Skip to content

BNI international

כניסה לחשבון

  • בית
  • למה BNI
  • מציאת קבוצה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • קבוצות בהקמה
  • צור קשר
תפריט
  • בית
  • למה BNI
  • מציאת קבוצה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • קבוצות בהקמה
  • צור קשר
כניסה לחשבון
account login

BNI international

  • בית
  • למה BNI
  • מציאת קבוצה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • קבוצות בהקמה
  • צור קשר
תפריט
  • בית
  • למה BNI
  • מציאת קבוצה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • קבוצות בהקמה
  • צור קשר

מה לעשות כדי לא לקבל "לא" בשיחה עם לקוח

מה לעשות כדי לא לקבל "לא" בשיחה עם לקוח
  • מאת: ירדן נוי - מנכ״ל משותף
  • תאריך: מאי 2, 2016
  • תגובות: אין תגובות

"אני מת מפחד לעשות טלפונים" סיפר לי גיל,  בעל עסק מתחום השיווק באינטרנט, "ימים שלמים אני יושב מול היומן ומול הטלפון ולא מצליח לחייג. בלילות אני מריץ תסריטים בראש: הוא אומר לי כך ואני עונה לו אחרת וכל התרחישים האפשריים עובדים יפה בלילה. אבל הכל מתפוגג כשהשמש עולה".

גיל (שם בדוי)  איש מוכשר ונעים הליכות, יצירתי, מלא רעיונות ובקיא מאוד בשיווק. האינטרנט היא פלטפורמה שיווקית עצומה שעזרה להרבה אנשים להתגבר על החשש מהשיחה הפרונטלית, וגיל יודע להשתמש בה כמו קוסם, אבל כשזה מגיע לנקודה בה הוא צריך לדבר עם לקוחות בטלפון, הוא נתקע.

"מה כל כך מפחיד אותך בשיחה טלפונית?" שאלתי אותו.

"הסיטואציה לא נוחה, אני מרגיש שאני מפריע, מוזר לי לבקש דברים או לשאול שאלה והכי מפחיד אותי שיגידו לי "לא"……..

גיל ממש לא לבד. בעלי עסקים רבים נרתעים משיחת הטלפון הראשונה עם לקוח פוטנציאלי, ולכן אספתי עבורכם מספר טכניקות נבחרות שיעזרו לכם לעקוף את הפחד ולהקטין ככל הניתן את קבלת ה"לא". 

  1. מידת ההפתעה – האם אנחנו "נופלים" על מישהו ללא התראה מוקדמת
  2. מידת ההיכרות – עד כמה אנחנו מכירים את הצד השני ועד כמה הוא מכיר אותנו
  3. מה מטרת השיחה – האם המטרה ברורה או שיש כוונה נסתרת מאחוריה
  4. תיזמון – כל דבר בזמנו, ומומלץ לא לקפוץ מהר מדי לשלב הבא

נתחיל מהסוף. אומרים שתזמון (Timing) זה הכל בחיים. למדתי על בשרי שהגישה הישירה הישראלית הגורסת כי אם ענית לשיחה שלי "תפסתי אותך ועכשיו זמנך הוא שלי" לא עובדת. כשאני מתקשרת, גם לחברים קרובים, אני תמיד שואלת "זה זמן טוב עבורך?" ברגע שאומרים לי שזה זמן טוב אני כבר לא מרגישה שאני מפריעה, כי קיבלתי רשות לדבר.

אם השיחה נערכת עם אנשים שדיברתי לפני זמן רב אני מזדהה בתחילת השיחה ומזכירה להם מי אני ובאיזה הקשר נפגשנו. אל תתנו לצד השני הרגשה שאתם בוחנים את הזיכרון שלו. זה יכול להיות מביך עבור שניכם.

מטרת השיחה, בדומה לפגישה ראשונית באירוע חברתי או במפגש נטוורקינג, בו המטרה היא יצירת קשרים ולא מכירה (גם אם מאד מדגדג לכם לסגור עיסקה). דמיינו שאנשים שפגשתם רק עכשיו יבקשו מכם "טובה קטנה" או אולי סיוע במציאת עבודה או אפילו הפניה ל…. איך  הייתם מרגישים? סביר להניח שזה היה גורם לכם אי-נוחות עד כעס על החוצפה. גם בחיים האישיים אנחנו לא קופצים קדימה מדי בתחילת מערכת היחסים. אין הבדל גדול בין החיים אישיים לעסקיים. וחשוב לנהל את מערכת היחסים עם הלקוחות שלכם כמו במערכות היחסים האישיות בחיים – בתזמון מדויק בכל שלב ושלב.  

