Skip to content

BNI international

כניסה לחשבון

  • בית
  • למה BNI
  • מציאת קבוצה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • קבוצות בהקמה
  • צור קשר
תפריט
  • בית
  • למה BNI
  • מציאת קבוצה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • קבוצות בהקמה
  • צור קשר
כניסה לחשבון
account login

BNI international

  • בית
  • למה BNI
  • מציאת קבוצה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • קבוצות בהקמה
  • צור קשר
תפריט
  • בית
  • למה BNI
  • מציאת קבוצה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • קבוצות בהקמה
  • צור קשר

מציאות מעורבת והעתיד של נטוורקינג עסקי

Ivan Misner
  • מאת: ד"ר איוון מייזנר
  • תרגום: לורן רוזנמן
  • תאריך: מרץ 4, 2019
  • תגובות: אין תגובות

כשהקמתי את BNI בשנת 1985, השאלה שנשאלה רבות ע"י התקשורת הייתה: "האם עניין הנטוורקיג הוא שיגעון חולף?" ובכן, כמעט 34 שנים ולמעלה מ 8,700 קבוצות אחרי – זה די ברור כי לא מדובר באופנה חולפת. עם זאת, היו שינויים במשך הזמן. השינוי הגדול ביותר התבטא בכניסת האינטרנט.
באופן אירוני, הנטוורקינג ברשת האינטרנט תרם רבות להצלחת הנטוורקינג פנים מול פנים ע"י צימצום משמעותי בהיררכית התקשורת המאפשר לאנשים לתקשר באמצעות פלטפורמות אונליין (כולל קבוצות עבודה המיועדים לחברים בלבד). צפיתי את המגמה הקשורה לשילוב בין נטוורקינג פנים מול פנים לנטוורקינג ברשת כבר לפני שמונה שנים, וגם כתבתי על כך לפני שמונה שנים.

על פי המינהל לעסקים קטנים בארה"ב, בסביבות "50% מכלל העסקים הקטנים מתנהלים מהבית", עפ"י ה-BBC "קרוב למחצית מכוח העבודה בארה"ב צפוי לפעול מהבית עד לשנת 2020".
משמעות הדבר היא כי 50% או יותר מהיזמים והעובדים יעבדו מהבית בשנים הקרובות.

כיום, אני צופה במגמה מדהימה עוד יותר מאחר והיא מתייחסת לעבודה מהבית, טכנולוגיה ונטוורקינג עסקי. מגמה זו הינה הופעתה של מציאות מעורבת מתוך התחום של נטוורקינג עסקי. מציאות מעורבת הינה "מיזוג של עולמות אמיתיים ווירטואליים במקום בו אובייקטים פיזיים ווירטואליים מתקיימים בדו-קיום ומתקשרים בזמן אמת".
המציאות המעורבת מתרחשת לא רק בעולם הפיזי או רק בעולם הוירטואלי אלא היא תערובת של מציאות פיזית ומציאות וירטואלית.
"המציאות המעורבת מאפשרת למשתמש לראות את העולם האמיתי… בו בזמן שהוא גם רואה אובייקטים וירטואליים אמיתיים… לאחר מכן זה מעגן את האובייקטים הוירטואלים הללו לנקודה במרחב האמיתי, ומאפשר להם להתייחס לאובייקטים אלו כאל "אמיתיים", לכל הפחות מנקודת הראות של זה היכול לראות את חווית המציאות המעורבת"
ככל שטכנולוגיה זו מתפתחת, היא תאפשר לצוותים מרוחקים לעבוד יחד ולהתמודד עם מטרות בלי קשר למיקומם הפיזי.
אנשים יכולים להיכנס לסביבה וירטואלית שיתופית ולשתף פעולה על מנת "לפתח ולהפעיל מערכות יחסים, להגדיל עסקים, להעשיר את הידע, להרחיב את מעגל ההשפעה האינדיבידואלי, או לשרת את הקהילה." במילים אחרות – לעשות נטוורקינג ולכן, בעתיד הלא כל כך רחוק, אני צופה כי ניתן יהיה לעשות זאת בשלט רחוק באמצעות סביבת המציאות המעורבת.
אני מאמין כי העתיד של נטוורקינג הוא שילוב של העולם הפיזי עם העולם הדיגיטלי. עפ"י מיקרוסופט – "מציאות מעורבת הינה בשלב הבא בהתפתחות האדם, המחשב ומעורבות סביבתית הפותחת אפשרויות שעד עתה היו שמורים לדמיוננו בלבד. (ראה את דיאגרמת וון לעיל:

אחד האלמנטים החסרים כיום בשיחת וידאו הינו המחסור באינטימיות בתקשורת אונליין. עם זאת, ככל שטכנולוגיה זו מתקדמת, אנשים יוכלו לקרוא את שפת הגוף כגון ידיים משולבות, השענות קדימה, סממני עצבנות, או סממנים בלתי מילוליים אחרים שאותם ניתן להחמיץ בדיון דו- מימדי.

