Skip to content

BNI international

כניסה לחשבון

  • בית
  • למה BNI
  • מציאת קבוצה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • קבוצות בהקמה
  • צור קשר
תפריט
  • בית
  • למה BNI
  • מציאת קבוצה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • קבוצות בהקמה
  • צור קשר
כניסה לחשבון
account login

BNI international

  • בית
  • למה BNI
  • מציאת קבוצה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • קבוצות בהקמה
  • צור קשר
תפריט
  • בית
  • למה BNI
  • מציאת קבוצה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • קבוצות בהקמה
  • צור קשר

הפניה אינה עסקה סגורה

  • מאת: מתוך אתר A Referral Doesn't Mean Closed Sales- ד"ר איוון מייזנר
  • תרגום: דר' איתי פלאות
  • תאריך: ינואר 4, 2012
  • תגובות: אין תגובות
מתוך אתר A Referral Doesn't Mean Closed Sales
לא כדאי לדלג על שלבים בתהליך המכירה אפילו כשיש המלצה חמה. הנה דרך להוציא את המירב מ"ליד" או מ"הפניה" כאשר מישהו מרשת הקשרים העסקיים שלך מעביר אליך הפנייה, אל תניח שהמופנה אליך כבר מוכן לשמוע הרצאה שלמה על השירותים או המוצרים שאתה מציע. כשחבר לקבוצה מעביר אליך הפניה, התחל לחקור ולהשיג עוד מידע. תרצה לדעת האם הדברים שאתה מספק מתאימים לצרכי המופנה. בדיקה זו לפני הכל תחסוך זמן יקר הן לך והן ללקוח הפוטנציאלי המופנה אליך. מה המופנה עושה בדיוק? איזה מוצר או שירות הוא רוצה ממך? האם השירותים והמוצרים שאתה מציע באמת יעמדו בציפיותיו ויתאימו לצרכיו? מהו סגנון התנהלותו של המופנה? מהן מטרותיו העסקיות? מהו גודלו של העסק שלו?
 
גם כשההפניה כבר בידך, אל תדלג על שלבים בתהליכי המכירה שלך. לפני שתתקשר למופנה, החלט על האסטרטגיה בהסתמך על המידע שהצלחת להשיג אודותיו, בדיוק כמו שאתה מתכונן לקראת כל מכירה.
 
למרות שהלקוח הפוטנציאלי הופנה אליך, כל מה שבעצם קיבלת הוא הזדמנות וגישה אל הלקוח הפוטנציאלי עם המלצה עליך. וזה לא דבר רע. הפניה טובה יכולה לפתוח לך דרך אל לקוח שאחרת היה לוקח לך שבוע, חודש או שנה, אם בכלל, להגיע אליו. אבל אם המופנה יהפוך ללקוח או לא – תלוי עד כמה טוב תשכנע אותו שהצעתך, במחיר ובתנאים שהצעת, יתאימו בדיוק לצרכיו. יש הבדל ניכר בין הפניה בסיסית לבין הפניה ש"בושלה" היטב, ויש דרגות שונות של הפניות ביניהם.
 

לפניך רשימה מההפניה בעלת הערך הנמוך ביותר אל ההפניה בעלת הערך הגבוה ביותר, ועליך להעריך איזו רמה ההפניה שקיבלת (או שנתת) מייצגת: 

  1. שם ופרטי התקשרות. למרבית הצער, על זה חושבים רוב האנשים כשהם שומעים בפעם הראשונה את המושג "הפנייה". הפניה זו מעידה על רמת אמון מסויימת בך, אבל הערך שלה מבחינת טיב המעשה ה"נטוורקי" הוא נמוך. זה טוב יותר מכלום, אבל זה לא הרבה. למעשה(lead)  זוהי לא ממש הפנייה אלא מה שנקרא "ליד"
 
  1. רשות לשימוש בשם המפנה. אם המפנה אומר לך "תגיד לו שאני שלחתי אותך" הדבר כנראה יצור רמה מסויימת של אמינות בעיני למופנה. זה נותן לך יתרון קל אבל העבודה לפתח את היחסים עם הלקוח הפוטנציאלי עדיין מוטלת ברובה הגדול עליך.
 
  1. עדות או מכתב המלצה. אם המפנה בוטח בך עד כדי לומר דברים טוביםעליך, נסה להוציא ממנו מעט יותר – מכתב המלצה, שיכלול רקע אודותיך ומעט מידע על המוצרים והשרותים שאתה מציע.
 
  1. שיחת המלצה והצגה. שיחת טלפון אישית בשמך, מהמפנה אל המופנה עם המלצה ורקע, תכין את הלקוח הפוטנציאלי לשיחה איתך, ותחסוך לך זמן ומאמץ בהכנת הקשר עם המופנה.
 
  1. מכתב המלצה ושיחה מקדימה. מכתב המלצה שבעקבותיו שיחת טלפון מקדמת מייצגים רמה גבוהה של מחוייבות ואמון מצד מוסר ההפנייה, והדבר ישפיע במידה רבה על מקבל ההפניה לטובתך.
 
  1. פגישה. על ידי ארגון ותאום של פגישה בינך ובין הלקוח הפוטנציאלי, המפנה מביע רמה גבוהה מאוד של אמון ועובר מרמה של "מקדם" לרמה של "מסייע" ואפילו נתפס כסוכן שיווקי שלך. הדבר מציג בפני הלקוח הפוטנציאלי אמון עמוק ביותר בך, ורצון להשקיע בקשר איתך, לא רק בהצגתך בפני הלקוח הפוטנציאלי אלא להקדיש את הזמן לתיאום המפגש.
 
