אני על קו הטלפון, מנסה לעקוב אחרי ההוראות האינסופיות "לחץ 1, לחץ 2…" בין מוסיקת מעליות אחת לשניה. בחיי שניסיתי לעשות את הפעולות הנכונות באינטרנט אבל זה לא הלך , לא היתה ברירה והתקשרתי טלפונית. רגע, צריך להיות מרוכזים, לא לפספס "הקש 5". הקשתי. עוד כמה דקות לחכות ו….התנתק. אני מרגישה הכי מותשת בעולם.
אוקי, אני לא טכנולוגית גדולה (גם לא טכנופובית) אבל יש גבול! בעולם הקר והדיגיטלי שאנו חיים בו רובנו מחפשים קצת חום אנושי או לפחות קול אנושי שיתייחס אלינו. מישהו שומע אותי? תענו כבר……
הבנקים מצמצמים סניפים ומצפים מהמבוגרים שיבצעו פעולות באינטרנט (אולי הציפייה היא שיבקשו מהנכדים שיסבירו להם מה לעשות?) משפחות יוצאות לאכול בחוץ וכל אחד מהם עסוק עם הטלפון הסלולרי שלו. בני נוער חוזרים הביתה אחרי ביה"ס ולא יורדים יותר "לשחק למטה עם החבר'ה", במקום זה הם מסתגרים בחדר ומשחקים במשחקי מחשב עם החברים וכל אחד נמצא בבית אחר. העולם משתנה. אני שומעת קולות רבים הטוענים כי "העולם הופך להיות טכנולוגי וזה רק יגדל על חשבון הקשר האנושי". אני טוענת ההיפך.
הקידמה מבורכת, העולם הטכנולוגי הביא ועוד יביא בשורות מדהימות לכדור הארץ ולאנושות כולה. יחד עם זה אני טוענת בתוקף שככל שהטכנולוגיה תתגבר כך יגבר הצורך לקשר אנושי.
שיווק אנושי דומה לסיפור טוב.facts tell, stories sell (עובדות מיידעות, סיפורים מוכרים)
לספר סיפור משמעו: לגרום לאדם השני רגש אשר יניע לפעולה.
זו גם אחת ההגדרות של מטרות השיווק, להניע לפעולה. הנה 2 תחומים בהם אנחנו יוצרים את האוירה הנכונה לחיבור אנושי היוצר פעולה.
- חשיפה – אנשים יתחברו אליכם יותר אם יכירו את הפן האישי שלכם ולא רק העסקי. לעיתים החשיפה או ההיכרות האישית מגיעים מהרשתות החברתיות (שם יש לכם שליטה מה אתם מעלים), לעיתים החיבור מגיע בפגישה אישית, אולי אתם כותבים בלוג, אולי כתבו עליכם בעיתון? כל פרט מידע אישי הופך אותנו לאנושיים יותר ונגישים יותר.
- פגישה אישית – בפגישה המתנהלת נכון באוירה של נתינה ולא כדי למכור, אנחנו מגלים עניין בצד השני ושואלים שאלות שמראות עניין אמיתי. לדוגמא: איך הוא או היא נכנסו לתחום, ממה הם עדיין מתרגשים, איזה חלק הם הכי אוהבים בעבודה שלהם וכד'. מצד שני, כאשר משתפים כיצד עזרו ללקוח לפתור "כאב" מסוים – משתפים מה היה סוג הכאב, מה עשיתי עבורו, מה היו הקשיים ולא רק ההצלחות, איך הלקוח הרגיש, מה זה עשה לו/לעסק/למשפחתו. החוויה הופכת אותנו לאנושיים יותר ונגישים יותר.
כששומעים סיפור אישי, זה נוגע בנו בנקודות אישיות שלנו וגורם לנו להיכנס לנעלי האדם שמולנו, לדמיין מה עבר עליו ואפילו לקוות שיש לסיפור סוף טוב. סיפורים אישיים הופכים אותנו לרגשנים ואכפתיים. זו גם מטרתנו כשאנחנו עוסקים בנטוורקינג – אנחנו בונים קשרים, מייצרים קשר עם האדם שמולנו ומגבירים את המעורבות בינינו ברצון אמיתי לעזור האחד לשני. יחד עם זאת, רצוי להתחבר ל"סוג" האדם שנמצא מולנו כדי לדבר ב"שפה" שלו ובדרך שמדברת אליו ויוצרת את החיבור, בכבוד ובדרך ארץ.
חוק הארווי מאקיי:
"לעולם אל תניחו מראש שאדם זוטר הוא אדם חסר משמעות, הוא או היא עשויים להגיע לתפקיד חשוב יותר מהאדם המפורסם. ההתייחסות לכל אדם בכבוד ובאדיבות היא לא רק נימוסים טובים אלא גם מדיניות נבונה"
לסיכום, הקשר האנושי יגבר על כל קשר טכנולוגי ויתן למי שמאמין בו את היתרון ביצירת מערכת אישית ויציאה לפעולה.
השנה, הנושא המרכזי בכנס ה-10 של BNI ישראל שיתקיים ביום ה' 9.2.2017 הוא: שיווק אנושי בעולם דיגיטלי.
עיצוב הזמנה: סטודיו Hello – גיא מגיד
שלכם,
ירדן נוי