עניבה מיוחדת עוצבה עבור BNI ישראל
לכבוד הכנס הבינלאומי של ארגון BNI בורשה פולין, שמתקיים בין התאריכים 6-10/11 עוצבה עניבה מיוחדת לחברי המשלחת הישראלית, גברים ונשים, ע"י המעצב המוכשר איל פנחסי, חבר קבוצת BNI" גל עסקים" בחיפה המשמש גם כסגן מנהלת אזור צפון.
העניבה עוצבה בהשראת ההמנון הלאומי, בו מופיעה השורה: "עין לציון צופיה" תוך שימוש בצבעי כחול לבן ולוגו ארגון BNI .
את העניבות ייצר וסיפק יוסי זיידמן, חבר BNI" פארק המדע".
עיצוב והדמיה: איל פינחסי
הכירו סיפור הצלחה בינלאומי – דותן גלעד
(צילום-פוטו חובב)
לפני כ- 5 שנים קיבל דותן הזמנה למפגש מחבר BNI. כבר מהמפגש הראשון הוא התחבר לקונספט. למרות שחברי הקבוצה בה הגיש מועמדות שאלו אותו "מה בעצם נעשה איתך? איך נפנה לך עסקים?"
דותן כבר זיהה את הפוטנציאל הבינלאומי לנגד עיניו כשראה את אלפי הקבוצות הפעילות ברחבי העולם!
דותן גלעד, חבר "BNI צמרות" בנס ציונה, הוא הבעלים של חברה לפיתוח עסקי בינלאומי – היברידי (מושג שהוא טבע) . המשמעות היא שרוב לקוחותיו הם חברות יצרניות ותעשיות המעוניינות למכור ולייצא לחו"ל את המוצרים שלהן – למשל בתחום הפלסטיקה, מכשור רפואי, חקלאות (לרבות טכנולוגיה), מזון (סחר) , פתרונות אנרגיה מתחדשת ומערכות הקשורות לביטחון המולדת (לדותן יש רשיון לעסוק בייצוא ביטחוני).
דותן, נשוי, עם שני ילדים בוגרים, החליט לצאת לדרך עצמאית לאחר שנים רבות בשירות הביטחון. את הצעד הגדול עשה לפני כ-7 שנים, אזר אומץ והחליט ללכת על עסק בינלאומי, כשמאחוריו ניסיון רב בתחום הארגוני, ניהולי והפיקודי, לצד לימודי יחסים בינלאומיים והעמקת ידע חדש בתחום המסחר והייצוא הבינלאומי.
דותן עובד עם מדינות רבות, כגון מדינות בדרום אמריקה, מצ'ילה בדרום ועד מקסיקו בצפון, במערב אירופה, והודו במזרח – בכולן יש לו שותפים המסייעים לו עם קשריהם. הוא מחפש את המפיצים, השותפים המקומיים, הזכיינים וגורמים בחו"ל שיכולים לקדם את הפעילות עבור לקוחותיו, ואיזו דרך טובה יש לעשות זאת אם לא דרך BNI!
לאורך הדרך, ועל אף חברויות במספר ארגונים מסחריים בינלאומיים, טוען דותן כי מה שהפיק עבורו יותר תועלת, ובעשרות מונים, זה דווקא ארגון BNI.
הוא הבין שכדי לקבל הפניות טובות עליו ללמד את חברי הקבוצה, וחברים אחרים שהוא פוגש מן הארגון בארץ ובעולם, כיצד לייצר לו הפניות. כבעל עסק ייחודי, מאתגר, הדורש מומחיות רבה, הוא הבין שעיקר העבודה צריך להיעשות מצידו והוא לא יכול לאפשר לעצמו לשבת בצד ולחכות שהעבודה תגיע אליו.
ההשקעה הביאה תוצאות. בתחילת דרכו ב- BNI, חברה מקבוצה אחרת יצרה לו הפנייה, שהתגלגלה כך שכיום גם לקוחות שהם חברי BNI בחו"ל מגיעים אליו בבקשות וגם הפניות עצמיות לרכישת טכנולוגיה וזכיינות במדינתם. במעלה הדרך, ככול שדותן התמיד והעמיק יותר בקשר עם חברי הארגון בחו"ל, כך חברי BNI מקצוות העולם, הפותחים לו דלתות במדינות שאולי לא חשב עליהן כלל! ואנו מדברים גם על מחזורים גדולים של עסקאות, כאשר ניתן לומר כיום, שגודל העסקאות שיש בהן מעורבות BNI מתחיל מעשרות אלפי ועד מאות אלפי דולרים.
כיום כ-60% מן הפעילות העסקית של דותן היא מבוססת BNI, והכוונה לא רק להפניות אלא בעיקר לשילוב עם גורמי BNI בחו"ל.
דותן שם פחות דגש על "הפניות" במובן הקלאסי ויותר על השותפות המסחרית (החוזית) עם שותפים עסקיים מלאים שהם חברי BNI במדינות השונות.
