נערך ועובד ע"י סם שורץ
ע"פ ספרו של סטיבן קובי
ע"פ ספרו של סטיבן קובי
שבעת ההרגלים של נטוורקרס מצטיינים מבוססים על העקרונות אותם תאר סטיבן קובי בספרו: "שבעת ההרגלים של אנשים אפקטיביים במיוחד". אני משוכנע שרבים מכם קראו את רב המכר העולמי הנ"ל, אך כמו ספרים אחרים שאנו קוראים ולאחר זמן מה שוכחים חלק מתוכנם, ברצוני להדגיש עקרונות אלה ולשייך אותם נטוורקרס מצטיינים.
עיקרון ראשון: הייה יזם! כיצד אנו יכולים לאמץ עיקרון זה הן בחיים העסקיים שלנו והן בנטוורקינג. התשובה אולי פשוטה אך כדאי לחזור עליה. הכוונה של עיקרון זה הינה: תיזום ואל תחכה לאחרים ליזום עבורך. ואם כבר מדובר בנטוורקינג אולי כדאי לחפש הזדמנויות שבהן נוכל להשתמש בנטוורקינג בצורה פעילה כמו הצטרפות לארגונים אשר מבצעים כנסים ואירועים בצורה קבועה, קביעת תכנית עבודה חודשית אשר תכלול בתוכה הקצבת זמן לנטוורקינג. אם מתכננים מראש ומקציבים לכך זמן הרבה יותר קל לממש את התכנית ולמצוא את הזמן להשתתף בכנסים. רעיון נוסף הינו שימוש בטכנולוגיה העומדת לרשותנו כמו האינטרנט למציאת הזדמנויות לנטוורקינג.
עיקרון שני: סוף מעשה במחשבה תחילה! מתי הייתה הפעם האחרונה שבה ישבת וחשבת מה אתה רוצה להפיק מרשת הקשרים ? על פי איזה קנה מידה אתה יכול לאמוד את הצלחתך? האם קבעת הערכה כלשהי למספר ההפניות והקשרים שאתה רוצה להשיג מכל אירוע שאליו הלכת? האם קבעת לעצמך מטרות עסקיות ברורות המנחות אותך לאן ברצונך להגיע? שאלות אלו שנשאלו דורשות מענה אשר יכתיב את כמות הנטוורקינג שעליך לבצע.
עקרון שלישי: קבע לך סדר קדימויות! גם כאשר הננו קובעים לעצמנו יעדים ומטרות אנו צריכים להתחיל מהשלב הראשון. לדוגמה, האם לא קרה לך שבאת למפגש נטוורקינג ושכחת להביא כרטיסי ביקור? גם כאשר נתכנן את הפעילות החודשית נכין רשימה של העזרים שיסייעו בהשגת מטרותינו. כגון, כרטיסי ביקור, תג שם, יומן פגישות, עט וכדומה.
עיקרון רביעי:חשוב: אני מנצח, אתה מנצח! כאשר הולכים לאירוע של נטוורקינג איננו אמורים ללכת למכור. לכן בפעם הבאה שבה נלך לאירוע כזה כדאי להקשיב יותר מאשר לדבר, וזאת הסיבה שיש לנו שתי אוזניים ופה אחד. כאשר הינך משוחח עם אדם אחר האם הנך חושב כיצד תוכל לסייע או להועיל לו מעבר למוצר ולשירות שלך? כמו העברת מידע שיש ברשותך או להכיר לו מישהו אשר יוכל לעזור לו. כאשר אנו מתמקדים בעזרה לאחרים, אנו עוזרים לעצמנו.
עקרון חמישי: בקש להבין תחילה..ואחר כך להיות מובן! כלל חשוב בנטוורקינג המתחבר גם לעיקרון הקודם של, דבר פחות והקשב יותר. למשל, לפני שהינך מנסה למכור למישהו מוצר או שרות האם הנך מוודא שהוא אכן מעוניין במוצר או בשרות שלך? לפני שאנו מתמקדים בעצמנו עלינו להתמקד במה שאנו יודעים על האדם שממולנו ולכן לבוא מוכן עם הלך רוח של, אני רוצה להקשיב יותר מאשר לדבר, לבוא מוכן לפגישה, עם שאלות שתוכננו מראש כגון: מהו האתגר העיקרי בתחום העיסוק שלך? מה החידושים בתחום עיסוקך? כיצד בחרת דווקא בתחום זה? איך נכנסת לעסק? וכדומה.
כלל שישי: חפש את הסינרגיה! לא תמיד יש לנו סינרגיה עם האנשים שאיתם אנו נפגשים באירועי נטוורקינג, אך לבטח הננו מכירים אחרים אשר סינרגיה יכולה להיווצר ביניהם. נטוורקר טוב תמיד מחפש הזדמנויות לשיתוף פעולה.
כלל שביעי: שפר את יכולתך האישית! חלק חשוב במעבר להיות נטוורקר מצטיין הינו תהליך הלמידה המהווה התחדשות עצמית ולא קיפאון על שמרינו. כל אחד יכול ללמוד כיצד להיות נטוורקר מצטיין אך תהליך זה דורש יציאה מתחום הנוחיות שלנו. למשל, נכונות ללמוד. נכונות לתרגול הידע הנדרש ליישום התהליך. קריאת ספרים ומאמרים בנושא. הליכה קבועה לסדנאות, הדרכות וכדומה.