כדי לבצע עבודה יעילה בנטוורקינג, עליכם לעבוד על חיזוק והעצמת היחסים עם מקורות ההפניה שלכם. מהי הדרך הטובה ביותר לעשות זאת?
התשובה אינה פשוטה. הדבר אכן תלוי במקור ההפניה ובדברים שהוא נענה להם.
קיימות מספר פעולות שתוכלו לנקוט בהן כדי לבסס רצון טוב ואמינות ביחסים שלכם, והרשימה שלהלן מכילה מגוון דוגמאות. כמובן שהרשימה אינה בלעדית, ולכן הרגישו חופשיים להוסיף את הפעולות שאתם נוקטים בהן לרשימה.
- שלחו כרטיס תודה. זוהי תמיד מחווה נאה, כרטיס תודה הכתוב בכתב יד מעורר רושם רב, במיוחד בעידן התקשורת האלקטרונית. ודאו שתכתבו הערה אישית שמתייחסת לאירוע שעליו אתם מודים למפנה. קיימים ארגונים דוגמת SendOutCards.com ואחרים שמהווים מקור נפלא לכרטיסים.
- שלחו מתנה. בדומה לכרטיס תודה, מתנה, ללא קשר לגודלה או לשוויה, מציגה אתכם כמקור אמין במקורות ההפניה שלכם. נסו לגלות מה אהוב על מקור ההפניה (מזון אהוב, תחביבים וכו'), ושלחו מתנה הקולעת באופן אישי לטעמם.
- התקשרו למקור ההפניה. שיחת טלפון מקרית היא דרך טובה לשמור על איתנות היחסים. יהיה זה רעיון טוב לדבר על חדשות או מידע שיועיל למקור ההפניה שלכם או יעניין אותו.
- הציעו הפניה. הצעה של הפניה למקור ההפניה שלכם היא דרך נפלאה לבנות את היחסים ביניכם. באמצעות מתן עזרה בבניית עסקו של המקור, אתם יוצרים חוב של תודה שיעודד את המפנה שלכם להשיב בחביבות.
- הצגה בעלון המפנה. עבודת שיווק בשם מקור הפניה רק תשפר את היחסים ביניכם. אם יש לכם אזור פומבי של העסק, הציעו למקם בו את החומרים של המפנה במקום שבו לקוחותיכם יוכלו לקרוא אותם.
- שלחו מאמר מעניין. הגדירו תיקייה שבה יישמרו גזרי עיתונים ומגזינים שעשויים לעניין אנשים שתרצו שיהיו עבורכם מקורות הפניה. משלוח מאמר, במיוחד כזה שנוגע לעסק של המקור שלכם או לנסיבות האישיות שלו, אומר שאתם חושבים על הצרכים שלו.
- קבעו פגישה אישית. המפגש עם מקור הפניות פנים אל פנים הנו הזדמנות נפלאה ללמוד עוד על העסק שלו ועל תחומי העניין שלו. הכינו שאלות מראש כדי שהשיחה תזרום. היו מוכנים לעדכן לגבי העסק שלכם ולשאול הרבה שאלות לגבי תחומי העניין של המקור שלכם.
- הזמינו את המקור. הזמינו מקור להפניות לאירוע נטוורקינג. הציגו אותו לאנשי עסקים אחרים שאתם מכירים כדי להעניק למקור הזדמנות לפגוש אנשים אחרים בשוק המטרה, וכדי לספק הזדמנויות עסקיות נוספות.
- ארגנו פעילות. פעילות נופש, לדוגמה, יציאה למשחק גולף, טיול דיג, קונצרט או הצגה, היא הזדמנות נהדרת שבה תוכלו לאפשר למקור ההפניות שלכם לראות צד אחר שלכם באווירה לא רשמית. הפעילות צריכה להיות כזו שמעניקה לכולם זמן להירגע, אך ייתכן שיהיה בה רכיב של מידע. הדבר האחד שהאנשים בקבוצה יהיו שותפים לו הוא אתם, ולכן בטוח שתהיו במוקד של הרבה שיחות מעניינות. פעילויות קבוצתיות עשויות להיות חברתיות, דוגמת ברביקיו או משחק כדור, או שהן עשויות להיות חינוכיות, דוגמת סמינר או הדגמה.
- הענקת פרס למקור ההפניה. חפשו הזדמנויות להעניק למקור ההפניה פרס. השירותים המקומיים והארגונים הציבוריים מציעים פרסים שנתיים המכירים בתרומות לסיבה מסוימת, והמקומונים השונים נותנים חסות לתחרויות עבור אנשי עסקים. גלו באילו קבוצות ותחומי עניין מעורב המקור שלכם, ובדקו כדי לגלות אם קיימת צורה כלשהי של הכרה הקשורה בהם.
- כללו אותו בניוזלטר שלכם. גם אזכור קצר של מקור להפניה בניוזלטר שלכם יוכל להניב רווחים בהמשך הדרך, ובכללם ההזדמנות שבה המפנה ישיב טובה באמצעות אזכור שלכם בניוזלטר שלו.
- ארגנו הרצאה. עזרו למקור שלכם להרצות בפני קבוצה שתהיה מעוניינת בתחום הידע או המומחיות שלו. הסניפים המקומיים של ארגוני שירות, דוגמת Rotary ו- Kiwanis, תמיד מחפשים אחר נואמים טובים. אם אתם משתייכים לקבוצת אנשים שמזמינה אנשים להרצאות, השתמשו בקשרים שלכם כדי לערוך ביקורים במגוון סניפים.
העניקו זמן ומחשבה לכל אחת מהשיטות שלעיל. האם שילבתם שיטות שאינן רשומות מעלה? הייתי שמח לשמוע מהן.
ד"ר איוואן מייזנר, "אבי הנטוורקינג המודרני", הוא הסופר הנמצא בראש רשימת רבי המכר של ה- New York Times. הוא המייסד ויושב הראש של BNI, ארגון הנטוורקינג העסקי הגדול ביותר, והוא שותף בכיר ל- Referral Institute. תוכלו לראות את הספר החדש שלו, Networking Like a Pro, באתר www.ivanmisner.com. ד"ר מייזנר הוא גם שותף בכיר ב- Referral Institute. חברת הכשרה בין לאומית להפניות. תוכלו לקרוא עוד חומר שכתב בבלוג שלו, באתר www.BusinessNetworking.com.