אנשים מייחסים ערך לתחושה של שיתוף המרחב עם אדם אחר. ככל שהטכנולוגיה תאפשר לרגש זה לשקף את המציאות, יהיה זה יעיל יותר, מאחר שכפי שהמדע הוכיח, לעיתים קרובות המוח שלנו אינו מסוגל להבחין בין מה אמיתי ומה לא ביחס למציאות וירטואלית.

אתם אולי חושבים שרעיון זה נמצא מרחק שנות אור מאיתנו – אבל אין זה נכון. ביורן לאורין, סמנכ"ל פיתוח מוצרים במעבדות לינדון מנבא כי פגישות וירטואליות "יהפכו לשכיחות בתוך 5 עד 10 שנים!"

נכון, אין זה אותו הדבר כמו להיות שם – אך זה מתקרב קרוב מאוד לאבירי הג'די והפגישות ההולוגרפיות ביניהם כפי שראינו בסרטי מלחמת הכוכבים*.

כשיגיע הזמן – אני רוצה להיות אובי ואן קנובי. אני רק אומר.

דר' איוון מייזנר, המכונה "אבי הנטוורקינג המודרני" על-ידי CNN הוא סופר שספריו מופיעים ברשימת רבי המכר של ה- New York Times . ד"ר מייזנר הוא המייסד ומנהל החזון הראשי של BNI (www.bniI.com), ארגון הרישות העסקי הגדול בעולם. ניתן לעיון בסיפרו החדש: "Avoiding the Networking Disconnect" ב-Amazon.com

קודםהקודםכיצד לסיים שיחה
הבאאתם פשוט אינכם "ברי הפנייה"הבא

כתיבת תגובה לבטל

יכול לעניין אותך בנוסף

Waze של העסקים

טור חגיגי: לציון 120 טורים  waze של העסקים

מאי 25, 2025
בעלי ובעלות עסקים מתחלקים ל-2 סוגים. הראשונים יודעים לאן הם רוצים להגיע אבל לא יודעים...
להמשך קריאה
A-Tool-to-GAIN-Trusted-Relationships-1030x571

הממת"ק שיבסס לכם קשרי אמון

מאי 11, 2025
בנטוורקינג עסקי, אמון הוא אחד הגורמים הקריטיים במתן וקבלת הפניות. זכרו, העיקר הוא לא מה...
להמשך קריאה
BNI

מה זה BNI בשבילך?

אפריל 27, 2025
כששאלנו את החברים שלנו בBNI את השאלה הזו, התשובות שקיבלנו חשפו משהו עמוק. חשבתם שההצלחה...
להמשך קריאה
ההבדל בין הפניה חלשה והפניה איכותית

ההבדל בין הפניה חלשה והפניה איכותית

מרץ 19, 2025
אנשים שואלים אותי לעתים קרובות אם ניתן להבחין בין הפניות חלשות להפניות איכותיות. התשובה שלי...
להמשך קריאה
ייצוג שיוויוני במרחב ציבורי הוא מאבק משותף...1

ייצוג שיוויוני במרחב הציבורי הוא מאבק משותף

מרץ 9, 2025
המציאות כיום היא שנשים הן שנלחמות למען נשים לוודא שהבנות שלהן יראו בחיי היומיום את...
להמשך קריאה
BNI

שבוע הנטוורקינג חגיגה של נטוורקינג, צמיחה ושיתופי פעולה! 🌟

מרץ 5, 2025
שבוע הנטוורקינג חגיגה של נטוורקינג, צמיחה ושיתופי פעולה! 🌟
להמשך קריאה
BNI

איך באמת נראה נטוורקינג שעובד? תנו לחברי BNI ישראל לספר לכם בעצמם!

מרץ 5, 2025
בסרטון הזה תגלו איך שיתופי פעולה, חיבורים עסקיים והפניות איכותיות הפכו לחלק בלתי נפרד מההצלחה...
להמשך קריאה
88yhrk4f

ההשראה מתחילה כשמשנים את המילים

פברואר 26, 2025
"אני רוצה לעורר השראה באנשים. אני רוצה לעורר השראה באנשים – שמעוררים השראה באנשים. אני...
להמשך קריאה
  • בית
  • למה BNI
  • למה לצפות
  • מציאת קבוצה
  • לוח אירועים
  • קבוצות בהקמה
  • משאבים לחברים
  • תרומה לקהילה
תפריט
  • בית
  • למה BNI
  • למה לצפות
  • מציאת קבוצה
  • לוח אירועים
  • קבוצות בהקמה
  • משאבים לחברים
  • תרומה לקהילה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • צור קשר
  • חיפוש מתקדם למציאת קבוצה
  • מי אנחנו
  • המלצות
  • חידוש חברות
  • מעבר חבר מקבוצה לקבוצה
  • הצהרת נגישות
תפריט
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • צור קשר
  • חיפוש מתקדם למציאת קבוצה
  • מי אנחנו
  • המלצות
  • חידוש חברות
  • מעבר חבר מקבוצה לקבוצה
  • הצהרת נגישות
  • אל היוניברסיטי של BNI

עקבו אחרינו!

  • לוגו וקריאייטיב BNI
  • תקנון - מדיניות לחברים BNI

© 2019 BNI Global LLC. All Rights Reserved. All company names, product names logos included here may be registered trademarks or service marks of their respective owners.