ל-BNI יש היסטוריה ארוכה של אי התערבות בפוליטיקה ודת. והסיבה לכך היא זאת:
לפני שכתבתי את עבודת התואר השני שלי בהתנהגות ארגונית, קיבלתי תואר ראשון במדעי המדינה! כן, מדעי המדינה (לכו תבינו…). התעניינתי רבות בפוליטיקה והנושא עדיין מעניין אותי. אבל אני פשוט לא דן בו ב-BNI. מדוע? כיוון שהוא מסיט את העיניים שלנו מהכדור. הוא מרחיק אותנו מהמשימה של BNI.
משימתנו היא "לסייע לחברים להגדיל את העסק שלהם באמצעות תוכנית ל-"שיווק באמצעות הפניות" שהיא מובנית, חיובית ומקצועית, אשר מאפשרת להם לפתח קשרים משמעותיים ארוכי-טווח עם אנשי מקצוע איכותיים" ("הנותן מקבל: סיפורו של ארגון BNI", פרק 10).
אחת הסיבות שבגללה BNI הוא ארגון הנטוורקינג העסקי הגדול ביותר והמצליח ביותר בעולם היא שאנו התעקשנו להיצמד למשימה שלנו. כל דבר שמרחיק אותנו ממשימתנו הוא בגדר הסחה ואין קבוצה של הסחת דעת גדולה יותר עבור ארגון מבוסס על הפניות מאשר דת ופוליטיקה.
אני רשום כבעל זכות הצבעה מאז שהייתי בן 18 (ומאותו רגע הצבעתי בכל מערכת בחירות חשובה בארה"ב). הייתי פעיל בכנסיה לאורך רוב ימי חיי. אך לא יאה לכפות אף אחד מהדברים הללו על חברי BNI בכך שאדון עמם על דעותיי או על ההשתייכות הפוליטית או הדתית שלי. לאורך כל חיי, הייתי מעורב מעורבות עמוקה במערכות בחירות רבות ברמה המקומית, של המדינה ושל הארץ כולה. אני גם בעל אמונה דתית מוצקה. אבל אלא אם אתם מכירים אותי טוב מאוד, אתם לא יודעים מהם הדעות הפוליטיות והדתיות שלי. מדוע? כיוון שאין זה הולם שאדבר על דעות אלה ב-BNI, אפילו שאני מייסד הארגון.
אני מבין שישנם נושאים פוליטיים ולפעמים גם כאלה הקשורים לדת שמעירים בנו רגשות עזים – לי בהחלט יש כאלה. אך BNI אינו המקום לערוך דיונים אלה כיוון שהם כמעט תמיד 'מפרידים'. דיון כזה מסיט את העיניים שלנו ממטרת הארגון, הווה אומר, מתן הפניות על-בסיס הקשרים המקצועיים שלנו.
זוהי אחת הסיבות שבגינן אין לנו מרצים חיצוניים ב-BNI. בדרך כלל הם רוצים למכור מוצר או שירות או שהם רוצים לקדם עמדה פוליטית מסוימת או כזו שקשורה לעניינים מקומיים. אם הם רוצים למכור משהו, עליהם להצטרף לקבוצה בארגון. אם ברצונם לקדם עמדה פוליטית או דתית כלשהי, עליהם לדבר במקום אחר. BNI אינו המקום הנכון לכך.
ארגון BNI פועל בארצות שבן מתקיימות רוב דתות העולם. אנו נמצאים בארצות שמייצגות כמעט כל מערכת פוליטית קיימת. לא היינו יכולים לעשות זאת באמת אילולא היינו ממוקדים בדבר אחד בלבד – לסייע לאנשי עסקים להשיג יותר עסקאות באמצעות הפניות.
אנו גאים במסורת המתהווה שלנו שמביאה אנשים להיות ביחד. אנשים שבארצם דוגלים אולי בעמדות פוליטיות ודתיות פולמוסיות, אך ב-BNI מתמקדים במשימת היצירה של קשרים והפניות.
אין זה אומר שאנשים אלה לא נוקטים בעמדה פוליטית כלשהי. אני בטוח שיש להם עמדות חזקות רבות בנושאי פוליטיקה ודת. אך עובדה זו לא רלוונטית למפגשים.
אם אתם רוצים להיצמד למשימה, הישארו רחוק מנושאי פוליטיקה ודת במפגשי BNI. אך האם אין זה ברור לנו כבר?
דר' איוון מייזנר, המכונה "אבי הנטוורקינג המודרני" על-ידי CNN, הוא סופר שספריו מופיעים ברשימת רבי המכר של ה-New York Times. הוא המייסד ומנהל חזון ראשי של BNI (www.BNI.com), ארגון הנטוורקינג העסקי הגדול בעולם. ניתן לצפות בספריו, כולל
Networking like a Pro ב-www.IvanMisner.com. דר' מייזנר הוא גם שותף בכיר
ב–Referral Institute (www.referralinstitute.com), חברה בינלאומית להכשרה בתחום ההפניות