כבעלי ובעלות עסקים אנחנו נדרשים למצוא ערוץ שיווק שמתאים לנו ונוכל דרכו להגיע ליותר לקוחות.
קבוצות נטוורקינג היא דרך טובה שיכולה להתאים לכל סוג של עסק אך אנחנו נתקלים בלא מעט פרדיגמות, בעיקר אצל נשים, שחושבות כי פעילות "נטוורקינג" (בניית רשת קשרים עסקיים) היא ביזבוז זמן שמצריכה מיומנויות ותכונות שאין להן. האמונה הרווחת היא שנטוורקינג מתאים לאנשים מוחצנים, אנשים שאין להם בעיה לדבר עם אנשים זרים, אנשים עם יכולת מכירה, בטחון עצמי גבוה ומרפקים חזקים.
במסגרת סקר בינלאומי שערך מייסד ארגון BNI דר' איוון מייזנר בקרב כ- 3,500 משתתפים מהן התכונות הנדרשות כדי להצליח בעסקים דרך נטוורקינג ואיך להיחשב כבעלי יכולת ליצירת קשרים, התכונות הבאות היו במקומות הראשונים:
- יכולת הקשבה
- גישה חיובית
- שיתף פעולה
- אמינות
- כנות
תכונות אלו נחשבות לתכונות "רכות" המזוהות עם הצד הנשי, כך שבאופן הגיוני, נשים מצליחות יותר בתחום הנטוורקינג הדורש בנייה של מערכת יחסים, היכרות + יצירת אמון לפני שמגיעים לשורת "הרווח".
ב-15 השנים האחרונות אני מלווה תהליכי נטוורקינג של עשרות אלפי בעלי ובעלות עסקים וגיליתי שגברים ונשים חווים את העולם באופן שונה.
אפשר לראות את ההבדלים בכישורי התקשורת, בקשר בין אישי, באינטליגנציה רגשית וכל אלו משפיעים על האופן שבו נשים או גברים משתמשים בחוזקות שלהם.
איך נשים בונות קשרים ומערכות יחסים:
נשים ממוקדות בחשיבה לטווח ארוך ולא במה ניתן לקבל עכשיו
ממוקדות ברצון להכיר את הצד השני לעומק על מנת לבסס אמון
ממוקדות בבניית מערכות יחסים לטובת שני הצדדים
לרוב מרוכזות במה הן יכולות לעשות עבור האחר
נמנעות מלבקש כדי לא לאבד אמינות
מחכות שהצד השני ישאל אותן איך ואם אפשר לעזור להן
מדברות בלשון רבים "אנחנו " (מייצגת מערכת יחסים) לא "אני" (שמייצגת סוליסטים)
נשים לא יאמרו או יתחייבו על משהו לפני שהן בטוחות ב-100% במה שהן אומרות
אם מדברים על כישורי נטוורקינג, לנשים יש את התכונות הנדרשות באופן טבעי ובגדול אפילו עם יתרון על גברים בתחום זה.
על פי מחקר שנערך על ידי בית הספר לניהול קלוג , נמצא כי לנשים יש צורך בקבוצה נשית, "מעגל פנימי" של נשים, מכיוון שקבוצה זו ככל הנראה מספקת מידע אמין על הזדמנויות עבודה ואתגרים. מידע זה עשוי להיות על הזדמנויות לקידום שווה או שאלות ספציפיות וכן נותנת מענה לדרך הטובה ביותר כיצד להגיב בסיטואציות שונות. בריאן אוצי, פרופסור ושותף למחקר אמר: "למעשה, 77% מהנשים בעלות ההישגים הגבוהים ביותר במחקר היו בקשרים חזקים עם מעגל פנימי של שתיים עד שלוש נשים אחרות". המחקר הראה גם כי נשים המרכיבות מעגל פנימי חזק עם נשים אחרות שיכולות לשתף בייעוץ בקריירה הן בעלות סיכוי גבוה כמעט פי שלושה לקבל עבודה טובה יותר מנשים שאין להן את מערכת התמיכה הזו. מידע מסוג זה מועיל ביותר אם הוא בא מאישה אחרת.
המשמעות המתבקשת היא שכדי שנשים יוכלו למנף את עצמן, את העסק שלהן או הקריירה כדאי שיאמצו לעצמן 1 עד 3 המעגלים שיכולים לתת להן תמיכה שתקדם אותן להצלחה גדולה:
- פרלמנט נשי – מעגל פנימי של מספר נשים קרובות מייעצות
- מנטורינג נשי – הכוונה ועצות המגיעות מנשים מנטוריות מתקבלות אחרת
- קבוצה תומכת – להיות חלק מקבוצה של נשים או אנשים עם גישה חיובית ותומכת, עם מטרה דומה
רובנו לא נולדנו עם יכולות טבעיות לנטוורקינג, אך מסתבר שכישורי נטוורקינג ניתן לרכוש כפי שלומדים מקצוע או שפה חדשה. נשים באופן טבעי טובות יותר ביצירת מערכות יחסים ובניית רשתות קשרים והן בעלות תכונות המתאימות ליצירת קשרים. מצד שני, לוקח להן יותר זמן לייצר "רווח" אישי או עסקי בשל העובדה כי אינן ממהרות לבקש או לסגור עסקה.
נשים שישכילו להשתמש בתכונות הטבעיות שלהן יוכלו להתקדם אישית ועסקית בצורה טובה ומהירה יותר באמצעות נטוורקינג וקבוצות נטוורקינג.
אז למה אתן מחכות?
שלכם,
ירדן נוי