מרגישים שאיבדתם שליטה על העסק, רצים לכל מקום בלי לנשום, אין לכם זמן לעצור ולחשוב?
ראש השנה מתקרב ואיתו חגי תשרי שמאפשרים עצירה מהאינטנסיביות של היומיום ומייצרים הזדמנות להסתכל פנימה. נצלו את הזמן לחשוב על השנה הבאה ולשאול את עצמכם באומץ שאלות להערכת המצב, שיאפשרו את החזרת השליטה בעסק לידיים שלכם.
בניהול נכון חשוב לדעת לשאול שאלות טובות, לעיתים קשות,
להסתכל על עצמכם במראה בלי לוותר
ולתת תשובות אמיתיות, אמיצות, בלי לספר לעצמכם תירוצים.
10 שאלות שיחזירו לכם את השליטה לידיים שלכם:
- "משהו אחד שאני גאה שעשיתי בחודשים האחרונים?"
- "מי היה הלקוח הכי רווחי עבורי?"
- "מה צריך לעשות כדי לצרף לקוח טוב כמוהו?"
- "איזה לקח למדתי בתקופה האחרונה?"
- "האם יש לקוח טוב שאפשר לקבל תשובה כנה ממנו מדוע הוא בחר דווקא בי?
- "מה יכולתי לעשות טוב יותר בתקופה האחרונה?"
- "איזה חלק בניהול השוטף אפשר להעביר לאחרים כדי שיפנה לי זמן ?"
- "למי אפשר לפנות כדי להתייעץ בשאלה שמטרידה אותי?"
- "מי יכול לפתוח לי דלת לחברת X שהיא החלום הכי גדול שלי?"
- "מה ברור לי כבר הרבה זמן שצריך לעשות אבל דחיתי ודחיתי?"
אחרי שעניתם לעצמכם על עשר השאלות בכתב (כן, בכתב. כי מה שלא כתוב – לא קיים)
תסתכלו שוב על התשובות. מה אתם יכולים ללמוד מהן?
פתאום הבנתם שהלקח הגדול ביותר שלכם בתקופה האחרונה הוא שההשקעה הכי טובה שעשיתם הייתה לקחת עובד, למרות שלא הייתם בטוחים שיהיה לכם איך לשלם לו. והסתבר לכם שהעובד מאפשר לכם לעסוק יותר בשיווק של העסק ולהגיע ליותר פגישות. למדתם לא לפחד וללכת גם עם תחושות הבטן.
והתברר לכם שהלקוח הכי רווחי שלכם לא היה המנכ"ל של החברה הגדולה שאתם כל כך מתגאים שהם לקוח שלכם ו"שולפים" את השם שלהם בכל פגישה, אלא דווקא בעל עסק לא גדול שקיבל מכם שירות, שילם בזמן (בניגוד ל"שוטף עד אין קץ" בחברה הגדולה) ולא הציף אתכם בדרישות ושיחות גוזלות זמן, כמו החברה הגדולה. למדתם שלא תמיד משתלם לעבוד עם "שמות גדולים" וחשוב שתמשיכו לבדוק את שאר הלקוחות שלכם.
ואחרי ששאלתם 2 לקוחות שלכם למה בחרו דווקא בכם, פתאום הבנתם שהלקוח הראשון שהאמין בכם לפני שנים, הוא זה שהמליץ עליכם בחום, ובזכותו הגיעו אליכם לקוחות חדשים שהיו "בשלים" לסגירה. למדתם שאין כמו לקוחות מרוצים שגם ממליצים הלאה והחלטתם לשלוח לו לחג חבילה ענקית עם המשפט "תודה על האמון בי" ולשאול אותו מה אתם יכולים לעשות בשבילו.
ומה עכשיו?
תקראו שוב את התשובות, תחשבו שוב על התובנות תרימו את הראש ותגידו לעצמכם בקול רם: "יש לי הצלחות ויש לי תובנות והחזרתי את השליטה לידיים שלי".
עכשיו תנו לעצמכם טפיחת "כל הכבוד" על הכתף ולכו לבצע.
אשמח שתכתבו לי תגובות, הערות, הארות ושאלות לגבי מה שכתבתי.
אם אתם רוצים לשתף איך אתם מחזירים את השליטה בעסק לידיים שלכם
כיתבו לי [email protected]
את הרעיונות הטובים ביותר אשתף עם חברי הקהילה – עם קרדיט מלא כמובן.
שלכם,
ירדן נוי
מנכ"לית BNI
לפוסט הזה יש תגובה אחת
תודה ירדן על כתבה מעניינת ומועילה…