רוצים להחזיר את השקעתכם ב-BNI? התשובה נמצאת במעורבות מכוונת. המעורבות הפעילה היא צעד מהותי בהחלט בתהליך הנטוורקינג. היא כרוכה בהבטחה ובפעולה. על-מנת להצליח עם החברים האחרים, עליכם להבטיח לתמוך אחד בשני ואז עליכם לנקוט בפעולה הנדרשת כדי לממש הבטחה זו. הדרך היחידה לעשות זאת ביעילות היא להתחבר ברמה עמוקה יותר מהרגיל אל רוב אנשי הקשר שלכם בתחום העסקי.
ישנן דרכים רבות בהן אתם יכולים להגביר את מעורבותכם כלפי החברים האחרים בארגון:
1. האם הקדשתם זמן להיפגש באופן סדיר עם חברי הקבוצה שלכם בפגישות אחד לאחד? הכוונה היא לקבוע זמן מחוץ למסגרת של המפגשים הרגילים מכל הסוגים ולהצליח להכיר אותם ברמה עמוקה יותר ומקצועית.
2. האם הקדשתם זמן לידע אותם באופן סדיר בנוגע לתחומי מפתח בעסק שלכם, כך שהמוצרים או השירותים שלכם יהיו בראש הרשימה אצלם במקרה והם יפגשו מישהו שיש לו צורך במה שאתם עושים?
3. האם הקדשתם זמן ללמוד על תחומי מפתח בעסק של חבריכם לקבוצה, כך שתוכלו לעשות את אותו הדבר עבורם?
4. האם ביקרתם במשרדים שלהם כדי להבין את השירותים שלהם ממקור ראשון?
5. במידת האפשר, האם השתמשתם במוצרים או בשירותים שלהם כדי לקבל מושג ממקור ראשון על איכות המוצרים או השירותים שהם מספקים?
נטוורקינג הוא "ספורט של מגע". חייבים להיות בקשר עם אנשים, לצאת החוצה ו"לגעת בהם" (בצורה מטאפורית). הוא כרוך במעורבות מלאה ופעילה במטרה לקבל תוצאות ממשיות. למעשה, מחקרים מראים שמעורבות הדדית בקשר עסקי מביאה להעלאת פריון העבודה. לפי כתב-העת Psychology Today, אנשים שנוקטים ב-"מעורבות פעילה" בסביבה עסקית הם בעלי "פריון עבודה שהוא 43% יותר גבוה" מאשר אלה שאינם נוקטים בה. זאת ועוד, הם אומרים שהמעורבות כוללת "דו-שיח סדיר, איכות קשרי העבודה, תפיסות של אתוס ערכים… והכרה." נטוורקינג יעיל כרוך כולו בבניית קשרים משמעותיים שכוללים את רוב התכונות הללו, אם לא את כולן.
בכל פעם שאני שומע אנשים שמדברים על כיצד "הנטוורקינג לא עבד בשבילם" – אני מגלה שהסיבה היא שהם מעולם לא קיימו הליך עמוק ומקיף של בניית יחסים הקשורים לנטוורקינג. רוב הפעילויות שהם נקטו בהקשר של נטוורקינג היו שטחיות. או גרוע מזה – פעילויות אלה היו כרוכות לרוב בניסיון לבצע מכירה ישירה. נטוורקינג אינו הזדמנות לשיחת מכירות יזומה, פנים אל פנים! כאשר עושים את זה נכון, מדובר על בניית קשרים משמעותיים ארוכי טווח. למעשה, נטוורקינג מתייחס יותר ל-"חקלאות" מאשר ל-"ציד". הוא עוסק בתהליך האיטי של טיפוח קשרים מקצועיים ארוכי טווח. במשך הזמן, תהליך ארוך טווח זה מעניק לכם את ההזדמנות לקצור כמות משמעותית של הפניות עסקיות, אך רק אם ישנה מעורבות מלאה ופעילה בתהליך יצירת הקשרים.
השקיעו קצת זמן במחשבה על דרכים חדשות בהן תוכלו לתמוך בשותפים שלכם לנטוורקינג. זה יעזור לכם לקדם את המעורבות כלפיהם בקבוצות הנטוורקינג השונות בהן אתם חברים. תגלו שהשקעה זו משתלמת.
ומה אתם עשיתם כדי להשיג מעורבות מלאה במאמצי הנטוורקינג ב-BNI?
דר' איוון מייזנר, המכונה "אבי הנטוורקינג המודרני" על-ידי CNN, הוא סופר שספריו מופיעים ברשימת רבי המכר של ה-New York Times. הוא המייסד ומנהל החזון הראשי של BNI (www.bni.com), ארגון הרישות העסקי הגדול בעולם. ניתן לצפות בספריו באתר www.IvanMisner.com. דר' מייזנר הוא גם השותף הבכיר ב-Referral Institute, חברה בינלאומית להכשרה בתחום ההפניות (www.referralinstitute.com).