לאחרונה קיבלתי הודעת מייל מחבר קבוצה ששימש בתפקיד חונך בקבוצה שלו ובו הוא משתף בגאווה שחניכה שלו הצליחה בשנת חברותה הראשונה להביא לקבוצה מעל 40 (!) אורחים.
זה קרה כתוצאה מתהליך שהיא עצמה עברה כשהבינה שהמקום שבו היא נמצאת עושה לה טוב וזה שינה אצלה את הגישה ויצר אצלה רצון לשתף בטוב הזה כמה שיותר אנשים.
פגשתי לא מעט חברים שחששו להזמין אורחים למפגש מכל מיני סיבות:
- חלקם באופן אישי עדיין לא צירפו לקוח חדש והרגישו לא נוח להמליץ (למרות שראו את התוצאות אצל חבריהם)
- חלק חשבו שהמסגרת לא תתאים לאורחים שלהם
- חלק חשבו שלאורחים יש כרגע עניינים אישיים והתיזמון לא טוב
- חלק חשבו שהעלויות לא יתאימו לאורחים שלהם
- חלק חשבו שהאורחים שלהם "מסודרים"
- חלק חשבו שהאורחים שלהם לא צריכים ערוץ שיווק נוסף
מה שמשותף לכל הסיבות הנ"ל הוא דבר אחד: אותם אנשים הניחו הנחות עבור אחרים, נתנו פרשנות עצמית וסיפרו לעצמם סיפור שלם בלי לשאול את הצד השני. רגע, אם לא שאלתם איך אתם יודעים אם זו האמת? אל תניחו הנחות על אחרים, תשאלו אותם ותקבלו תשובה שאולי תפתיע אתכם.
עכשיו תענו בכנות:
"האם אתם כועסים על מי שהזמין אתכם פעם ראשונה לקבוצה? "
מי שחברים בארגון מוצאים שהשיטה שלמדו בארגון פותחת בפניהם הרבה הזדמנויות לצמיחה אישית ועסקית ולכן אין להם סיבה לכעוס אלא להיפך, דוקא גדל הרצון שגם אחרים יוכלו ליהנות מהיתרונות של השיטה. ועם גישה כזו חיובית ותומכת תוכלו גם אתם להזמין בקלות אורחים.
למה כדאי לאורחים להגיע למפגשי קבוצה?
אורחים לא מחויבים בכללים או דרישות, הם מקבלים הזדמנות להציג את העסק שלהם בפני עשרות אנשי ונשות עסקים מקומיים מתחומים עיסוק שונים שלא מכירים אותם, הם מרחיבים את מעגלי ההיכרות ויכולים ליצור לעצמם הזדמנויות עסקיות ושיתופי פעולה כבר מהמפגש הראשון בלי שום מחויבות.
אותה חברה שהזמינה מעל 40 אורחים בשנת החברות הראשונה שלה הבינה שהיא לא מבקשת מאנשים שיעשו לה "טובה" ויגיעו כאורחים שלה אלא היא מאפשרת להם להגיע ולהתארח בקבוצה העסקית הסגורה שלה, ונותנת להם במה להציג את העסק שלהם ללא שום התחייבות. היא הבינה שבפועל היא זו עושה להם "טובה" גדולה ומספקת להם הזדמנות עסקית מדהימה שתלויה בהם.
שימו לב לנתונים: במפגש קבוצה עסקית ממוצעת שבה חברים 30 אנשי ונשות עסקים, שנפגשת כ-50 פעמים בשנה, ניתן לפגוש בין 350 – 750 אנשים חדשים בשנה (הנקראים אורחים). זה מספר עצום של אנשי עסקים מקומיים שחברי הקבוצה מזמינים כדי שיוכלו להכיר האחד את השני ואת הפעילות העסקית האחד של השני.
משמעות ההזמנה להגיע כאורח = הזדמנות עסקית
כל אחד מהחברים שמרוצים מחברותם בארגון, מוקיר תודה לחבר שהזמין אותו לראשונה להתארח בקבוצה וזו המוטיבציה הגדולה ביותר להזמנת אורחים, מתוך אהבה ורצון לסייע לעוד ועוד אנשים להיחשף לשיטה ולהזדמנות לעשיית עסקים, אפילו מביקור בודד.
אם תאמצו גישה לראות את הצד הטוב בכל דבר תזכרו שמדובר במתן הזדמנות, שתעשה רק טוב ותקבלו תודה – משני הצדדים!
אנשים רוצים להיפגש איתכם ואין לכם זמן? הכירו את "שיטת גם וגם" להזמנת אורחים בשילוב פגישה.
*תודה לעו"ד תומר שילה על התרומה לטור.
אשמח שתכתבו לי תגובות, הערות, הארות ושאלות לגבי מה שכתבתי.
אם אתם רוצים לשתף על אורחים שהודו לכם אחרי שהזמנתם אותם
כיתבו לי [email protected] או הגיבו בבלוג
טורים נוספים ניתן למצוא בבלוג שלי – https://media.bni.co.il/blog/
שלכם,
ירדן נוי
מנכ"לית BNI
לפוסט הזה יש תגובה אחת
בוקר טוב ירדן מאמר מעולה !
אכן האורחים עושים עסקים עם חברי הקבוצה ותורמים משמעותית להכנסות הקבוצה והחברים.