Skip to content

BNI international

כניסה לחשבון

  • בית
  • למה BNI
  • מציאת קבוצה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • קבוצות בהקמה
  • צור קשר
תפריט
  • בית
  • למה BNI
  • מציאת קבוצה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • קבוצות בהקמה
  • צור קשר
כניסה לחשבון
account login

BNI international

  • בית
  • למה BNI
  • מציאת קבוצה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • קבוצות בהקמה
  • צור קשר
תפריט
  • בית
  • למה BNI
  • מציאת קבוצה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • קבוצות בהקמה
  • צור קשר

מה אנחנו צריכים לדעת עליך כדי להפנות אליך לקוחות

מה אנחנו צריכים לדעת עליך כדי להפנות אליך לקוחות
  • מאת: ירדן נוי - מנכ״ל משותף
  • תאריך: אפריל 4, 2016
  • תגובות: אין תגובות

בסקר שערך ארגון BNI העולמי וכלל מעל 12,000 אנשי עסקים מכל העולם על נושא נטוורקינג וקשרים עסקיים, אחת השאלות שנשאלו היתה: "איזה מהנושאים הבאים חשוב לך יותר כשאתה מפנה לקוחות לבעלי עסקים אחרים?" ארבעת הברירות לתשובה היו: 

1.       להכיר את אופיו של בעל העסק 

2.       להכיר את רמת כישוריו ויכולתו של בעל העסק

3.       להתנסות תחילה בשירותיו/מוצריו של העסק בעצמי 

4.       לדעת אודות הצלחותיו של העסק 

לא הופתעתי כשהסתבר ש"להכיר את אופיו של בעל העסק" דורג ראשון(!), צמוד אחריו הגיע "להכיר את רמת כישוריו ויכולתו של בעל העסק". "להתנסות תחילה בשירותיו/מוצריו של העסק בעצמי" דורג שלישי מתוך הארבעה. 

מה אני למדה מזה?

מסקנה מס' 1: לא חייבים להתנסות במוצר או בשירות כדי להפנות הלאה. לפי תוצאות הסקר, התנסות אישית במוצר או בשירות לא היווה גורם קריטי ביחס לגורמים האחרים. בפועל, אנשים שמכירים את האופי שלי ואת יכולותיי, אם יש בינינו רמת אמון אישית, גם אם אינם מכירים לעומק את העסק שלי וגם אם לא התנסו במוצר/שירות שלי, ירגישו בנוח להפנות אותי לאנשים שהם מכירים ויסמכו עלי שלא אאכזב אותם או את האנשים שהופנתי אליהם.

מסקנה מס' 2: מקור ההפניות שלנו יכול להיות גם מחוץ לקהל הלקוחות שלנו לעתים נדמה לנו שהמקור הטוב ביותר להפניות הוא הלקוחות שלנו. אמנם הם מקור טוב, אך הם בהחלט לא המקור היחידי. זהו שינוי בדפוסי החשיבה. זה אומר שהפניות רבות יכולות להגיע אלינו דווקא מאנשים שאינם לקוחות שלנו, אם רק נלמד איך לבנות קשרים בצורה מקצועית ונכונה וליצור בינינו מערכת של אמון.

מסקנה מס' 3: פגישות 1ל1 הן מקור מצוין לבניית קשרים בארגון BNI אנחנו מקדישים חלק גדול מזמננו למפגשי 1ל1 (מפגשים בארבע עיניים) כדי ללמוד להכיר אחד את השני. למפגשים יש השפעה עמוקה על מערכת היחסים האישית ולבניית הדבר החשוב ביותר בין אנשים: אמון . מכאן שככל שנערוך יותר מפגשי 1ל1 ממוקדי היכרות וממוקדי תוצאות כך נוכל לקבל ולתת יותר הפניות

קראתי לא מזמן את דבריו של פרופ' יעקב הורניק, סגן נשיא וראש בית הספר לניהול במכללה האקדמית גליל מערבי שאמר את דעתו על השינוי שעובר השיווק היום ועל האינטרנט:

"הנחת היסוד היא שרובנו נמצאים בתחרות. השיווק המודרני נתפס עד לא מזמן בעיקר כ"צייד" של לקוחות. השוק היה ג'ונגל, המשווקים היו הציידים, הלקוח היה המטרה, המוצרים היו המלכודות, המוכרנים הצטיירו כרמאים, והפרסום היה כרוך בתחבולות. היום, מאז כניסת האינטרנט זה השתנה. הלקוח בשליטה, הוא יודע המון על בית העסק, מבצע תוך שניות השוואת מחירים ובכך מגדיל את היתרון שלו מול בית העסק בהתמקחות על המחיר הסופי. לכן אם פעם דיברנו על היצע וביקוש, היום המוטו הוא הפוך ביקוש והיצע. המשווק שהיה פעם צייד הופך לגנן, הלקוחות הם צמחים, השיווק הוא זרעים, הנאמנות היא השורשים והרווחים הם התבואה."

