גישה חיובית שווה לכם כסף.
אם אתם רוצים להצליח, אם אתם רוצים להיות מאסטרים בנטוורקינג צריך תמיד לשמור על חיוביות. חיוביות הופכת אנשים למגנט שכולם רוצים להיות בקרבתם. אני לא מדברת על מצב שבו אנשים מסתובבים עם חיוך מרוח על הפנים והילה מסביב לראשם. אנשים מעדיפים לעשות עסקים עם אנשים עם גישה חיובית. אני אישית מעדיפה לשלם יותר ולקבל שירות מאדם נעים וחיובי.
הצטרפתם לקבוצת עסקים? התרכזו בסיבה לשמה הגעתם. התמקדות בדברים חיצוניים ולא רלונטים ותלונות כמו "המרצה משעמם", "האוכל ממש לא טעים" או "המקום קטן מדי", לא תביא אתכם רחוק ואנשים יקטלגו אתכם כמתלוננים כרונים. אנשים לא אוהבים אנשים שמתלוננים כל הזמן. זו עובדה. ראיתי קבוצות שהמקום והאוכל לא היה מדהים אבל האווירה היתה מחשמלת, הפירגון, האכפתיות האחד לשני והמחויבות ההדדית יצרו את הקסם הזה שנקרא BNI והתוצאות הטובות היו בהתאם.
5 דברים שכדאי לאמץ כהרגל כדי להיות בעלי גישה חיובית:
- הקיפו עצמכם בסביבה חיובית ותומכת – לרוב אנחנו השתקפות של האנשים שאנחנו מבלים במחיצתם. אם נבלה שעות במחיצת אנשים ממורמרים נתחיל להרגיש פתאום איך המחשבות השליליות חולפות לנו בראש הרבה יותר מהרגיל. לכן, רצוי להתרחק מאנשים שליליים ולהתקרב לאלו עם שמחת חיים וחיוביות. תאמינו לי, זה מדבק.
- הבנה שהדברים תלויים בנו – נכון, אפשר להתלונן שקשה וזה נכון שיש יותר תחרות בשוק, אם נקבל את הקושי והתחרות והרגולציה כדבר נתון, יתפנה לנו זמן להסתכל במראה ולחשוב איך אנחנו יכולים לעשות טוב יותר את הדברים שאנחנו עושים. אנחנו לא יכולים להשפיע רבות על המצב או לשנות את המתחרים שלנו אבל בהחלט יכולים לשלוט בדברים שאנחנו עושים כמו שיפור המוצר, שיפור השירות, בחינת ספקים חדשים, עובדים ועוד.
- הרגל לומר תודה – הרגילו את עצמכם לומר תודה לחברים. לזה שעשה מעשה טוב, לחבר שמצא את מקום המפגש, למי שהכין מצגת מעניינת, וכמובן תודה מכל הלב לחברים שפתחו לכם דלת, גם אם לא נסגרה עסקה. הוקרה והכרה – הם חלק מערכי הארגון החשובים. כשמציינים לחיוב פעולה שנעשתה, מחזקים אותה. אם הפעולה היתה פחות מוצלחת זו גם הזדמנות לשבח את מה שכן היה טוב ובלי לנזוף, איך אפשר לשפר לפעם הבאה.
- דבר פחות הקשב יותר – אל תהיו אלו שיודעים הכל ורוצים להשמיע כל הזמן. היו אוזן קשבת לחברים שלכם ואל תתנו משוב (או שזו בעצם ביקורת במסווה?) מבלי שהתבקשתם ועוד תחשבו שכך עשיתם טובה לאחרים. חייכו לאנשים, תחמיאו, זה לא עולה כסף. זיכרו כי בזמנים קשים לקוח יעזוב אתכם, אבל חבר לא.
- הנותן מקבל – הערך הראשון של ארגון BNI מדבר על נתינה מבלי לדרוש דבר בחזרה. "אני לא אתן לגידי הפניה כי הוא לא נתן לי שום הפניה"… להיפך. ככל שאנשים נותנים יותר בלי התחשבנות ופנקסנות, כך הם מקבלים בחזרה, הקבלה יכולה להגיע לאו דוקא מהאדם שקיבל מכם הפניה, אלא מאחר. ועל זה נאמר: הכדור הוא עגול. הכל חוזר. סבלנות.
כדאי לכם לאמץ אחד או יותר מההרגלים הרשומים כאן. אימוץ דרכים לגישה חיובית שווה לכם כסף.
נטוורקינג היא לא פעילות אישית אלא פעילות שעושים בחברה. אדם עם גישה חיובית, יקבל יותר בקשות לפגישות אישיות, יותר הזדמנויות עסקיות ויותר הפניות.
מי שיצליח לראות את הטוב בכל דבר, מתמקד בפתרונות אפשריים לבעיה ולא בבעיה עצמה. גישה חיובית שווה לכם כסף והרבה.
שלכם,
ירדן נוי
לפוסט הזה יש תגובה אחת
היי ירדן
התרשמתי מאוד משתי הכתבות שפרסמת
אני בקורס ליווי עסקי בתחום הקולינארי והומלץ לי להצטרף לקבוצה אני לא יודעת אם את הכתובת אבל אשמח לדעת איך מצטרפים?
איך בוחרים קבוצה? האם התחום שלי רלוונטי?
תודה על העזרה
אתי