נאמר שהמטרה שלכם היא להגדיל את נפח העבודה ולהכניס לקוחות חדשים לעסק שלכם.

שלב א: הכנה. עוברים על רשימות הדוא"ל במחשב האישי ומספרי הטלפון בנייד

  1. מציבים יעד בר השגה של בין 30 – 40 שמות סה"כ
  2. מחלקים ל- 3 רשימות נפרדות לפי החלוקה הבאה: אנשים שאתם נתתם להם הפניות, אנשים שנתנו לכם הפניות בעבר, ואנשים שהייתם רוצים לחדש איתם קשר שנותק.
  3. מכינים רשימה מדויקת וממוקדת של 5 שמות לפחות, של אנשים שאתם רוצים להגיע אליהם או של בעלי מקצוע או סוגי עסקים שאתם רוצים לקבל אליהם הפניות.  

זיכרו מה מטרת השיחה בדומה לנטוורקינג: חיזוק מערכת היחסים ובקשת עזרה ולא מכירה טלפונית! אתם מעוניינים לקבל הפנייה ללקוח חדש, חידוש קשר עם לקוח עבר, או פגישה עם לקוח פוטנציאלי. וזה יותר פשוט ממה שאתם חושבים.

עכשיו מגיעים לטפל במידת ההפתעה ומידת ההיכרות שלכם עם האנשים שאליהם אתם מתכוונים להתקשר.

שלב ב': עושים טלפונים לפי הרשימות שהכנתם

  1. אנשים שנתתם להם הפניה שהתממשה או סיפקתם להם עבודה באופן ישיר – אנשים אלה במידה מסוימת "חייבים" לכם. מתקשרים, שואלים האם זה זמן טוב עבורם לשיחה (זוכרים תזמון?) מתעניינים בשלומם, בשלום המשפחה הקרובה. אחרי שיחה קצרה לחימום היחסים, ספרו להם ש "לפי תוכנית העבודה שלי בעסק אני צריך לדבר עם אנשים שמכירים אותי כדי לקבל משוב על העסק שלי. האם תוכלו לעזור לי?" בשלב מתקדם בשיחה עיברו על רשימת ההפניות שהכנתם. זה בדיוק הזמן שהם יכולים להחזיר לכם על מה שעשיתם עבורם. שאלו אותם: "האם אתם מכירים את/ האם תוכלו להמליץ על___ (בעל מקצוע) מצוין"
  2. אנשים שנתנו לכם הפניות עסקיות בעבר או היו לקוחות שלכם וזוכרים אתכם בוודאות (ולטובה…) – שואלים האם זה זמן טוב עבורם לשיחה, מתעניינים בשלומם, בשלום המשפחה הקרובה. אחרי שיחה קצרה לחימום היחסים אומרים : "רציתי להודות לכם על שבחרתם להיות לקוחות שלי/הפנתם אותי למשפחת X/ לחברת Y, עכשיו אני הייתי רוצה מאד לעשות משהו עבורכם". בד"כ הצד השני מאד מופתע ולא כ"כ יודע מה לומר. זו הזדמנות מצוינת לקבוע פגישה. עד הפגישה יהיה לצד השני זמן לחשוב ולכם זמן להתכונן לבקש משוב או הפניה בפגישה (ראו סעיף 1).
  3. אנשים שהייתם איתם בקשר בעבר וחשוב לכם לחדש את הקשר שנותק – אל תיפגעו אם הם יזדקקו לכמה שניות כדי להיזכר מי אתם. היו מוכנים להזכיר היכן נפגשתם ואיך הכרתם אחד את השני. לעיתים סיפור ההיכרות יכלול אנשים אהובים והזיכרון המשותף בהם יכול אף להפשיר את האווירה ולקרב ביניכם. שוב שואלים האם זה זמן טוב עבורם לדבר בטלפון, מתעניינים בשלומם, בשלום המשפחה הקרובה. אחרי שיחה קצרה לחימום היחסים חיזרו שוב על הבקשה מסעיף 1  + נסו לקבוע פגישה אישית.

