Skip to content

BNI international

כניסה לחשבון

  • בית
  • למה BNI
  • מציאת קבוצה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • קבוצות בהקמה
  • צור קשר
תפריט
  • בית
  • למה BNI
  • מציאת קבוצה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • קבוצות בהקמה
  • צור קשר
כניסה לחשבון
account login

BNI international

  • בית
  • למה BNI
  • מציאת קבוצה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • קבוצות בהקמה
  • צור קשר
תפריט
  • בית
  • למה BNI
  • מציאת קבוצה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • קבוצות בהקמה
  • צור קשר

4 תובנות שלמדתי בשנה האחרונה

  • מאת: ירדן נוי - מנכ"לית
  • תאריך: דצמבר 23, 2025
  • תגובות: אין תגובות

סוף שנה הוא תמיד זמן טוב להסתכל אחורה על השנה שהסתיימה.  זה לא משנה אם זו היתה שנה מאתגרת או שנה מוצלחת, למידה חייבת להיעשות.

אז הנה 4 תובנות שאספתי בדרך ועוד אחת כבונוס:

 

1. מגייסים ובונים את מערך הכוח העתידי – כל הזמן

בניהול עסק, עסק גדול או קטן, גיוס והכשרת שדרת הניהול העתידית, גם אם אין בה צורך מיידי , היא פעילות חובה לצורך צמיחה.

מי שמנהלים עסק חייבים לעסוק בזיהוי יכולות וכישורים של עובדים או מנהלים על בסיס קבוע, גם אם כרגע אין צורך מיידי באיוש תפקידים. בתחילת דרכי כמנכ"לית עבדתי מהבית וידעתי שאני חייבת לצאת ולשכור משרד קטן. חיפשתי עובדת והגדרתי מספר קטן של שעות עבודה כי לא חשבתי שיהיה מספיק ווליום עבודה. תוך חודשיים העובדת השעתית עברה לחצי משרה ודי מהר חיפשתי כבר מישהי למשרה מלאה. זה לימד אותי שכמנהלת אני חייבת להסתכל קדימה, הרבה מעבר למה יהיה מחר, כל הזמן.

לביטוי "we are always recruiting " (אנחנו כל הזמן מגייסים) נחשפתי לפני מספר שנים והבנתי שגם בהנהגת הקבוצות וגם בהנהלה חשוב כל הזמן לזהות את האנשים הטובים, לגייס אותם לרעיון, להכשיר אותם וכך לבנות מערך כוח עתידי שיוכל לאפשר צמיחה והתרחבות

 

2. להשקיע זמן בתכנון אבל לא לחכות שיהיה מושלם

כמה פעמים מצאתם את עצמם משקיעים זמן רב בתיכנון כדי להימנע מטעויות? החסרון בתהליך תיכנון ארוך הוא שדברים בשטח יכולים להשתנות ואז גם התיכנון מצריך עדכונים נוספים. המחשבה שככל שנתכונן מראש לכל תסריט שעלול לקרות כך יעלה הסיכוי שנצליח, היא אשליה.

במקום שבו מנסים להגיע לביטחון יתר, הנפילה יכולה להיות כואבת יותר.

למדתי שהביצוע חשוב מהתכנון. במקום לחכות לתיכנון המושלם, להתחיל בעשייה – כמו בסלוגן המפורסם של חברת נייקי "Just do it". דווקא ללמידה תוך כדי תנועה יש יתרון, פרויקטים מתפתחים תוך כדי עבודה, והטעויות הופכות להזדמנויות לשיפור. אל תפחדו לטעות. השקעת זמן בתכנון היא חשובה, אך אסור להיתקע בחיפוש אחר שלמות.

מרגרט אטווד, מחברת הספר "סיפורה של שפחה", אמרה: "לו הייתי מחכה לשלמות, לא הייתי כותבת מילה אחת כל חיי."

 

3. אנשים נושאים עיניים למנהלים שיחזקו ויובילו אותם. אבל מי מחזק את המנהלים?

במיוחד בתקופת משבר, כל העיניים נשואות אל המנהלים שמצופה מהם להקרין ביטחון, להוביל קדימה ולהחזיק את האנשים מחויבים. אבל מנהלים הם גם בני אדם וכמו כולם גם הם זקוקים לחיזוק.

