כיצד להישאר בשלב הסופר – אנרגיה
האם שמתם לב אי-פעם שקבוצות מסוימות הן בעלות רמת אנרגיה גבוהה, מכוונות מטרה, משגשגות, ומדווחות על ערכים שקליים גבוהים ביותר בפתקי התודה, בעוד שקבוצות אחרות עובדות רק כדי לצאת ידי חובה, עושות את המינימום הדרוש ומשיגות תוצאות ממוצעות, ויש אחרות שנמצאות במאבק מתמיד אפילו כדי לשמור על ההיתר לפעול כקבוצה עם חברים משועממים שהם גם, בכנות, משעממים? .
בקרוב נתחיל שנה חדשה ורוב קבוצות BNI בודקות כעת את מיקומן בהשוואה לשנה האחרונה. האם הן מתרחבות ומשגשגות או שיש מקום רב לשיפור, או שהן במקום כלשהו ברצף בין שתי נקודות אלה? כאשר אני בודק את טבלאות הגידול של הקבוצות ודו"חות הסגנים לאורך השנים, ברור לי שכולן עוברות דרך מחזורים או שלבים מסויימים.
זיהיתי ארבעה שלבים ברורים. אני מאמין שהבנת שלבים אלה תאפשר לכם להוציא תועלת רבה יותר מהשתתפותכם ב-BNI. הבחנתי בכך ששלבים אלה אינם בהכרח מתקיימים בסדר כרונולוגי – הם יכולים להתמשך פרקי זמן שונים בהתאם לתגובת הקבוצה וחבריה לנקודות הקריטיות במחזורים.
השלב הראשון הוא מה שאני מכנה שלב "הסופר – אנרגיה": קבוצות אלה לא מוכנות להתפשר לטובת בינוניות כאשר קיימת אפשרות למצוינות! הן הקבוצות הגדולות ביותר, הטובות ביותר והפוריות ביותר בהן כדאי לחברים להיות. בכמה מהן 50 חברים ויותר. ההנהגות שלהן מחויבות למדיניות, לקווים המנחים ולשיטה של BNI. חבריהן נוכחים בכל ההדרכות המועברות על-ידי צוות השגרירים, לעיתים קרובות פעם אחר פעם. הרבה חברים נושאים מספר סרטים מוצמדים לתגים שלהם אשר מסמלים את התפקידים הרבים שהחברים מילאו בקבוצה: חבר צוות אירוח, מתאם הדרכה, בוגר סדנת MSP וכיו"ב. לעיתים קרובות, חברים אלה מצטטים לי בע"פ פרקים מה-BNI Podcast!
הם מעבירים הפניות באופן פעיל דרך האינטרנט וגם מדווחים על כך לקבוצה בכל מפגש שבועי. לקבוצות אלה סיפורים נפוצים על קשרים רווחיים ביותר.
הן תמיד מדווחות על סכומי תודה גבוהים, הרבה יותר מהקבוצות האחרות באותו האזור.
רמת ההתרגשות במפגשי הקבוצה היא פשוט מחשמלת! אתם יכולים להיות בטוחים שיש רשימת המתנה, לפעמים בת שלושה אנשים, לקטגוריות עסקיות מסוימות. נדמה של- BNI מספר "אזורים כחולים" בהם קבוצות רבות באזור מסוים נמצאות בו- זמנית בתוך שלב זה. כדאי לשים לב למתכונת שלהן להצלחה! אלה הן הקבוצות הטובות ביותר ב-BNI.
.
שלב שני שזוהה על-ידי הוא שלב "המעורבות": קבוצות בשלב זה משרות הרבה אנרגיות וגישה חיובית ביותר. הקבוצות צפויות לנסות את רוב או כל הרעיונות שמציע השגריר או מנהל האזור שלהן. הן משתמשות ביעילות בטפסים של מפגשי אחד לאחד, בגיליונות עבודה כגון הממת"ק או בדיקת הפניות, והן מקיימות נוכחות מלאה בהדרכות MSP ומשתמשות בתמריצי מפגש שפותחו על-ידי BNI. מתאמי ההדרכה סוקרים בקביעות מאמרים המופיעים ב-SuccessNet Online יחד עם חברי הקבוצה והם מעודדים את הדיון בנושאי התוכן שבמאמרים אלה.
בנוסף, יש להן נטייה לפעול בסביבה מאוד ידידותית, הן בעלות תרבות חזקה של תמיכה וחיוביות, מונות יותר חברים מהממוצע, מייצרות כמויות של הפניות ואוכפות את הנשיאה באחריות בתוך הקבוצה. הן שם כדי לעשות עסקים, אך גם מבינות את החשיבות של הצמדות למבנה. והעיקר, לא נותנות לעסקים ולמבנה להפריע בדרך להנאה ולפיתוח קשרים קרובים. הקבוצות בשלב המעורבות הינן יעילות ופוריות ביותר.