מתוך 30 – 40 טלפונים עליכם להציב יעד הצלחה שאני קוראת לו "3 – 3 – 3 " :

כלומר, לפחות 3 הפניות לאדם ספציפי שרציתם לפגוש + לפחות 3 הפניות של בעלי מקצוע/תחום עיסוק שחיפשתם ולפחות 3 פגישות אישיות.

אם תתכוננו מראש לפי 4 הטכניקות תורידו בודאות את  כמות "הלא"  שתקבלו, יפתחו לכם דלתות בצורה קלה יותר וגם תחזקו את מערכות היחסים שלכם עם לא מעט אנשים.

לא משנה למי תתקשרו, הכי קשה זה הטלפון הראשון. לכן, Just do it  !! 

שלכם,

ירדן  נוי

קודםהקודםמה אנחנו צריכים לדעת עליך כדי להפנות אליך לקוחות
הבאהאם אתם "ספאמרים" של כרטיסי ביקור?הבא

כתיבת תגובה לבטל

יכול לעניין אותך בנוסף

אירועי הנהגות 2025

אירועי הנהגות 2025

יוני 10, 2025
להמשך קריאה
BNI

כנסי VIP להנהגות בכירות 2025

יוני 8, 2025
אירועי VIP להנהגות הבכירות מכל הארץ, תכנים מעניינים לקידום העסקים, הרבה נטוורקינג סביב שולחנות עם...
להמשך קריאה
Waze של העסקים

טור חגיגי: לציון 120 טורים  waze של העסקים

מאי 25, 2025
בעלי ובעלות עסקים מתחלקים ל-2 סוגים. הראשונים יודעים לאן הם רוצים להגיע אבל לא יודעים...
להמשך קריאה
A-Tool-to-GAIN-Trusted-Relationships-1030x571

הממת"ק שיבסס לכם קשרי אמון

מאי 11, 2025
בנטוורקינג עסקי, אמון הוא אחד הגורמים הקריטיים במתן וקבלת הפניות. זכרו, העיקר הוא לא מה...
להמשך קריאה
BNI

מה זה BNI בשבילך?

אפריל 27, 2025
כששאלנו את החברים שלנו בBNI את השאלה הזו, התשובות שקיבלנו חשפו משהו עמוק. חשבתם שההצלחה...
להמשך קריאה
ההבדל בין הפניה חלשה והפניה איכותית

ההבדל בין הפניה חלשה והפניה איכותית

מרץ 19, 2025
אנשים שואלים אותי לעתים קרובות אם ניתן להבחין בין הפניות חלשות להפניות איכותיות. התשובה שלי...
להמשך קריאה
ייצוג שיוויוני במרחב ציבורי הוא מאבק משותף...1

ייצוג שיוויוני במרחב הציבורי הוא מאבק משותף

מרץ 9, 2025
המציאות כיום היא שנשים הן שנלחמות למען נשים לוודא שהבנות שלהן יראו בחיי היומיום את...
להמשך קריאה
BNI

שבוע הנטוורקינג חגיגה של נטוורקינג, צמיחה ושיתופי פעולה! 🌟

מרץ 5, 2025
שבוע הנטוורקינג חגיגה של נטוורקינג, צמיחה ושיתופי פעולה! 🌟
להמשך קריאה
  • בית
  • למה BNI
  • למה לצפות
  • מציאת קבוצה
  • לוח אירועים
  • קבוצות בהקמה
  • משאבים לחברים
  • תרומה לקהילה
תפריט
  • בית
  • למה BNI
  • למה לצפות
  • מציאת קבוצה
  • לוח אירועים
  • קבוצות בהקמה
  • משאבים לחברים
  • תרומה לקהילה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • צור קשר
  • חיפוש מתקדם למציאת קבוצה
  • מי אנחנו
  • המלצות
  • חידוש חברות
  • מעבר חבר מקבוצה לקבוצה
  • הצהרת נגישות
תפריט
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • צור קשר
  • חיפוש מתקדם למציאת קבוצה
  • מי אנחנו
  • המלצות
  • חידוש חברות
  • מעבר חבר מקבוצה לקבוצה
  • הצהרת נגישות
  • אל היוניברסיטי של BNI

עקבו אחרינו!

  • לוגו וקריאייטיב BNI
  • תקנון - מדיניות לחברים BNI

© 2019 BNI Global LLC. All Rights Reserved. All company names, product names logos included here may be registered trademarks or service marks of their respective owners.