
  • מציאת קבוצה
  • לוח אירועים
  • קבוצות בהקמה
  • משאבים לחברים
  • תרומה לקהילה
תפריט
  • בית
  • למה BNI
  • למה לצפות
  • מציאת קבוצה
  • לוח אירועים
  • קבוצות בהקמה
  • משאבים לחברים
  • תרומה לקהילה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • צור קשר
  • חיפוש מתקדם למציאת קבוצה
  • מי אנחנו
  • המלצות
  • חידוש חברות
  • מעבר חבר מקבוצה לקבוצה
  • הצהרת נגישות
תפריט
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • צור קשר
  • חיפוש מתקדם למציאת קבוצה
  • מי אנחנו
  • המלצות
  • חידוש חברות
  • מעבר חבר מקבוצה לקבוצה
  • הצהרת נגישות
  • אל היוניברסיטי של BNI

עקבו אחרינו!

  • לוגו וקריאייטיב BNI
  • תקנון - מדיניות לחברים BNI

© 2019 BNI Global LLC. All Rights Reserved. All company names, product names logos included here may be registered trademarks or service marks of their respective owners.