ורק לדוגמא – השותף העסקי שלו בגרמניה, שהינו חבר BNI מלווה בימים אלו מומחים ישראליים בגרמניה, במסגרת שירות משותף לעסקאות ופרויקטים בגרמניה, עבור חברה ישראלית העוסקת בתחום השקעות במים . (כול הצוות בארץ ובגרמניה הם חברי BNI!) .
מדובר גם בכמה פרויקטים חדשים בהודו ובבנגלדש, שנולדו מתוך הפנייה עצמית של חברי BNI מהודו ישירות אליו. פיתוח עסקי בינלאומי, הובלה וניהול כולל מו"מ, מפרטים ומחירי רכישה עבור חברת סחר גרמנית שרוצה לרכוש מיצרן בהודו ולמכור במדינות ערב, אפריקה, אסיה (עסקה ראשונית בהיקף של 2.4 מיליון דולר!) , לצד פרויקטים נוספים הקשורים גם באו"ם.
BNI מספקת לדותן את הפלטפורמה המאפשרת לו ליישם את מה שהוא מאמין בו. הבחירה דווקא בארגון BNI נבעה בשל היותו ארגון וותיק, עם תורה סדורה ובינלאומי. הוא מצא בו שותפים רבים דרך BNI.
הפוטנציאל הבינלאומי הוא גדול, וניתן לחלק אותו לשניים: ראשית הגורמים בחו"ל שאיתם יצר קשרים באמצעות הארגון, הינם איכותיים ומדברים את אותה השפה. ושנית – חברי BNI בחו"ל יכולים להיות לשותפיו העסקיים, גם לתת ערך מוסף ללקוחותיו באמצעות היותם אנשי מקצוע מקומיים.
כשדותן מחפש להזמין אורחים, מתוך רצון אמיתי לסייע והם מביעים התנגדות לחברות בקבוצת נטוורקינג, הוא שואל אותם – "מה האלטרנטיבה שלכם? מה תעשו שונה השנה? כל שאני מציע הוא ערוץ שיווק נוסף שיכול לעבוד, תלוי כמובן בהשקעה שלכם".
דותן פעיל מאוד בארגון בישראל, הן בתפקידים שלקח בקבוצה כגון סגן יו"ר, וחבר בוועדת חברים והן בתפקידו כסגן מנהל אזור בארגון כמלווה קבוצות להצלחה.
העיקרון המנחה את דותן הינו מודל הVCP – – נראות, אמינות, רווחיות. זה מה שמוביל את כל פעילותו בארץ ובחו"ל. את רוב הפניותיו הוא מקבל דווקא מקבוצות בחו"ל. עובדה זו, אינה מונעת ממנו להשקיע מאוד בפעילויות בישראל, וכך גם הוא עושה.
מה שעושה את כל ההבדל בעיניו הוא הערך "גישה חיובית ותומכת" – כי כשיש אותה, הכל אפשרי!
עצת הזהב של דותן לחברים:
"אם תחפשו את השקל הבודד מעבר לפינה, קרוב לוודאי שתמצאו. אך אם תשקיעו בפיתוח ובנייה של מערכות יחסים לטווח ארוך, במטרה להגדיל את העסק שלכם בעשרות ואף מאות אחוזים – אז קרוב לוודאי שתמצאו גם את זה, בהינתן התמדה והשקעה הנכונה…"
BNI" פרימיום" חברת כבוד במועדון יוקרתי
קבוצת BNI פרימיום מחולון, נכנסה כחברת כבוד למועדון היוקרתי של קבוצות "פלטינום" והוענק להם מגן מיוחד.
מועדון הפלטינום בארץ ובעולם מיועד לקבוצות אשר הגיעו ל- 50 חברים למשך 3 חודשים רצופים ויותר. קבוצת BNI פרימיום קיימת 4 שנים וממשיכה לצמוח ולשבור שיאים.
קבוצת "BNI אגמים" עושה טוב בקהילה
BNI ישראל שם לעצמו למטרה ליצור מסגרת תומכת, מפרגנת ומעודדת פעילות למען הקהילה במסגרת קבוצות BNI. רבים מהחברים מתנדבים בקהילה והיוזמות והפעילויות הרבות מחממות את הלב.
קבוצת BNI אגמים מראשון לציון, קבוצה צעירה ודינמית עם אנרגיות גבוהות ופירגון הדדי, בחרה לסייע למשפחה חד הורית וקשת יום ולייצר עבורה סביבת מגורים נעימה יותר שתאפשר לילדים תנאים בסיסיים.
החברים נרתמו, הוחלף מטבח, ריהוט ועוד… וכמובן גם אורגן ונתרם סל מזון לחג.
המשפחה הופנתה דרך חברת קבוצה ששיתפה את החברים במצב הקשה והם החליטו מיד להירתם ולעשות טוב. חברי הקבוצה מאמינים ב"הנותן מקבל" ומאחלים לעצמם להיות תמיד בצד הנותן! אמן!
עיצוב גרפי: שלי גולדשטיין