ממה מורכבת נקודת האמון המסתורית?
כל מי שיש לו עסק שמח לקבל הפניות עסקיות. קבלת הפניה עסקית תלויה במספר גורמים כאשר יש גורמים מזרזים וגורמים מעכבים לקבלת הפניות עסקיות. אחד מתנאי הבסיס לקבלת הפניות עסקיות הוא האמון.
אמון. מהו אותו מושג מסתורי ובלתי ניתן למדידה?
אם אני מסתכלת על האנשים הסובבים אותי אני מתקשה לשים אצבע על הרגע שבו נוצר האמון בינינו. אותו אמון המאפשר פתיחות, מאפשר לפתוח את הלב, את ההרגשה שמה שלא נעשה לא נקבל סכין בגב, או בלב. אותו אמון המאפשר לי לסכן את השם שלי והמוניטין שלי ולהפנות אנשים הקרובים אלי לבעלי מקצוע מומלצים. ולהיות רגועה בשירות ובמקצועיות שלהם. בלי חשש שזה יחזור אלי כמו בומרנג. שלא יגידו לי "למה שלחת אותנו אליו? הוא הרס לנו את הבית/את הגינה/את השיער" וכד'. אותי הסיטואציה מלחיצה. אני מעדיפה לא לחבר בין אנשים מאשר לקבל פידבק שלילי כשכל מה שרציתי זה לעשות טוב.
יש הרבה הגדרות לאמון. אבל אני מעדיפה אחת במיוחד.
דר' עידית אבני ודר' אברום רותם אומרים כי "אמון מייצג מערכת קשרים בריאה וחזקה. השגת אמון הוא תהליך שלוקח זמן, שעיקרו הוא הפעולה ולא הזמן. לכן, מרכיב בסיסי בבניית אמון הוא ההבנה כי אמון מתקשר לפעולה ולא לזמן. ככל שתיישם יותר פעולות, כך יתקצר הזמן בבניית אמון בין אנשים. אין אפשרות לקיצורי דרך או לתיקון מהיר, כדי "להרוויח" את אמון האחר עליך לפעול, לעשות משהו"
אחרי שנים של בחינת הנושא גיליתי שהאמון מורכב מארבעה פרמטרים:
א – אחריות
מ – מחויבות
ו – ויתורים
נ – נוכחות
1. אחריות ניתן לראות במעשים ולא בדיבורים. כשאומרים לי "יהיה בסדר" או המילה הכי ישראלית "עלי", הכוללת טפיחה על החזה, אני מתחילה לדאוג. האחריות מתבטאת במעורבות ובעקביות המתבטאת במעשים.
2. מחויבות אני מזהה כשמישהו אמר שיעשה ביום מסוים או בשעה מסוימת וזה אכן מתבצע. מחויבות מתבטאת גם במצב של קושי. ככל שהמצב או הסיטואציה קשה יותר כך מציאת פתרון מראה על רמת מחויבות גבוהה יותר. בכלל, עדיף להבטיח פחות ולקיים יותר. "Under promise, Over deliver"
3. ויתורים הוא המקום שבו אדם, מתוך עוצמה ומודעות, מגיע להסכמות והתחשבות בצד השני. כאשר אדם עושה פעולות מקרבות לכיוון הצד השני, זה מעלה את רמת האמון. "לאנשים לא אכפת כמה אתה יודע, עד שהם יודעים כמה אכפת לך…" אמר תאודור רוזוולט, הנשיא ה 26 של ארה"ב
4. נוכחות היא מרכיב חשוב באמון. נוכחות + מעשים הם גורם חזק. יש אנשים הנמצאים פיזית בחדר אך נוכחותם אינה מורגשת. יש אנשים שנמצאים סביבנו שנים אבל עדיין איננו סומכים עליהם. כמות הזמן בו אדם נוכח בחיי איננה משפיעה על רמת האמון שלי בו. מעשיו באותו הזמן בו הוא נוכח הם המשפיעים.
כשאתם מחייכים מאוזן לאוזן ואומרים "את/ה יכול/ה לסמוך עלי" האם אתם מתכוונים שתיקחו את האחריות על כל מה שאתם אומרים, שתבצעו את כל מה שהבטחתם, תנהגו בכנות, עם יושרה וגילוי לב. מחויבים לגילוי וחשיפת מלוא המידע. תהיו נוכחים בגוף וברוח, תתחייבו לאמת, תתקנו אי הבנות, תתנצלו כשצריך ותודו בטעויות?
האם אתם ראויים לאמון המלא של החברים שלכם?
שלכם,
ירדן נוי
בפעם הבאה נדבר על גורמי אמון המזרזים והגורמים המעכבים בקבלת הפניות עסקיות.
כל מי שיש לו עסק שמח לקבל הפניות עסקיות. קבלת הפניה עסקית תלויה במספר גורמים כאשר יש גורמים מזרזים וגורמים מעכבים לקבלת הפניות עסקיות. אחד מתנאי הבסיס לקבלת הפניות עסקיות הוא האמון.
אמון. מהו אותו מושג מסתורי ובלתי ניתן למדידה?