אלו ימים קשים, מאתגרים ותקדימיים – לא רק בישראל, בכל העולם.
אנשים יושבים בבית שבועות ארוכים בהוראת משרד הבריאות.
חנויות ובעלי עסקים נאלצים לסגור את הדלתות ולא לספק שירות.
המדינה "סגורה", אין יוצא ואין בא –
אין תיירים, אין טיסות, אין טיולים, אין הופעות, אין בילויים, אין כנסים.
עבור עצמאים שנאלצים לסגור את העסק ממש, או שחלק גדול מהכנסותיהם נעלם, זו ממש מכה.
אבל הפעם זו לא רק מכה כלכלית, אלא גם מלחמה על התודעה של הלקוחות שלהם.
האם יזכרו אתכם? האם ישמרו לכם אמונים?
מומחים מציינים שאנחנו נמצאים בתקופה שמקורה בנגיף ולא במיתון, ולכן ההתאוששות תהיה מהירה יותר. לאנשים יש "יצר חיים" חזק מאד, ולכולנו נחזור לשגרה במהירות "ביום שאחרי".
כמנכ"לית ארגון עם פריסה בינלאומית, כבר למעלה מ-15 שנים, יש לנו נסיון רב בהתנהלות בתקופות מאתגרות. כבר עברנו מלחמות, מבצעים, מגפות ומשברים כלכליים עולמיים.
מה שברור לי יותר מהכל הוא –
- התקופה הזו תסתיים.
- עצמאים ובעלי עסקים צריכים להיות מוכנים לקראת פתיחת העסק מחדש וחזרה לשגרה.
- כבעלי עסק, אין לכם את הפריבילגיה לחכות שהמצב ישתפר. אתם חייבים לקום ולעשות.
נכון. יש מקצועות שנפגעו בצורה קשה, ממש ירידה ממאה לאפס.
גם כאן – יש מה לעשות והרבה!
אמנם כרגע אין לכם עבודה, אבל,הבשורה הטובה היא שיש משהו שיש לכם הרבה יותר עכשיו והוא – זמן! אז כדאי לנצל אותו כמה שיותר טוב.
הנה מספר דוגמאות לבעלי מקצוע שנפגעו במשבר ה"קורונה", ומה אפשר לעשות כדי להתכונן ל"יום שאחרי":
- מדריכי טיולים – אין טיולים, אין תיירים, אין מטיילים.
מה עושים?
מבינים שהכי חשוב זה להישאר בתודעה ובמודעות אצל אנשים, אצל לקוחות עבר ולקוחות פוטנציאליים. עכשיו כולם בבית כל היום ורק חולמים על יציאה ממנו.
קחו אותם לעולם שלכם! בין אם במייל ישיר ללקוחות עבר או ברשתות החברתיות.
בנו עולם של מרחבים וטיולים, תכינו סרטונים של הטיולים שלכם, תתבלו אותם בסיפורים מיוחדים, תכינו ניוזלטר ללקוחות שלכם וספרו על מקומות מיוחדים שלרוב לא מכירים, תנו לאנשים אפשרות לברוח מהיומיום ולחלום שהם נמצאים במקום אחר.
כשהכל יגמר, הם יזכרו אתכם ותוכלו לפנות אליהם שוב.
- צלמים – כל האירועים נעצרו. אין חתונות, אין בר מצוות, אין ימי הולדת.
מה עושים?
עושים דברים שלא עשינו קודם, כמו לחפש מה מייחד אתכם ומה הבידול שלכם.
יש המון צלמי חתונות – למה שאנשים יפנו דוקא אליכם?
יש כאלו שמצלמים מתחת למים,
יש טרנד של ללכלך את שמלת הכלה ולצלם (לא באמת מבינה אותו…) –
מה אתם עושים כדי לבלוט?
עברו על עבודות שצילמתם, תבחרו צילומים שמייחדים אתכם ותתחילו לפרסם אותם ברשתות החברתיות עם מסרים חיוביים. אנשים רוצים "בריחה" מהצרות ומהמצב ולראות דברים שמחים-
וכך יזכרו אתכם ביום שיחזרו לחגוג את החיים!
- מטפלים במגע – במצב שבו צריך לשמור על מרחק פיזי ואין אפשרות לטפל – צריך לחשוב מחוץ לקופסא.
הרבה מטפלים שומרים על קשר עם המטופלים דרך "זום", מרגיעים, נותנים עצות והנחיות דרך הוידאו.
אחרים מעלים סרטונים לרשתות החברתיות ומספקים תרגילים לטיפול בייתי שבהם יש עצות בשילוב של הורה-ילד או בני זוג, הכל כדי להישאר בתודעה של המטופלים. חלק מהמטופלים יחוו רגרסיה ויזדקקו לטיפולים מידיים לכשיירגע המצב. אתם צריכים להיות מוכנים לקראתם.
זה גם הזמן לבדוק מה מצב הקליניקה, אולי לסייד בעצמכם, לרענן את התמונות והעציצים.
עברו באינטרנט וחפשו מה קולגות שלכם עושים בארץ ובעולם.
ככל שתעסיקו את עצמכם בעשייה לטובת העסק שלכם – כך תשמרו על חיוביות ועל אנרגיות חיוביות.
- מקצועות הטיפוח – תחשבו איך נראים אנשים שרגילים לטפח את עצמם כשהם סגורים בבתים שבועות בלי יכולת לצאת.
כאשה, ברור לי שהמקומות הראשונים שיהיו "מפוצצים" בהזמנות יהיו המספרות (אני ראשונה!), הקוסמטיקאיות, הפדיקור והמניקור.
אבל עכשיו, במקום "להיעלם" ללקוחות – תהיו גאים שהדבר הכי חזק בתחום הזה הוא קהל הלקוחות הקבוע שמכיר אתכם ונאמן לכם.
התמיכה המיידית שתייצר win – win תהיה למכור שוברים עתידיים, במחיר מלא או חלקי, שיכניסו לכם כסף ויחזיקו אתכם "מעל המים".
הלקוחות גם יפרסו לאורך זמן את ההוצאה העתידית – שלא תגיע בבת אחת – וגם יבטיחו קיצור תורים ביום שאחרי למי שכבר שילמו!
כל הצדדים מרוויחים!
יש עוד המון דברים שאפשר לעשות! על כך בדיוורים הבאים.
אשמח שתכתבו לי תגובות, הערות, הארות ושאלות לגבי מה שכתבתי.
אם אתם רוצים לשתף איך אתם מוצאים את האופטימיות שלכם בזמנים מאתגרים
או יש לכם עוד רעיונות ליום שאחרי, כיתבו לי [email protected]
את הרעיונות הטובים ביותר אשתף עם כל חברי קהילת BNI – עם קרדיט מלא כמובן.
שלכם,
ירדן נוי
מנכ"לית BNI