Skip to content

BNI international

כניסה לחשבון

  • בית
  • למה BNI
  • מציאת קבוצה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • קבוצות בהקמה
  • צור קשר
תפריט
  • בית
  • למה BNI
  • מציאת קבוצה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • קבוצות בהקמה
  • צור קשר
כניסה לחשבון
account login

BNI international

  • בית
  • למה BNI
  • מציאת קבוצה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • קבוצות בהקמה
  • צור קשר
תפריט
  • בית
  • למה BNI
  • מציאת קבוצה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • קבוצות בהקמה
  • צור קשר

מהו הצעד הראשון לחשוב "כמו גדולים"?

  • מאת: ירדן נוי - מנכ"ל משותף
  • תאריך: מרץ 31, 2022
  • תגובות: אין תגובות

מכירים את התופעה שבה אתם מגיעים עם חשש שטיפול יכאב והוא כואב אפילו יותר? מכירים חולים שקיבלו תרופה ללא חומר פעיל (פלצבו) ששיפרו את מצבם בגלל שהאמינו שנתנו להם את התרופה הנכונה? מכירים את הבת דודה שמגיל קטן אמרו עליה "היא תהיה עורכת דין"? אלו רק דוגמאות קטנות של תופעה ידועה בשם "אפקט פיגמליון" או "נבואה שמגשימה את עצמה", שעוסקת בציפיות אישיות או סביבתיות שאינן אמיתיות ואמונה בהן מייצרת פעולות שמגשימות אותן.

במחקר מפורסם שנערך ב-1968 סיפקו החוקרים בכוונה תחילה מידע לא נכון לגבי פוטנציאל הלמידה הגבוה של מספר ילדים למורים שלהם, וייצרו אצלם ציפייה להישגים גבוהים. לאחר מספר חודשים נערכו מבחני IQ וילדים אלו אכן קיבלו בפועל ציונים גבוהים יותר מאחרים.


הצעד הראשון שצריך לעשות הוא להתאים את הפעולות לציפיות. זו הנקודה שבה השינוי מתחיל. 

אם יש לכם ילדים אתם מעלים את הציפיות שלכם ונוטעים בהם אמונה ביכולת שלהם.

אם יש לכם עובדים אתם מעלים את הציפיות שלכם מהם ונוטעים בהם את האמונה שהם יכולים.

אם אתם בעלי עסק שרוצה לגדול אתם מעלים את הציפיות שלכם מעצמכם ומעודדים את עצמכם להמשיך לאתגר את עצמכם, או שוכרים את שירותיו של מאמן עסקי לצמיחה.

אם אתם חברים בקבוצת עסקים שרוצה לגדול, אתם מעלים את הציפיות שלכם מעצמכם ומעודדים את חברי הקבוצה להתנהג כאילו הם כבר שם. הציפייה היא להתנהג כמו "גדולים".

 

מהם הצעדים שקבוצה קטנה יכולה לעשות כדי להתנהג כמו קבוצה גדולה?

 

מפגש BNI קלאסי אורך 90 דקות, אך קבוצה קטנה (מתחת 20-25) מסיימת בפועל מוקדם יותר. הניסיון למשוך זמן כדי לסיים "כמו הגדולים" מיותר וגורם למפגש להימתח כמו מסטיק. אל תחששו לסיים "לפני" הזמן.

מינגלינג נתפס בטעות כ"זמן הגעה". אל תפספסו זמן יקר. קבוצות גדולות מכירות בחשיבות חלק הנטוורקינג הפתוח ומתחילות אותו אפילו מוקדם יותר. כך יש לחברים יותר זמן לפגוש את האורחים, לקבל את פניהם בצורה רגועה, לתת להם תשומת לב אישית ולהכיר להם חברים שתחום העיסוק שלהם דומה והם יכולים לשתף פעולה יחד. זמן המינגלינג שווה לכם הרבה כסף ואורחים נוטים לזכור את מי שקיבלו את פניהם ונתנו להם להרגשה טובה.

הקפידו מאד על לוח זמנים במהלך המפגש. לסבב ההיכרות והצגה עצמית יש אנרגיה שתלויה בשמירה על הזמנים. אם מצגת אישית נקבעה ל-45 שניות ומאפשרים לחברים להמשיך מעבר לזמן עד שיסיימו (בעיקר בגלל שבקבוצה קטנה, לכאורה יש יותר זמן) הופכת את סבב ההיכרות לארוך ומייגע במקום קצבי. כן, חריגה של 10-15 שניות לאדם יכולה לתת תחושה של משיכת זמן כמו מסטיק, מה שעלול להפיל את האנרגיות ולפגוע בקצב של המפגש. בהתבסס על נסיון של עשרות שנים, הקפדה על זמנים הוא אחד המרכיבים החשובים שמבדילים בין מסגרת חברתית ועסקית.

ההרצאה המרכזית של הבוקר תחומה אף היא בזמן. אם תאפשרו למציג לחרוג מהזמן הקבוע, המפגש יתארך ותרגישו איך הוא נמתח ומשעמם. אל תשכנעו את עצמכם שהמצגת מעניינת ולכן כדאי הפעם לחרוג מהזמן. שימרו על עקרון השיוויון ומתן זמן זהה לכולם.

אל תאפשרו למשתתפים לספר בדיחות. לרוב הן לא מצחיקות ובמקרה הגרוע אף יפגעו או יעליבו חלק מהמשתתפים. אוירה "חברית" ו"פתוחה" יכולה מהר מאד להשתנות או להיתפס כלא רצינית. זיכרו שמטרת הקבוצה היא מפגשים שמייצרים עסקים, לא מפגשים חברתיים.

