יתרונות הנטוורקינג מתעלים מעל כל מה שנתפש אצלכם כמכשולים. מכשולים אלה כוללים את הזמן שאתם מחוץ למשרד שלכם, או במפגש אונליין בעת מפגש הנטוורקינג של הקבוצה. עם זאת, יתרונות הנטוורקינג מתעלים בהרבה מעל חששות אלה. היתרון הגדול ביותר של נטוורקינג הוא יצירת מערכות יחסים חזקות עם אחרים. ככל שמערכות היחסים שלכם חזקות יותר, כך אתם הופך לאמינים יותר. ככל שאתם אמינים יותר, כך יותר אנשים יקנו את השירותים שלכם וימליצו עליכם. לפיכך, יש יתרונות לנטוורקינג המשפיעים על ההכנסה שלכם, על רמת ההוצאה של הלקוחות שלכם, ועל הרושם שנוצר בנוגע לאיכות העסק שלכם.
יתרונות כלכליים לרשת הנטוורקינג
לפני שנבדוק את היתרונות הכלכליים לרשת הנטוורקינג עלינו לשקול עלויות "מטבע רך" ועלויות "מטבע קשה". עלויות "מטבע קשה" כוללות כרטיסי אשראי, מזומן, המחאות, ונכסים אחרים בעלי ערך כספי. המונח "מטבע רך" משמש להקצאת ערך לשירותים או הזמן שאתם משקיעים בעסק שלכם, או המוכר גם במילים – "ערך ההשקעה".
הזמן שאתם משקיעים בעסק שלכם בונה לכם הון חברתי. בעסקים אנו מפתחים ומנהלים מערכות יחסים יציבות ומקצועיות דרך נטוורקינג מוצלח, מה שיוצר את הערך הבא יחד עם קשרים חברתיים. הערך שיש לזמן שמשקיעים "במטבע הרך" – הוא בפועל גבוה מערכה של השקעת הזמן "במטבע הקשה". נסו לחשב את ערכו הכלכלי של "המטבע הרך" שאתם משקיעים בעשיית נטוורקינג ובניית מערכות יחסים. אתם תופתעו מהערך הכספי שהכנסתם לתוך העסק שלכם.
יתרונות הנטוורקינג כוללים את השפעות העושר החיוביות הנ"ל:
- העלאת היקף המכירות
- סכום עסקה גבוה יותר בכל מכירה
- יחסי סגירת עסקות גבוהים יותר
- ההפניות נוטות להיות של אנשים מקצועיים מאוד
- אפשרויות רבות יותר ללידים והפניות
- כמות רבה יותר של עסקאות חוזרות
- יתרונות חיוביים וגדולים יותר לשיווק מפה לאוזן
- לקוחות נאמנים יותר
- הכרה קהילתית חזקה יותר
- תפיסת ערך גבוהה יותר
יתרונות הנטוורקינג בהכרת האיכות
ההכרה באיכות העסק שלכם היא משהו עוצמתי ביותר. לקוחות מוכנים לשלם יותר בעבור שירותים או מוצרים אותם הם רואים כבעלי איכות גבוהה יותר. הרושם שיש לאנשים על איכות העסק שלכם משתפר בזכות הנטוורקינג.
נטוורקינג מאפשר לאחרים לחלוק עדויות על העסק שלכם ולהגיד עליכם דברים טובים. הם מסייעים בהעברת דימוי האיכות של העסק שלכם. נטוורקינג מאפשר לאנשים אחרים להגיד עליכם דברים שעלולים להיחשב כהתרברבות אם הם יאמרו על ידכם.
תארו לעצמכם כמה עוצמתי זה כאשר חבריכם לנטוורקינג מאמינים בכם, ולא יכולים להפסיק לדבר עליכם עם כל מי שהם מכירים. השם שלכם עובר במעגלים אלה בתדירות ובביטחון שהולכים וגדלים כל הזמן.
את הגמול על מאמצי הנטוורקינג שלכם אתם מקבלים בדרכים רבות. לאחר שבאופן רציף הוכחתם את איכות העסק שלכם, יפנו אליכם עסקאות באופן כזה שישפרו את רמת ההוצאה של הלקוחות שלכם, מה שישפיע באופן חיובי מאוד על ההכנסות שלכם.
לסיכום – יתרונות הנטוורקינג הללו עולים בהרבה מעל מה שנתפש אצלכם כמכשולים.
________________________________________________________________________________________
ד"ר איוון מייזנר, המכונה "אבי הנטוורקינג המודרני" על-ידי CNN הוא סופר שספריו מופיעים ברשימת רבי המכר של ה- New York Times .
ד"ר מייזנר הוא המייסד ומנהל החזון הראשי של BNI (www.bni.com), – ארגון הרישות העסקי הגדול בעולם. ניתן לעיון בספרו החדש:
Who’s in Your Room, The Secret to Creating Your Best Life ב-Amazon.com