  1. הצגה פנים אל פנים והמלצה חמה. שילוב של הצגתך פנים אל פנים עם המלצה וקידום עניינך מצביע על מחוייבותו העמוקה של המפנה אליך ועל האמון שהוא נותן בך. זוהי הפניה מצויינת שרק סוג אחד של הפנייה יכול להיות טוב ממנה.
 
  1. עסקה סגורה. המפנה תאר בפני הלקוח הפוטנציאלי את המוצר או השירות שאתה מציע ואז סגר איתו את העסקה לפני שבכלל יצרת קשר איתו. כל מה שנותר לך הוא לספק את המוצר או השירות ולאסוף את הכסף. זוהי ללא ספק ההפניה הטובה ביותר שניתן לקבל ובאופן טבעי, גם הנדירה ביותר). כדי להגיע לרמה כזאת של הפניות יש צורך לעבוד) בצמוד עם האנשים ברשת הקשרים העסקיים שלך ולהסביר להם בדיוק מה אתה מבקש מהם. דבר זה דורש השקעת זמן ולימוד.
 
ככל שהשותפים שלך לרשת הקשרים העסקיים יכירו אותך ויסמכו על אופייך והעסק שלך, כך תקבל מהם הפניות ברמה גבוהה יותר ולעתים קרובות יותר. אבל זכור כי לשם כך גם אתה צריך להפיק להם הפניות ברמה גבוהה. ודא כי אתה משקיע מאמץ אמיתי בנסיון להביא לחבריך הפניות ברמה גבוהה באותה מידה בה אתה מצפה מהם להתאמץ עבורך.
 
זכור כי אחרי הכל – הנותן מקבל
קודםהקודםגברים ממאדים נשים מונוס
הבאBNI לייטהבא

כתיבת תגובה לבטל

יכול לעניין אותך בנוסף

תקווה היא הדלק שמניע לפעולה

בין הזדמנות לתקווה אחרי המלחמה

יוני 29, 2025
תקווה היא הדלק שמניע לפעולה. במקום לחשוב על הקשיים - חושבים על פתרונות. במקום להיכנס...
להמשך קריאה
Follow Your Passion for Business Success

לכו בעקבות התשוקה שלכם

יוני 24, 2025
מה העסק הכי לוהט ורווחי שאתם יכולים להיכנס אליו? התשובה פשוטה: כל מה שמלהיב אתכם....
להמשך קריאה
אירועי הנהגות 2025

אירועי הנהגות 2025

יוני 10, 2025
להמשך קריאה
BNI

כנסי VIP להנהגות בכירות 2025

יוני 8, 2025
אירועי VIP להנהגות הבכירות מכל הארץ, תכנים מעניינים לקידום העסקים, הרבה נטוורקינג סביב שולחנות עם...
להמשך קריאה
Waze של העסקים

טור חגיגי: לציון 120 טורים  waze של העסקים

מאי 25, 2025
בעלי ובעלות עסקים מתחלקים ל-2 סוגים. הראשונים יודעים לאן הם רוצים להגיע אבל לא יודעים...
להמשך קריאה
A-Tool-to-GAIN-Trusted-Relationships-1030x571

הממת"ק שיבסס לכם קשרי אמון

מאי 11, 2025
בנטוורקינג עסקי, אמון הוא אחד הגורמים הקריטיים במתן וקבלת הפניות. זכרו, העיקר הוא לא מה...
להמשך קריאה
BNI

מה זה BNI בשבילך?

אפריל 27, 2025
כששאלנו את החברים שלנו בBNI את השאלה הזו, התשובות שקיבלנו חשפו משהו עמוק. חשבתם שההצלחה...
להמשך קריאה
ההבדל בין הפניה חלשה והפניה איכותית

ההבדל בין הפניה חלשה והפניה איכותית

מרץ 19, 2025
אנשים שואלים אותי לעתים קרובות אם ניתן להבחין בין הפניות חלשות להפניות איכותיות. התשובה שלי...
להמשך קריאה
  • בית
  • למה BNI
  • למה לצפות
  • מציאת קבוצה
  • לוח אירועים
  • קבוצות בהקמה
  • משאבים לחברים
  • תרומה לקהילה
תפריט
  • בית
  • למה BNI
  • למה לצפות
  • מציאת קבוצה
  • לוח אירועים
  • קבוצות בהקמה
  • משאבים לחברים
  • תרומה לקהילה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • צור קשר
  • חיפוש מתקדם למציאת קבוצה
  • מי אנחנו
  • המלצות
  • חידוש חברות
  • מעבר חבר מקבוצה לקבוצה
  • הצהרת נגישות
תפריט
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • צור קשר
  • חיפוש מתקדם למציאת קבוצה
  • מי אנחנו
  • המלצות
  • חידוש חברות
  • מעבר חבר מקבוצה לקבוצה
  • הצהרת נגישות
  • אל היוניברסיטי של BNI

עקבו אחרינו!

  • לוגו וקריאייטיב BNI
  • תקנון - מדיניות לחברים BNI

© 2019 BNI Global LLC. All Rights Reserved. All company names, product names logos included here may be registered trademarks or service marks of their respective owners.