Skip to content

BNI international

כניסה לחשבון

  • בית
  • למה BNI
  • מציאת קבוצה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • קבוצות בהקמה
  • צור קשר
תפריט
  • בית
  • למה BNI
  • מציאת קבוצה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • קבוצות בהקמה
  • צור קשר
כניסה לחשבון
account login

BNI international

  • בית
  • למה BNI
  • מציאת קבוצה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • קבוצות בהקמה
  • צור קשר
תפריט
  • בית
  • למה BNI
  • מציאת קבוצה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • קבוצות בהקמה
  • צור קשר

פרגון יתר או קומבינה?

פרגון יתר או קומבינה?
  • מאת: ירדן נוי - מנכ״ל משותף
  • תאריך: אוקטובר 5, 2018
  • תגובות: אין תגובות

"מחפש המלצה על בעל מקצוע מצוין, מנסיון אישי בלבד!"

נשמע מוכר? יוצא לי לראות עשרות בקשות כאלו בכל מיני מקומות, אונליין ואופליין. אנשים המבקשים למצוא בעל מקצוע שייתן להם תמורה בעד כספם.  בעידן שבו יש תוכניות טלויזיה המחפשות בעל מקצוע "צדיק", מאכזב לגלות שהתואר "צדיק" ניתן למי שרק עושה את עבודתו וגובה עליה את המחיר שסוכם.

הפייסבוק הפך לכלי משומן לחיפוש בעלי מקצוע או המלצות על אתרים ומקומות בילוי. כאשר יותר ויותר הבקשות מתחדדות ומביעות תחנונים: בבקשה, המליצו רק מניסיון אישי!

לקראת הכנס השנתי הגדול שערכנו, פירסמתי בקבוצה סגורה של בכירים העוסקים בשיווק בקשה להמלצה על מרצים מעניינים. כמובן שהוספתי בקשה להמלצה מהיכרות אישית. התוצאה היתה שקיבלתי מתקפה של עשרות תגובות מכל מיני סוגים. חלקם לא ציינו את שם החברה שהמרצה המומלץ מייצג, חלקם לא רשמו על מה ההרצאה, וכמעט אף אחד לא התייחס לבקשתי המפורשת להיכרות מוקדמת. לא קיבלתי מידע מהיכן הם מכירים את המומלץ או האם הם שמעו את ההרצאה בעצמם. כל שם שהועלה (ותויג) הגיב כמובן בתודה משתפכת לממליץ. לעיתים היו כמה אנשים שהמליצו על אותו אדם. הלכתי לאיבוד בבליל השמות. רק התפללתי שהשטף ייעצר.

הסתכלתי על רשימת התגובות הבלתי נגמרת. על אלו שחזרו שוב ושוב על סופרלטיבים כמו: מהמם, הורס, אלוף האלופים ותותח-על ועל הסודיים שרק תייגו שם ולא אמרו כלום. למה הם מתכוונים? מה אני אמורה לעשות עכשיו? להתחיל לפנות לכל שם, להציג את עצמי ולבקש שיחת התרשמות, אולי פגישת היכרות? האם באמת זה ריאלי מבחינתי להשקיע עשרות שעות של שיחות /פגישות/ ראיונות על סמך שם שרשמו אנשים שאני לא מכירה בכלל? אנשים רצו לפרגן אבל אני הרגשתי שאני טובעת.

השיא היה כשלאחרונה הגיעו אלי ידיעות על טענות בקבוצות פייסבוק סגורות כי חברי BNI שותפים למה שכמה כינו ״קומבינת הפניות״ בפייסבוק. מסתבר שלחלק מבקשות להמלצה על בעל מקצוע ניתן לזהות אנשים קבועים הממליצים בהתלהבות יתרה על אותו אדם, מתייגים ומפרגנים עד שזה נשמע "טוב מכדי להיות אמיתי". מכאן, הדרך להכרזה על "קומבינה" קצרה ואף היה מי שהגדיל להכריז כי ההמלצות נעשות בגלל קבלת תגמול (דבר אסור על פי התקנון העולמי)

מצד אחד, אנשי BNI באמת מתכוונים לפרגן מהלב וללא כל תגמול, הרצון לעזור אמיתי וההתלהבות אותנטית. אחד מערכי הליבה של הארגון הוא "גישה חיובית ותומכת" ומה יותר חיובי ותומך מלהמליץ בחום על חבר שמכירים?

מצד שני, "פרגון היתר" פוגע באמינות של כל דבר טוב שנכתב. אם כולם מפרגנים במסה ורק מחמיאים כל הזמן בסופרלטיבים לא ברורים, איזה ערך יש לזה? הפרגון הופך לדבר ריק שאין מאחוריו דבר, סוג של קוד התנהגות שסוחף חלק מאנשים המרגישים חובה להגיב.

איך ממליצים במידה הנכונה?

  1. לא בטוחים במאה אחוז בבעל המקצוע? אל תמליצו. בכל פעם שאתם ממליצים על אדם אתם שמים את המוניטין שלכם לפני המוניטין של האדם המומלץ. חבל שתיפגעו.
  2. תמיד, אבל תמיד תנמקו את ההמלצה שלכם. אם אני ממליצה על X אכתוב רק אם אני יכולה לענות על שאלות אם אתבקש להרחיב. X ביצע עבורי עבודה בתחום___ והייתי מאד מרוצה״. ״X ביצע עבודה עבור קרוב משפחה/חברים/שכנים והם אמרו לי ש___״
  3. הימנעו מסופרלטיבים מיותרים עד כמה האדם תותח או אלוף. אתם חושבים שמבקש ההמלצה חייב להכיר את א' – שילחו לו הודעה אישית עם הסבר מדוע הוא "חייב" להכיר אותו או לפנות אליו. השאירו את הפרטים שלכם, כולל טלפון אם ירצה לשוחח איתכם ולקבל המלצה ממקור ראשון. עימדו מאחורי ההמלצות שלכם.

