האם ידעתם כי הקבוצות המגוונות ביותר הן גם המצליחות ביותר?
קחו כמה דקות במפגש הקבוצה הקרוב שלכם והסתכלו סביב, מה אתם רואים?
האם בקבוצה שלכם יש גיוון בסוג החברים? חלוקה שווה בין גברים לבין נשים, צעירים בגילם וצעירים פחות, עוסקים במקצועות הנחשבים "צווארון כחול" ומקצועות "צווארון לבן", חדשים בתחום (גם אם זו קריירה 2 או 3 שלהם) מול ותיקים במקצועם, בעלי השכלה אקדמית ובעלי השכלה תיכונית, חברים אשר מקום מגוריהם קרוב או רחוק ממקום המפגש וכו'.
אם הקבוצה מגוונת יש לכם יותר סיכויים להצליח !
מה הקשר בין המגוון האנושי לבין הפעילות העסקית?
בואו נחשוב רגע על משמעות האנשים המקיפים אותנו. אם סוג האנשים המקיפים אותנו דומים לנו בפרמטרים כגון: גיל, סביבת מגורים, מסלול חינוכי/צבאי/אקדמי/עסקי, מצב סוציו-אקונומי, דעות האישיות וכו' הרי בפועל אנחנו נשארים "באותה הביצה" הידועה לנו ולא פורצים החוצה את מעגל החיים שלנו. גם אם המעגל יגדל עדיין יהיה לו את אותו הטעם והריח ויהיה מוגבל באופן בו נוכל לפרוץ את האנשים הסובבים אותנו. הדרך היחידה להגיע למקומות חדשים היא דרך אנשים השונים מאיתנו, עם מסלול חיים אחר משלנו וזה יכול להוביל לאפשרויות עסקיות חדשות ולהפניות עסקיות מעניינות!
זכור לי במיוחד חבר מאחת הקבוצות, יועץ בכיר שמאד רצה להגיע למנכל חברה גדולה. ידוע הוא שככל שהאישיות יותר בכירה כך יותר קשה להגיע אליה, יותר אנשים מקיפים אותה ויוצרים מעין "טבעת סגר" כך שלא ניתן לחדור אותה. לאחר נסיונות רבים שערך בעצמו להגיע לאותו מנכ"ל, החליט לשתף את החברים בקבוצה ואף נקב בשם האדם עצמו. הוא לא שיער שיצליח להגיע לאותו אדם דרך חבר שמעולם לא חשב עליו כאחד שיוכל לקשר אותו לאישיות כה בכירה. מסתבר, שהצבעי של הקבוצה עשה עבודת שיפוץ קלה וצבע באותו הזמן אצל אותו אדם בביתו הפרטי(!) וכך יכול היה להעביר את המסר בשקט וברוגע ללא המתח הסובב במקום העבודה. אם אותו יועץ היה ממשיך לנסות ולהגיע דרך המעגלים העיסקיים הרגילים בהם הוא מסתובב, ככל הנראה לא היה מגיע לאותו אדם באופן כה אישי.
רוב האנשים מחפשים באופן טבעי להיות במחיצת אנשים הדומים להם. מספיק שנסתכל בשכונת המגורים שלנו כדי לראות שיש לנו לא מעט מאפיינים דומים. לכל קבוצה יש סוג של DNA משלה או אם תרצו "טעם" משלה. והטעם הזה או השוני המסוים הזה מתבטא בסוג האנשים שהיא מושכת אליה. חישבו על הקבוצות כעל חנות גלידה.
אולי לא תאמינו, אבל לא כולם אוהבים שוקולד. אני אפילו מכירה אישית ילדים קטנים שלא אוהבים שוקולד עד כמה שזה נשמע מוזר. יש מי שאוהבים טעמים חמוצים ויש שאוהבים חתיכות של אגוזים או עוגיות בתוך הגלידה, יש האובהים לנסות טעמים מוזרים כמו גלידת חומוס (כן, זה אמיתי לגמרי) .
מצב זה יוצר קבוצות הנראות דומות למתבונן אך בפועל הן שונות אחת מהשניה ומושכות אליהן אנשים עם מאפיינים דומים. חישבו על הביקור האחרון שלכם בקבוצה אחרת. כשהסתיים הביקור, האם חשבתם על הקבוצה כעל: "קבוצה אנרגטית" , "קבוצה מנומנמת" , "קבוצה המתנהלת בקשיחות צבאית" , "קבוצה עליזה" וכו'?
כל קבוצה מושכת את האנשים הדומים לה. אורח עם טמפרמנט סוער המגיע לקבוצה חביבה ומנומנמת לא ירצה להישאר בה ולהיפך.
אם אינכם מרוצים מהקבוצה שלכם או מה-DNA הנוכחי שלה, כנראה הגיע הזמן לשינוי ב"טעם" הקבוצה. גיוון החברים זו התשובה!
יש מה לעשות ואת זה כבר ניתן לשנות ….מחר:
אל תלכו על תחושות בטן. מפו את הקבוצה במדויק מבחינת: גברים, נשים, גיל, ותק וכד'
החליטו יחד עם הנהגת הקבוצה מהו המאפיין החסר (לדוגמא: חסרות נשים, או חסרים חברים בגילאי 20 – 30 )
קיבעו יחד עם ההנהגה אירועי עסקים בקבוצה המכוונים למילוי הגיוון החסר . ארגנו אירועים לפי נושאים לדוגמא: חסרות נשים? עירכו "בוקר נשות עסקים", חסרים אנשים צעירים? עירכו "בוקר יזמים צעירים", טיפ חשוב: השתמשו במצגת המרכזית כעוגן. עליה להיות בנושא שיעניין את אותם סוג האורחים ויהווה מקור משיכה עבורם להגעה.
אל תגידו "זה מה שיש" , היו אתם המנוף לשינוי!
בהצלחה!
שלכם,
ירדן נוי