 סיימתם מוקדם יותר? מצוין! נצלו את הזמן כדי לתת מידע לאורחים על הקבוצה, לנהל שיחה על היתרונות ועל הציפיות מהם, ענו להם על שאלות. פיתחו יומן וקבעו פגישה עם חברי הקבוצה ועם אורחים. אל תידחו קביעת פגישות, מה שלא נעשה במסגרת המפגש נוטה להתמסמס.

הזמינו אורחים בפרופיל גבוה. קבוצות גדולות מזמינות אורחים שהם בפרופיל גבוה מהמשתתפים, הם גאים בקבוצה ובחבריה ויודעים שהחברים "ירימו להם" ליד האורחים שלהם ויגרמו להם להיראות במיטבם.


מרגישים לא בנוח להזמין אורחים בפרופיל גבוה? קיראו מה כדאי לעשות כדי לשחק במגרש של הגדולים

את התוצאות של הצבת ציפיות גבוהות אפשר לראות בשטח – הילדים משפרים את הבטחון העצמי ואת הציונים, העובדים משפרים את התפוקות, העסק שלכם גדל ובקבוצה העסקית שלכם החברים מקבלים הפניות, סוגרים עסקאות, מחדשים חברות ולא רוצים לעזוב.

זיכרו:

אם תאמינו שאתם לא יכולים – אתם צודקים!

אם תאמינו שאתם כן יכולים – אתם צודקים!

 

אשמח שתכתבו לי תגובות, הערות, הארות ושאלות לגבי מה שכתבתי.

אם אתם רוצים לשתף אילו פעולות אתם עושים כדי לעמוד בציפיות שלכם ושל הסביבה

כיתבו לי [email protected]

את הרעיונות הטובים ביותר אשתף עם חברי הקהילה – עם קרדיט מלא כמובן.

שלכם,

ירדן נוי

מנכ"לית BNI

קודםהקודם"אשליית האינטימיות" בקבוצות קטנות
הבאהכלים שיכינו אתכם לעולם העסקיםהבא

כתיבת תגובה לבטל

יכול לעניין אותך בנוסף

Waze של העסקים

טור חגיגי: לציון 120 טורים  waze של העסקים

מאי 25, 2025
בעלי ובעלות עסקים מתחלקים ל-2 סוגים. הראשונים יודעים לאן הם רוצים להגיע אבל לא יודעים...
להמשך קריאה
A-Tool-to-GAIN-Trusted-Relationships-1030x571

הממת"ק שיבסס לכם קשרי אמון

מאי 11, 2025
בנטוורקינג עסקי, אמון הוא אחד הגורמים הקריטיים במתן וקבלת הפניות. זכרו, העיקר הוא לא מה...
להמשך קריאה
BNI

מה זה BNI בשבילך?

אפריל 27, 2025
כששאלנו את החברים שלנו בBNI את השאלה הזו, התשובות שקיבלנו חשפו משהו עמוק. חשבתם שההצלחה...
להמשך קריאה
ההבדל בין הפניה חלשה והפניה איכותית

ההבדל בין הפניה חלשה והפניה איכותית

מרץ 19, 2025
אנשים שואלים אותי לעתים קרובות אם ניתן להבחין בין הפניות חלשות להפניות איכותיות. התשובה שלי...
להמשך קריאה
ייצוג שיוויוני במרחב ציבורי הוא מאבק משותף...1

ייצוג שיוויוני במרחב הציבורי הוא מאבק משותף

מרץ 9, 2025
המציאות כיום היא שנשים הן שנלחמות למען נשים לוודא שהבנות שלהן יראו בחיי היומיום את...
להמשך קריאה
BNI

שבוע הנטוורקינג חגיגה של נטוורקינג, צמיחה ושיתופי פעולה! 🌟

מרץ 5, 2025
שבוע הנטוורקינג חגיגה של נטוורקינג, צמיחה ושיתופי פעולה! 🌟
להמשך קריאה
BNI

איך באמת נראה נטוורקינג שעובד? תנו לחברי BNI ישראל לספר לכם בעצמם!

מרץ 5, 2025
בסרטון הזה תגלו איך שיתופי פעולה, חיבורים עסקיים והפניות איכותיות הפכו לחלק בלתי נפרד מההצלחה...
להמשך קריאה
88yhrk4f

ההשראה מתחילה כשמשנים את המילים

פברואר 26, 2025
"אני רוצה לעורר השראה באנשים. אני רוצה לעורר השראה באנשים – שמעוררים השראה באנשים. אני...
להמשך קריאה
  • בית
  • למה BNI
  • למה לצפות
  • מציאת קבוצה
  • לוח אירועים
  • קבוצות בהקמה
  • משאבים לחברים
  • תרומה לקהילה
תפריט
  • בית
  • למה BNI
  • למה לצפות
  • מציאת קבוצה
  • לוח אירועים
  • קבוצות בהקמה
  • משאבים לחברים
  • תרומה לקהילה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • צור קשר
  • חיפוש מתקדם למציאת קבוצה
  • מי אנחנו
  • המלצות
  • חידוש חברות
  • מעבר חבר מקבוצה לקבוצה
  • הצהרת נגישות
תפריט
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • צור קשר
  • חיפוש מתקדם למציאת קבוצה
  • מי אנחנו
  • המלצות
  • חידוש חברות
  • מעבר חבר מקבוצה לקבוצה
  • הצהרת נגישות
  • אל היוניברסיטי של BNI

עקבו אחרינו!

  • לוגו וקריאייטיב BNI
  • תקנון - מדיניות לחברים BNI

© 2019 BNI Global LLC. All Rights Reserved. All company names, product names logos included here may be registered trademarks or service marks of their respective owners.