מי מחזק את המנהלים?

למדתי שיש 4 מעגלים מחזקים שמתחילים מבפנים החוצה:

  1. מקורות פנימיים – חוסן אישי, חיבור לערכים, הבנה של מקורות הכוח הפנימי ו"לסיבה שאני עושה את מה שאני עושה"
  2. משפחה וחברים – מקבלים חיזוקים מחוץ למסגרת העסקית ממעגלים קרובים
  3. הצוות מסביב– רשת תמיכה של מנהלים, עמיתים למקצוע, שיתוף בחוויות, בתחושה שכולם יחד באותה הסירה. לפעמים, מילה טובה מהשטח, גם מלקוח, יכולה אף היא לחזק .
  4. מעגל מקצועי – "תחזוקה שוטפת" למנהלים עם אנשי מקצוע, יועצים, מטפלים, מאמנים וכדומה.

דווקא ברגעים שבהם אתם מאפשרים לעצמכם לבקש תמיכה, לשתף ולסמוך על אחרים, אתם מגלים את הכוח האמיתי של המנהיגות שבכם.

 

4. לקחת רעיונות שעובדים במקומות אחרים ולהתאים אליכם

לא חייבים להמציא את הגלגל כל פעם מחדש. מספיק להסתכל על רעיונות שעובדים היטב במקומות אחרים, ולשאול: "איך אתאים את זה לעסק שלי?"

הרשת מלאה סיפורי הצלחה, פודקאסטים, מאמרים, ספרים על הצלחות (וגם על כשלונות) והמון דוגמאות. אימנתי את עצמי להסתכל על כל רעיון טוב ולבחון איך יתאים לעסק שלי. זה נקרא חדשנות באמצעות אימוץ – הרעיונות שמלהיבים אתכם יתנו לכם השראה והם יקבלו טוויסט אחר בעסק שלכם. לדוגמא:

 חוויית לקוח ייחודית – גם עסק קטן יכול להשקיע בחוויית לקוח כמו הגדולים – למשל, אריזות מיוחדות, הפתעה בתהליך הזמנה, סרטון הדרכה ללקוחות חדשים, וובינר ללקוחות ותיקים, הפקת אירוע לקוחות וכד'. חפשו רעיונות בחברות בתחומים שונים מכם והתאימו אותם לעולם שלכם. התוצאות יפתיעו אתכם.

 שיווק באמצעות תוכן – גם אתם יכולים לכתוב פוסטים קצרים בסושיאל, לצלם את עצמכם בוידאו ולהפוך אתכם לכתובת סמכותית בתחומכם. תבדקו מה קולגות או סופר-סטארים שאתם מעריכים עושים ותהפכו את זה לשלכם.

 שיתופי פעולה –  חפשו איזה עסקים נותנים שירות ללקוחות שלכם ותציעו להם לשלב חבילת שירותים איתכם כשת"פ. תחפשו דווקא עסקים שגדולים מכם, תמצאו מה מעניין אותם ותבואו עם הצעת ערך טובה עבורם שתוכל להקפיץ אתכם ואת הלקוחות שלכם קדימה.

אל תחששו לאמץ רעיונות שעובדים. אתם לא "גונבים רעיונות" – אתם מקבלים השראה. ברגע שתתאימו את הרעיונות לעסק שלכם, הם כבר יקבלו זוית אחרת ויהיו לגמרי שלכם.

 

תובנת בונוס אחרונה לדרך

תובנה אחרונה שכתבתי עליה בעבר היא "לעצור ולחגוג ניצחונות קטנים". ניצחונות גדולים נבנים מצעדים קטנים. זו אסטרטגיה ניהולית שמחזקת מוטיבציה, בונה תרבות חיובית ומאפשרת להמשיך קדימה גם אם המסע ארוך ומאתגר. כשאנחנו לומדים לעצור, להעריך ולחגוג את ההצלחות בדרך – אנחנו לא רק מתקדמים, אנחנו גם מתחזקים

 

 

אשמח שתכתבו לי תגובות, הערות, הארות ושאלות לגבי מה שכתבתי.

