הדבר האחרון שאני רוצה לעשות זה לבזבז את הזמן שלי. זמן הוא דבר יקר ומשאב מוגבל. בחיים וגם בעסקים אפשר לחלק כל פעולה שאני עושה לשניים. או שהיא מבזבזת לי את הזמן או שהיא הופכת להיות השקעה של זמן.
פעילות נטוורקינג, בניית רשת הקשרים שמסביבי, מקדמת את העסק שלי בהשקעת זמן ולא כסף.
כדי לבנות מערכת קשרים בין אנשים אני צריכה להשקיע זמן. כסף לא יגרום לאנשים להכיר או לחבב אותי, להאמין בי או לעזור לי אלא אם אשקיע בהם זמן (יקר כמו כסף אם לא יותר) ותיוצר ביננו מערכת של אמון. ביצירת אמון עם אנשים חשובות יותר היכולות של תקשורת בינאישית אבל בעיקר פחות דיבורים ויותר המעשים שאנו עושים.
מהן הטעויות שאנשים עושים שמבזבזות זמן במפגשי נטוורקינג?
אי הגעה בזמן ו/או עזיבה לפני הזמן בזבוז זמן
כשמגיעים באיחור או עוזבים מוקדם פגישה, אירוע, כנס, אתם מאותתים לצד השני שפחות אכפת לכם. אנשים יחשבו שאתם מזלזלים, שאתם "טייקרים" באים לקחת ולא לתת, אינטרסנטים. אנשים המגיעים תמיד בזמן נתפסים כאנשים מכבדים, שאפשר לסמוך עליהם, מילה היא מילה ושעה היא שעה.
שיחה עם אנשים או חוסר הקשבה כשאחרים נותנים את הפרזנטציה שלהם – בזבוז זמן
אנשים משקיעים זמן כדי להכין את הפרזנטציה שלהם וכשאחרים לא מקשיבים או גרוע מזה, מדברים תוך כדי עם אנשים אחרים הם מביעים חוסר כבוד ומייצרים כעס. בסקר שערך מייסד ארגון BNI דר' מייזנר, בקרב 3,400 אנשי ונשות עסקים, "הקשבה" היתה התכונה שקיבלה את המקום ה-1 מתוך 20 לתוצאות הסקר
נסיון למכור את השירות/המוצר שלכם לאנשים שנמצאים מולכם – בזבוז זמן
כנראה לא הבנתם מה זה "נטוורקינג". נטוורקינג היא לא מכירה אלא בניית קשרים לטווח ארוך. נאמר שיש לכם מוצר או שירות שהצלחתם למכור למספר אנשים סביבכם. קודם כל ייצרתם מכירה ולא בטוח שיצרתם קשר ושנית, "מיציתם" את יכולת המכירה סביבכם ועכשיו איך מתקדמים? אין לאן להתקדם. צריך להתחיל מחדש במציאת לקוחות חדשים שיקנו. החוכמה היא להיעזר בסובבים אתכם וברשת הקשרים שלהם כדי שיפנו אתכם למערכות ההיכרויות שלהם ובכך תגדילו את האופציות ותגיעו רחוק יותר. השקיעו זמן בייצירת קשר ועניין ואל תנסו למכור, כך יהיו לכם יותר סיכויים לקשר מניב לטווח ארוך.
לא עושים מעקב אחר ההפניות שמתקבלות – בזבוז זמן
פולואפ (מעקב) אחר הפניות שאתם מקבלים היא אחת התכונות המוערכות ביותר. כשמישהו ממליץ עליכם הוא שם את השם שלו ואת המוניטין בסכנה ותלוי בצורה שאתם תטפלו בהפניה שניתנה לכם. אם לא תגיבו במהירות ובאדיבות, יפגע הממליץ ולעולם לא תקבלו ממנו הפניות בעתיד. ידוע ש"הכסף נמצא בפולואפ" – דמיינו שיש כסף שרק מחכה לכם שתאספו אותו, אך בשביל זה אתם צריכים להתאמץ. קל יותר לפנות ללקוח שמחכה לכם מאשר ללקוח שכלל לא מכיר אתכם. השקיעו זמן במעקב אחר ההפניות, תכבדו את מי שהפנה אתכם ותוכלו להגדיל את הסיכויים לסגירת עיסקה.
התעלמות מאנשים חדשים שלא מכירים – בזבוז זמן
מכירים את האנשים שנצמדים רק למי שהם מכירים ולא מתייחסים למי שהם לא מכירים? אחת המטרות המרכזיות במפגשי נטוורקינג עסקיים היא להרחיב את מעגל הקשרים וההיכרויות עם אנשים חדשים. ראיתם מישהו שאינכם מכירים? תשקיעו את הזמן שלכם, שאלו אותו לשמו, הציגו את עצמכם והתעניינו במה שהוא /היא עושים בצורה אמיתית.
הוצאת קיטור והתמרמרות בזמן המפגש – בזבוז זמן
אין ספק שמה שאנשים סביבכם רוצים זה לשמוע את התסכולים שלכם מהעסק, או מהמצב. כל מה שיושב לכם על הלב בדיוק כשהם מנסים להקשיב להרצאה או למישהו שמדבר. עד כמה שמאכזב לשמוע, אין דרך אחרת לומר זאת: מרבית האנשים שאתם מכירים לא באמת מתעניינים בצרות שלכם ומעדיפים להיות ליד אנשים חיוביים.
בדיקת אימילים ווטסאפים בזמן המפגש – בזבוז זמן
בדיקת ווטסאפ תכופה ובדיקת האימיילים תוך כדי אירוע, שיחה או כנס היא דבר שפוגשים יום יום. אין ספק שזה מראה שאתם אנשים עסוקים, עם המון נושאים לטיפול וההתעסקות בזוטות כמו להיות בפוקוס ולכבד אנשים אחרים סביבכם זה פחות חשוב. נראה לכם?? אתם נמצאים באירוע עם אנשים נוספים? התמקדו בהם ואל תבזבזו את הזמן שלכם, או שלהם.
אם אתם נמצאים במקום שבו אתם מרגישים שמבזבזים את זמנכם, תהיו בטוחים שגם הצד השני ירגיש את זה מכם – תהיה לכם פחות סבלנות, אתם תהיו פחות קשובים, פחות התייחסות, פחות אמפטיה בקיצור, בזבוז זמן. במקום זה, הביעו עניין אמיתי בצד השני, זו תהיה השקעה טובה של הזמן שלכם.
אשמח שתכתבו לי תגובות, הערות, הארות ושאלות לגבי מה שכתבתי.
אשמח אם תשתפו במה שווה להשקיע זמן כדי לקדם את העסק שלכם.
אם יש לכם עוד רעיונות, כיתבו לי [email protected]
את הרעיונות הטובים ביותר אשתף עם כל חברי קהילת BNI – עם קרדיט מלא כמובן.
שלכם,
ירדן נוי