גיא מגיד, מומחה למיתוג ובעל סטודיו לעיצוב מספק תובנות נוספות:

  1. אם חלפו כמה שעות טובות מפירסום הפוסט ויש כבר לא מעט תגובות, מומלץ להימנע מהעלאת תגובה נוספת. כל המוסיף גורע.
  2. כשרוצים להמליץ רצוי לצרף לינק לאתר בעל המקצוע, כרטיס ביקור דיגיטלי או הפניה לדף העסקי. כל אלו בולטים בצורה ויזואלית מעל כל שאר התגובות ויוצרים אפקט חזק.

כל דבר שעושים יתר על המידה מאבד מהחשיבות והעוצמה שלו. אהבת יתר, אכילת יתר, ספורט יתר, עבודת יתר. ופירגון יתר. מינון היא מילת המפתח. הפייסבוק הוא זירה פומבית ומומלץ לחשוב על ההשלכות לפני שמעלים פוסט.

שלכם,

ירדן נוי

קודםהקודם8 סיבות מדוע כדאי להיות חברים בקבוצת נטוורקינג
הבאהטעויות שאנחנו עושים בעסקים מול המשפחההבא

כתיבת תגובה לבטל

יכול לעניין אותך בנוסף

A-Tool-to-GAIN-Trusted-Relationships-1030x571

הממת"ק שיבסס לכם קשרי אמון

מאי 11, 2025
בנטוורקינג עסקי, אמון הוא אחד הגורמים הקריטיים במתן וקבלת הפניות. זכרו, העיקר הוא לא מה...
להמשך קריאה
BNI

מה זה BNI בשבילך?

אפריל 27, 2025
כששאלנו את החברים שלנו בBNI את השאלה הזו, התשובות שקיבלנו חשפו משהו עמוק. חשבתם שההצלחה...
להמשך קריאה
ההבדל בין הפניה חלשה והפניה איכותית

ההבדל בין הפניה חלשה והפניה איכותית

מרץ 19, 2025
אנשים שואלים אותי לעתים קרובות אם ניתן להבחין בין הפניות חלשות להפניות איכותיות. התשובה שלי...
להמשך קריאה
ייצוג שיוויוני במרחב ציבורי הוא מאבק משותף...1

ייצוג שיוויוני במרחב הציבורי הוא מאבק משותף

מרץ 9, 2025
המציאות כיום היא שנשים הן שנלחמות למען נשים לוודא שהבנות שלהן יראו בחיי היומיום את...
להמשך קריאה
BNI

שבוע הנטוורקינג חגיגה של נטוורקינג, צמיחה ושיתופי פעולה! 🌟

מרץ 5, 2025
שבוע הנטוורקינג חגיגה של נטוורקינג, צמיחה ושיתופי פעולה! 🌟
להמשך קריאה
BNI

איך באמת נראה נטוורקינג שעובד? תנו לחברי BNI ישראל לספר לכם בעצמם!

מרץ 5, 2025
בסרטון הזה תגלו איך שיתופי פעולה, חיבורים עסקיים והפניות איכותיות הפכו לחלק בלתי נפרד מההצלחה...
להמשך קריאה
88yhrk4f

ההשראה מתחילה כשמשנים את המילים

פברואר 26, 2025
"אני רוצה לעורר השראה באנשים. אני רוצה לעורר השראה באנשים – שמעוררים השראה באנשים. אני...
להמשך קריאה
ההרגלים שמביאים לכם את ההצלחה

ההרגלים שמביאים לכם הצלחה

פברואר 23, 2025
המחויבויות הן חלק מההצלחה של השיטה שעובדת כבר 40 שנה בכל העולם ומגדילה את העסקים...
להמשך קריאה
  • בית
  • למה BNI
  • למה לצפות
  • מציאת קבוצה
  • לוח אירועים
  • קבוצות בהקמה
  • משאבים לחברים
  • תרומה לקהילה
תפריט
  • בית
  • למה BNI
  • למה לצפות
  • מציאת קבוצה
  • לוח אירועים
  • קבוצות בהקמה
  • משאבים לחברים
  • תרומה לקהילה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • צור קשר
  • חיפוש מתקדם למציאת קבוצה
  • מי אנחנו
  • המלצות
  • חידוש חברות
  • מעבר חבר מקבוצה לקבוצה
  • הצהרת נגישות
תפריט
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • צור קשר
  • חיפוש מתקדם למציאת קבוצה
  • מי אנחנו
  • המלצות
  • חידוש חברות
  • מעבר חבר מקבוצה לקבוצה
  • הצהרת נגישות
  • אל היוניברסיטי של BNI

עקבו אחרינו!

  • לוגו וקריאייטיב BNI
  • תקנון - מדיניות לחברים BNI

© 2019 BNI Global LLC. All Rights Reserved. All company names, product names logos included here may be registered trademarks or service marks of their respective owners.