אם אתם רוצים לשתף את התובנות שגם אתם אספתם בדרך,

כיתבו לי [email protected]  או הגיבו בבלוג.

טורים נוספים ניתן למצוא בבלוג שלי   https://media.bni.co.il/blog/

 

שלכם,

ירדן נוי

מנכ"לית BNI

 

קודםהקודםאין לכם תמונת פרופיל? אתם מפסידים לקוחות

כתיבת תגובה לבטל

יכול לעניין אותך בנוסף

מייזנר 16.12

התועלות של נטוורקינג עסקי

דצמבר 17, 2025
התועלות שצומחות לנו מנטוורקינג עולות בהרבה על המכשולים לכאורה. מכשולים אלו עשויים לכלול את זמן...
להמשך קריאה
תמונה ירדן בלוג 25.11

אין לכם תמונת פרופיל? אתם מפסידים לקוחות

נובמבר 26, 2025
האם ידעתם ששינוי תמונת הפרופיל שלכם תשפיע על ההפניות שתקבלו? כדאי לכם להשקיע בבחירת תמונת...
להמשך קריאה
מייזנר19.11

הקריטריונים להעברת הפניות לאחרים

נובמבר 18, 2025
פעם שוחחתי עם חברי הטוב מייק מאסדוניו, מנכ"ל BNI ארה"ב והמחבר השותף של שני ספריי,...
להמשך קריאה
קל לשבת ביציע - מרובע

10 צעדים פשוטים שיכולים להכפיל את כמות ההפניות

אוקטובר 29, 2025
ההצלחה העסקית אינה תוצאה של מזל – היא נגזרת ישירה של הפעולות שאנחנו בוחרים לבצע...
להמשך קריאה
מאמר מייזנר תמונה מה 23.10.25

בואו נדבר על תגי שם

אוקטובר 23, 2025
  אנשי עסקים מצליחים יודעים שתג שם הוא כלי חשוב בהיכרות חדשה עם איש קשר...
להמשך קריאה
תמונה ירדן לבולג נראות גבוהה - ריבוע

איך לגרום ליותר אנשים להכיר אתכם

ספטמבר 23, 2025
יש לכם מוצר או שירות טוב והצטרפתם לקבוצה עסקית. אתם מתחילים להכיר את האנשים אבל...
להמשך קריאה
Tips-for-Purchasing-from-Your-Networking-Partners-1030x571

טיפים איך לקנות מעסק של חברים ברשת הנטוורקינג

ספטמבר 23, 2025
אחת הדרכים הידידותיות והטבעיות ביותר לייצר קשר עם מקור הפניות היא לרכוש את המוצרים או...
להמשך קריאה
הפניה היא לא דבר מקרי או מזל

איך לגרום לאנשים שמכירים אותי להעביר לי הפניות

אוגוסט 24, 2025
האם אי פעם תהיתם מדוע, למרות היותכם מקושרים היטב, אתם לא מקבלים הפניות עסקיות באופן...
להמשך קריאה
  • בית
  • למה BNI
  • למה לצפות
  • מציאת קבוצה
  • לוח אירועים
  • קבוצות בהקמה
  • משאבים לחברים
  • תרומה לקהילה
תפריט
  • בית
  • למה BNI
  • למה לצפות
  • מציאת קבוצה
  • לוח אירועים
  • קבוצות בהקמה
  • משאבים לחברים
  • תרומה לקהילה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • צור קשר
  • חיפוש מתקדם למציאת קבוצה
  • מי אנחנו
  • המלצות
  • חידוש חברות
  • מעבר חבר מקבוצה לקבוצה
  • הצהרת נגישות
תפריט
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • צור קשר
  • חיפוש מתקדם למציאת קבוצה
  • מי אנחנו
  • המלצות
  • חידוש חברות
  • מעבר חבר מקבוצה לקבוצה
  • הצהרת נגישות
  • אל היוניברסיטי של BNI

עקבו אחרינו!

  • לוגו וקריאייטיב BNI
  • תקנון - מדיניות לחברים BNI

© 2019 BNI Global LLC. All Rights Reserved. All company names, product names logos included here may be registered trademarks or service marks of their respective owners.