מסקנה מס' 4: מנטליות של חקלאי משתלמת יותר. מכיון שדרך האינטרנט אפשר לדעת על המוצרים והשירותים שלנו הרי ששוב מנצח הקונספט של בניית הקשרים האישיים. אנו נוהגים לדמות את הפעילות ב-BNI לחקלאות ולא לצייד. הרי הצייד כשהוא רעב יוצא עם הרובה וחוזר עם שלל המספיק לרוב ליום או ימיים . בעל עסק עם מנטליות של "חקלאי" משקיע בצמחים (לקוחות), חורש, מדשן, זורע, משקה, מוציא עשבים שוטים וכך הוא יקבל יותר תוצרת, כלומר תוצאות.

מסקנה אחרונה להיום: כדאי להיות נחמדים וגם חקלאים?

המלצה חמה למעריצי הייזל ווקר (קחו מספר, אני הייתי ראשונה):

1. למי שנכחו בכנס הגדול ושמעו את אורחת הכבוד הייזל ווקר, ומי שפיספסו ומאד רוצים לראות, ארגנו עבורכם את סרטון המצגת כולל כתוביות מתורגמות לעברית הקישור בניוזלטר. אל תחמיצו!

2. הייזל שולחת לכל ידידיה היהודים בעולם ברכה לפסח בשם "פסח פאנק" – קבלו את השיר הלוהט החדש לכבוד פסח, מדליק!!

שלכם,

ירדן נוי

קודםהקודםההבדלים בין אנשי מכירות לנטוורקינג
הבאמה לעשות כדי לא לקבל "לא" בשיחה עם לקוחהבא

כתיבת תגובה לבטל

יכול לעניין אותך בנוסף

Waze של העסקים

טור חגיגי: לציון 120 טורים  waze של העסקים

מאי 25, 2025
בעלי ובעלות עסקים מתחלקים ל-2 סוגים. הראשונים יודעים לאן הם רוצים להגיע אבל לא יודעים...
להמשך קריאה
A-Tool-to-GAIN-Trusted-Relationships-1030x571

הממת"ק שיבסס לכם קשרי אמון

מאי 11, 2025
בנטוורקינג עסקי, אמון הוא אחד הגורמים הקריטיים במתן וקבלת הפניות. זכרו, העיקר הוא לא מה...
להמשך קריאה
BNI

מה זה BNI בשבילך?

אפריל 27, 2025
כששאלנו את החברים שלנו בBNI את השאלה הזו, התשובות שקיבלנו חשפו משהו עמוק. חשבתם שההצלחה...
להמשך קריאה
ההבדל בין הפניה חלשה והפניה איכותית

ההבדל בין הפניה חלשה והפניה איכותית

מרץ 19, 2025
אנשים שואלים אותי לעתים קרובות אם ניתן להבחין בין הפניות חלשות להפניות איכותיות. התשובה שלי...
להמשך קריאה
ייצוג שיוויוני במרחב ציבורי הוא מאבק משותף...1

ייצוג שיוויוני במרחב הציבורי הוא מאבק משותף

מרץ 9, 2025
המציאות כיום היא שנשים הן שנלחמות למען נשים לוודא שהבנות שלהן יראו בחיי היומיום את...
להמשך קריאה
BNI

שבוע הנטוורקינג חגיגה של נטוורקינג, צמיחה ושיתופי פעולה! 🌟

מרץ 5, 2025
שבוע הנטוורקינג חגיגה של נטוורקינג, צמיחה ושיתופי פעולה! 🌟
להמשך קריאה
BNI

איך באמת נראה נטוורקינג שעובד? תנו לחברי BNI ישראל לספר לכם בעצמם!

מרץ 5, 2025
בסרטון הזה תגלו איך שיתופי פעולה, חיבורים עסקיים והפניות איכותיות הפכו לחלק בלתי נפרד מההצלחה...
להמשך קריאה
88yhrk4f

ההשראה מתחילה כשמשנים את המילים

פברואר 26, 2025
"אני רוצה לעורר השראה באנשים. אני רוצה לעורר השראה באנשים – שמעוררים השראה באנשים. אני...
להמשך קריאה
  • בית
  • למה BNI
  • למה לצפות
  • מציאת קבוצה
  • לוח אירועים
  • קבוצות בהקמה
  • משאבים לחברים
  • תרומה לקהילה
תפריט
  • בית
  • למה BNI
  • למה לצפות
  • מציאת קבוצה
  • לוח אירועים
  • קבוצות בהקמה
  • משאבים לחברים
  • תרומה לקהילה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • צור קשר
  • חיפוש מתקדם למציאת קבוצה
  • מי אנחנו
  • המלצות
  • חידוש חברות
  • מעבר חבר מקבוצה לקבוצה
  • הצהרת נגישות
תפריט
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • צור קשר
  • חיפוש מתקדם למציאת קבוצה
  • מי אנחנו
  • המלצות
  • חידוש חברות
  • מעבר חבר מקבוצה לקבוצה
  • הצהרת נגישות
  • אל היוניברסיטי של BNI

עקבו אחרינו!

  • לוגו וקריאייטיב BNI
  • תקנון - מדיניות לחברים BNI

© 2019 BNI Global LLC. All Rights Reserved. All company names, product names logos included here may be registered trademarks or service marks of their respective owners.