אחת הטעויות הנפוצות ביותר שאנשים עושים בזמן נטוורקינג, היא המחשבה שבנטוורקינג מדובר רק על התרוצצות סביב החדר ואיסוף כמה שיותר כרטיסי ביקור. האנשים שעושים זאת, לא באמת אוהבים נטוורקינג, אך יודעים כי עליהם לעשות ושזו הדרך הטובה ביותר להיפטר מהחובה. ניסיתי לומר להם כי פעולה זו, אינה נטוורקינג – זו אולי מכירה "קרה" פנים מול פנים, או בפשטות – "איסוף כרטיסי ביקור".
לפני שנים, פגשתי שני שותפים לעסק, שעשו תחרות ביניהם מי אוסף יותר כרטיסי ביקור באירועי נטוורקינג, זה שאסף את הכמות הקטנה ביותר היה חייב לשני ארוחה במסעדה. הם התגאו מאוד באסטרטגיית הנטוורקינג הזו שלהם, (ברצינות – הם התרברבו על כך בפני). ניסיתי להגיד להם כי זו באמת איננה אסטרטגיית נטוורקינג טובה, אך לא נראה לי שקלטו את דבריי.
למרבה הצער, אני עדיין מוצא את עצמי נתקל באנשים החושבים שזו גישה נהדרת לעשיית נטוורקינג אפקטיבי. בריאן הילארד המחבר המשותף של הספר "Networking Like a Pro" (לעשות נטוורקינג כמו מקצוען), נתן לי את הפיתרון להתמודדות עם סוגייה זו.
להלן מה שאתה יכול לעשות:
לבריאן יש כלב ששמו בארלי. הוא כלב מסוג 'שיבה אינו' השוקל כ- 25 קג', מה שאומר שהוא אינו אוהב חתולים ונראה כמו שועל. בארלי מאולף, ובעל התנהגות טובה. אם אתה רוצה לאסוף כרטיסי ביקור באירוע אך אינך מעוניין לבזבז את כל זמנך בפעולה זו, זה מה שאתה יכול לעשות. אתה יכול לשכור את בארלי מבריאן (20$ לשעה / שעתיים מינימום + טיול לכלב) והוא ישתתף באירוע הבא במקומך. בריאן ישים תיק נשיאה על הכלב (כמו אוכף על סוס), כאשר בצד אחד הוא ישים כרטיסי ביקור שלך, עם שלט האומר "קח אחד", ובצד השני יהיה כיס שעליו יהיה כתוב "השאר את כרטיס הביקור שלך כאן".
לאחר שהכין את הכלב, בריאן יסיע אותו לאירוע, ישלח אותו לתוך החדר, ויחזור לאחר שעתיים לאסוף אותו ואת הערימה החדשה של כרטיסי הביקור. (אין לי ספק שהוא ייצא עם הרבה כרטיס ביקור, משום שהוא כלב מאוד חביב ומחונך, ואנשים מאוד אוהבים אותו.)
כעת, לאחר שהוצאת את הכרטיסים מהכיס הצדדי שעל הכלב, (ובבקשה דאג לטייל איתו, מפני שאני בטוח שהוא יצטרך לשירותים לאחר כל העבודה הקשה הזו), האם באמת עשית נטוורקינג?
בוודאי שלא! איך יתכן כי עשית נטוורקינג רק על ידי קבלת ערימה של כרטיסי ביקור?
זה נשמע מגוחך, אך זו הגישה של לא מעט אנשי עסקים לנטוורקינג. זה כמו משחק של 'מי יכול לקבל יותר כרטיסים' – ואין בזה הגיון כלל. איסוף כרטיסים באירוע נטוורקינג אינו נטוורקינג – אלא איסוף כרטיסים (שאינו דרך רווחית לבנות את העסק שלך). אם תשים זאת בקונטקסט של הכלב בארלי שרץ סביב החדר, ומאפשר לאנשים לשים כרטיסי ביקור בכיס שעל גבו – זה הרי ברור. לעומת זאת, אם אתה עדיין מתלבט בענין ורוצה ליצור קשר עם בריאן בנוגע להשכרת שירותיו של בארלי הכלב, אנא, הרגש חופשי לעשות כן.
מאמר זה מבוסס על חומרים מספרו של דר' איוון מייזנר, Networking Like a Pro" " (לעשות נטוורקינג כמו מקצוען)
ד"ר איוון מייזנר, המכונה "אבי הנטוורקינג המודרני" על-ידי CNN הוא סופר שספריו מופיעים ברשימת רבי המכר של ה- New York Times . ד"ר מייזנר הוא המייסד ומנהל החזון הראשי של BNI (www.bni.com), – ארגון הרישות העסקי הגדול בעולם. ניתן לעיון בספרו החדש:
Who’s in Your Room, The Secret to Creating Your Best Life ב-Amazon.com