כל מי שיש לו עסק מכיר את תופעת חוסר הזמן. אנחנו רצים כל היום אחרי הזנב של עצמנו, מכבים שריפות ובקושי מצליחים לחשוב או לתכנן קדימה. חלק גדול של היום שלנו מחייב פגישות עם אנשים שאנחנו רוצים להיפגש איתם או עם אנשים שרוצים להיפגש איתנו.
עולם הרשתות החברתיות יצר מצב שבו הפרופיל שלנו חשוף לעיני כל ובקלות יתרה אנשים זרים לא רק שמציעים לנו "חברות" אלא גם מבקשים להיפגש איתנו. כשהעסק שלי התחיל לפרוח קיבלתי עשרות הצעות לפגישות כדי לבחון דרכים "לשיתוף פעולה" שזה מילת קוד ל"בואי ניפגש ואני אראה לך למה כדאי לך לקנות ממני". בשל עומס המשימות וקוצר הזמן חשבתי שחייבת להיות דרך שבה ניתן יהיה להיפגש בצורה יותר אפקטיבית (שזו מילת קוד ל"סינון").
לא משנה אם מדובר באנשים הפונים אלינו דרך פייסבוק המבקשים "לשתות קפה", קולגות שרוצים להחליף מידע או אנשים מהעבר שמצאו אותנו. מצד אחד אנחנו רוצים להיפגש, לחדש קשרים ישנים ולפתוח ערוצים חדשים. מצד שני, אנחנו לא תמיד נהנים מהפגישות האלו שממלאות את היומן ולרוב הן לא ניצול נכון של הזמן.
הנה יכולת שכבעלי עסקים אנחנו חייבים שתהיה לנו. כמו כל דבר, גם כאן יש לנו 3 אופציות:
- לתרגל את זכותנו לומר "לא"
- להסכים לפגישה
- להשתמש בשיטת "גם וגם"
בשיטת "גם וגם" אנו עונים בתגובה לבקשה להיפגש לקפה באמירה כי "כרגע אין לי מקום/עמוס לי ביומן לקפה אבל(!) אני הולכת למפגש של יזמים ובעלי עסקים ביום X , האם תרצה להצטרף אלי?"
מה זה נותן לנו?
גם יכולת להשתתף במפגשי עסקים, גם הזדמנות לפגוש אנשים חדשים וגם אפשרות להזמין אורחים. גם אפשרות לבחון אדם חדש במרחב ציבורי גם לראות איך הוא מתנהג בחברת אנשים וגם לאפשר לאורח להתרשם מאנשי העסקים הסובבים אותי (אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה). אחרי הפגישה יהיה הרבה יותר קל להחליט אם להמשיך בקשר או לא.
זה מצב של WIN – WIN.
אם נלמד לענות כך לאנשים מבלי להרגיש רע, זה יהיה אחד השיעורים הטובים ביותר ללמוד!
שלכם,
ירדן נוי