אם את רוצה לשחק במגרש של הגדולים, אמרה לי פעם מכרה, את צריכה להאמין שאת כבר שם. את מתכוונת לזייף כמו במשפט fake it till you make it? , שאלתי אותה בפליאה. את לא מתחזה אם את באמת מאמינה שאת נמצאת במקום שנכון עבורך, ענתה בחזרה.
כל פעם שאני נשאלת איך למשוך לקבוצה אנשי ונשות עסקים הנמצאים בשלב עסקי בכיר יותר אני עונה בשאלה: " האם אתם באמת מוכנים לעשות מה שנדרש לשינוי הזה?" אני מאמינה שבראש ובראשונה זה עניין של החלטה. הכי קל לצאת בהצהרה שאני רוצה להגדיל את העסק שלי, או שאני רוצה "לעלות כיתה" ולבקש הפניות לעסקים גדולים. האם באמת העסק שלי ערוך לקלוט עבודה נוספת או שתוספת של מספר לקוחות גדולים יותר ממה שאני רגילה לא יאפשר לי לתת להם שירות כמו שאני רוצה. אין דבר מאכזב יותר מלגלות שנכשלתי מחוסר זמן או היערכות בכוח אדם.
אתם רוצים לעלות שלב ולמשוך לקבוצה אנשי ונשות עסקים בכירים? לפני ההזמנה צריך לקבל החלטה עקרונית קבוצתית לשינוי. הגעתם להחלטה? עכשיו צריך להיערך בצורה נכונה.
הנה 7 טיפים איך להכין את הקרקע להזמנת מצליחנים :
- לחשוב בגדול – מה מחזור העסקים השנתי של הקבוצה? עכשיו באמת תחשבו בגדול. הציבו יעד כספי שנתי נועז. כזה שימשוך אנשי עסקים רציניים ויעשה את הרושם שאתם רציניים ומשחקים במגרש של הגדולים.
- מקום המפגש – הסתכלו סביבכם. הכיסאות פלסטיק, השולחנות מתקפלים והמפה היא מנייר חד פעמי. האם זה מקום המפגש שבו אתם מרגישים בנוח להזמין את אנשי העסקים שאתם חולמים שיגיעו? חפשו מקום מכובד מקום שאנשים מכירים ומרגישים שהוא מכבד אותם. השקיעו בנראות של המקום, שימו שלט על שולחן ההנהגה ובעלי התפקידים. הקפידו על הכנסת רולאפ רשמי של הארגון עם שם הקבוצה שלכם
- גודל החדר – מכירים את האימרה שגודל האקווריום יכתיב את גודל הדגים? אם אתם בוחרים חדר קטן המכיל את מספר החברים כיום, רוב הסיכויים ששם גם תישארו. רק המעז מנצח. עברו לחדר גדול המאפשר נוכחות של 50-60 משתתפים מדי שבוע. גם אם בהתחלה העלות לאדם תהיה יותר גבוהה, התייחסו אליה כאל השקעה מצוינת שתצדיק את עצמה פי כמה וכמה בהמשך.
- קוד לבוש – הצבתם יעד כספי גבוה, עברתם למקום מכובד ואתם רוצים שיתייחסו אליכם ברצינות ? חובה להחליט על קוד לבוש לחברי הקבוצה. אם הייתם מוזמנים לפגישת עסקים בבית מלון האם היה עולה על דעתכם להגיע בג'ינס וטי -שירט? אם עניתם תשובה שלילית אז למה אתם מאפשרים לשותפים העסקיים שלכם להגיע בצורה הזו? חלק מקוד הלבוש הוא גם תג שם זהה לכל הקבוצה עם לוגו הארגון
- הצגה עצמית – מהתחלה קבעו שזמן המצגת הוא 30 שניות ולא 60 שניות. יש לזה יתרונות ברורים. ב-30 שניות אנשים לומדים להיות ממוקדים וכשתהיו 50-60 משתתפים בחדר, המצגת העצמית תיקח לכולם יחד 30 דקות ולא שעה שלמה! שלבו מצגת עם שיקופית על הדובר ותחום עיסוקו, זה יעזור לאורחים להבין בדיוק מה שם הדובר ומהו תחום עיסוקו המדויק, יחסוך זמן וייצר ניראות מכובדת.
- ניהול מפגש מקצועני – חלק מהנראות העסקית הוא המפגש עצמו. הקפידו על עמידה בזמנים, על הצגת בעלי תפקידים מוקפדת, מצגות אישיות מעניינות, הציגו מספרים כיאה לקבוצת עסקים כמו הצגת יעדי הקבוצה למול המצב בשטח. שימרו על התנהלות נקיה ומכבדת, ללא פוליטיקה או בדיחות פרטיות או פוגעניות.
- הבהירו שלא כל אחד יכול להתקבל לקבוצה – אל תתפשרו על בינוניות. קבוצה יכולה להיות קטנה ואיכותית והיא תהיה טובה פי כמה מקבוצה עם מספר חברים גבוה יותר אך הם אינם מחויבים לחבריהם. "אתם לא יכולים להפסיד את מה שאין לכם" – הוא המוטו. אם יש חברים שאינם מחויבים, הרי בפועל אין לכם אותם. ועדת חברים האמונה על איכות חבריה צריכה לפעול כשטובת הקבוצה לנגד עיניה ולא לחשוש להעמיד אנשים על מקומם. ככל שיהיה קשה יותר להצטרף לקבוצה כך תקבלו אנשים איכותיים ומחויבים יותר.
אם החלטתם לעלות כיתה מבחינת סוג החברים בקבוצה, עליכם להכין את הקרקע לשינוי. אי אפשר לקפוץ מיסודי לתיכון בלי הכנה. החוקרת אמי קאדי, בהרצאות "TED" מדברת על שינוי תודעתי המשנה את ההתנהגות, וההתנהגות היא שמשנה את התוצאה. גם אם אתם חושבים שאתם קצת "מחוץ לתחום הנוחות" שלכם אבל מאמינים שזה המקום הנכון עבורכם, אמצו את התודעה הנכונה ואת ההתנהגות הנכונה ותמשיכו בכיוון עד שתגיעו ליעד.
ומה עושים כשמגיעים ליעד? מציבים יעד חדש!
כמו שאמרו בסרט הקאלט "מבצע סבתא": אתה מתחיל הכי מהר שלך ולאט לאט אתה מגביר!
https://www.youtube.com/watch?v=noh_DqMpZXI
שלכם,
ירדן נוי
לפוסט הזה יש 2 תגובות
תודה רבה על הטיפים
Wow Thanks for this guide i find it hard to uncover good quality material out there when it comes to this subject material thank for the post website