התועלות שצומחות לנו מנטוורקינג עולות בהרבה על המכשולים לכאורה. מכשולים אלו עשויים לכלול את זמן העבודה שהעיסוק גוזל לנו ומחיר ההצטרפות לקבוצת נטוורקינג. עם זאת, התועלות של נטוורקינג עולות בהרבה על החששות הללו. התועלת המרכזית מנטוורקינג היא בנייה של מערכות יחסים איתנות. ככל שאתם מבססים מערכת יחסים איתנה יותר, כך גדלה אמינותכם. ככל שגדלה אמינותכם, כך יותר אנשים שוכרים אתכם וממליצים עליכם. הנטוורקינג מניב תועלות שמשפיעות על מצבכם הפיננסי, הוצאות הלקוח והרושם של אנשים לגבי איכות העסק שלכם.
התועלות הפיננסיות של נטוורקינג
לפני שנבחן את התועלות הפיננסיות של נטוורקינג, נציין שיש לקחת בחשבון הן הוצאות "רכות" והן הוצאות "קשות". ההוצאות ה"קשות" כוללות כרטיסי אשראי, מזומן, צ'קים ושאר רכוש בעל ערך כספי. המושג "הוצאות רכות" מצמיד ערך לשירותים או לזמן שהשקעתם בעסק שלכם, מה שלעתים קרובות נקרא "הון זיעה".
השקעת זמן בנטוורקינג עסקי בונה גם הון חברתי. נטוורקינג מוצלח מאפשר לעסקים לפתח ולתחזק מערכות יחסים מקצועיות איתנות שמייצרות ערך מקשרים חברתיים. ערך הזמן שהשקעתם – ההוצאה ה"רכה" – למעשה עולה על ערך הכסף ה"קשה" שהוצאתם. חָשבו את הערך של השקעות רכות בנטוורקינג ובבניית מערכות יחסים. וודאי תופתעו מהערך הפיננסי שזה הביא לעסק שלכם.
תועלות הנטוורקינג כוללות השפעה חיובית על העושר:
- הגדלת נפח מכירות
- הגדלת סכום עסקה ממוצע
- הגדלת שיעור סגירות
- הגדלת שיעור הפניות
- ההפניות נוטות להיות של אנשי מקצוע מיומנים ביותר
- יותר לקוחות חוזרים
- הגדלת נאמנות לקוח
- הכרה קהילתית רחבה יותר
תועלות הנטוורקינג ותפיסת הערך
תפיסת הערך של העסק שלכם היא גורם עוצמתי. צרכנים מוכנים לשלם יותר על שירותים ומוצרים שהם מייחסים להם ערך גבוה יותר. הנטוורקינג מעצים את הרושם של אנשים לגבי איכות העסק שלכם.
נטוורקינג מאפשר לאחרים לשתף עדויות לגבי העסק שלכם ולשבח אתכם כאנשי מקצוע. הם עוזרים לשדר דימוי איכותי שלכם ושל העסק שלכם. הנטוורקינג מאפשר לזולת להעיד עליכם באופן שהיה אולי נחשב לשחצנות לו הייתם מעידים על עצמכם. יש עוצמה רבה בחברי נטוורקינג שמאמינים בכם ומספרים עליכם באופן קבוע למכריהם. השם שלכם עובר מפה לאוזן בתדירות ובביטחון גבוהים יותר.
מאמצי הנטוורקינג העסקי שלכם נושאים מגוון פירות. לאחר שהוכחתם שוב ושוב את איכותכם וביססתם אמינות ברשת שלכם, תקבלו הפניות שיגדילו משמעותית את הוצאות הלקוח שלכם וישפיעו לחיוב על מצבכם הפיננסי. אני מאמין שתועלות הנטוורקינג הללו עולות בהרבה על כל מכשול-לכאורה.
ד"ר איוון מייזנר, המכונה "אבי הנטוורקינג המודרני" על-ידי CNN הוא סופר שספריו מופיעים ברשימת רבי המכר של ה- New York Times .
ד"ר מייזנר הוא המייסד ומנהל החזון הראשי של BNI (www.bni.com), – ארגון הרישות העסקי הגדול בעולם.
ניתן לעיון בספרו החדש:
Who’s in Your Room, The Secret to Creating Your Best Life ב-Amazon.com