השלב השלישי הוא מה שאני מכנה שלב "הקפיאה במקום": בשלב זה, הקבוצות נהיו שאננות במידה מסוימת. יכול להיות שהן היו בשלב המעורבות ואבדו חלק מהזיק שהפך אותן למוצלחות או יתכן שהן קבוצה קטנה יותר שהחלה לוותר על התרחבות וקיבלה על עצמה את הבינוניות.
הקבוצות שעוברות דרך שלב זה נוטות להאמין שהדברים הם בסדר כפי שהם והן חסרות רצון לוחץ לעבוד על שיפור המפגשים או על פיתוח האיכות או הכמות של החברים. הן עלולות להרגיש שכמות העסקים שהן עושות היא בסדר, אפילו כאשר היא לא משהו. יתכן שיסכימו למספר הצעות מפי השגריר שלהן, אך באותה מידה הן עשויות לבטל הצעות אחרות כיוון שלדעתן הצעות אלה לא חלות עליהן או שהן מרגישות שהן יודעות טוב יותר מה לעשות. הן נוטות לקיים חלק גדול (אך לא כל) של המדיניות והמבנה הבסיסי של המפגשים, אך הן אבדו את ההתלהבות והרוח שהופכת קבוצה למצוינת.
השלב הרביעי הוא מה שאני מכנה שלב "העלאת עובש": הקבוצות בשלב זה נוטות לפתח בעיות. הגישה, ההפניות והנוכחות לוקות בחסר. למרבה הצער, רוב החברים מתמקדים בבעיות ולא בפתרונות חיוביים. אני מוצא שכאשר הקבוצה מתמקדת בבעיות ולא בפתרונות, היא הופכת למומחית לבעיות. זהו השלב בו בקבוצות מתפתחות תת קבוצות או תאים..
הן נוטות לא לקיים את סדר היום, המבנה ו/או המדיניות. בנוסף, הן נוטות לראות את נציג BNI, השגריר או מנהל האזור כאדם זר במקום כמקור להדרכה ותמיכה בהן כדי לגרום לתהליך ה-BNI לעבוד. הן נוטות להוציא מן הכלל את פעילות החברים ולרוב מחפשות את הדרך של הכי פחות התנגדות בנוגע לדרך בה הן מיישמות את המדיניות וההליכים. יהיה להן קשה להתרחב ולהצליח כל עוד לא ישנו את דפוסי החשיבה שלהן. תהליך זה מתחיל בהסתכלות אמיצה והכרה בשלב בו הן נמצאות ובעבודה יחד עם השגריר/סגן מנהל האזור שלהן במטרה לשוב למסלול.
כמעט כל קבוצה עוברת דרך השלבים או המחזורים הנ"ל; עם זאת, הקבוצות המוצלחות באמת נוטות להישאר זמן רב יותר בשלבים של סופר אנרגיה ומעורבות מאשר בכל אחד מהשלבים האחרים. חשבו על מיקומה של הקבוצה שלכם במחזורים אלה. אחד הכלים הטובים הוא גיליון העבודה ל"תן ציון לקבוצה שלך"
אם אתם מגיעים למסקנה שאתם נמצאים בשלב הקפיאה במקום או העלאת עובש, צרו קשר עם השגריר שלכם כדי לקבל הצעות בנוגע למעבר לשלב הסופר – אנרגיה.
ל-BNI אלפי קבוצות בעשרות מדינות. מספר כה גדול של קבוצות מראה שהגענו לשילוב הנכון של מבנה, נשיאה באחריות ותרבות שגורמים לקבוצות לעבוד. אל תמציאו את הגלגל מחדש! התהליך עובד טוב מאוד עבור הקבוצות שמשתמשות ביעילות בכלים ובסיוע הניתנים.
וויל רוג'רס אמר פעם, "אתה אולי על המסלול הנכון, אך אם אתה רק יושב שם, תידרס!" אנחנו יודעים שאתם נמצאים על המסלול הנכון בכך שאתם בונים את העסק שלכם דרך תוכנית הפניות מובנית. חשוב להבין שאם רצונכם הוא שהקבוצה שלכם תצליח באמת, על הקבוצה בכללותה לחפש את הדרך של מחויבות ומעורבות במלוא הכוח והאנרגיה.
דר' איוון מייזנר, המכונה "אבי הנטוורקינג המודרני" על-ידי CNN, הוא סופר שספריו מופיעים ברשימת רבי המכר של ה-New York Times. הוא המייסד ויושב הראש של BNI (www.BNI.com), ארגון הרישות העסקי הגדול בעולם. את סיפרו Networking Like a Pro ניתן לראות ב-www.IvanMisner.com. דר' מייזנר הוא גם שותף בכיר ב-Referral Institute, חברה בינלאומית להכשרה בתחום ההפניות.