במלאת 25 שנה לBNI
השנה, BNI חגגה את יובל ה- 25 שלה כארגון. חשבתי לסכם את השנה במעט נוסטלגיה ולחלוק עימכם את הסיפור של BNI.
בסופו של תהליך, אשמח אם תוכלו לשתף אותי בציינכם דבר אחד שארגון BNI תרם לעסק שלכם, במהלך תקופת החברות שלכם בארגון.
BNI לא התחילה כארגון. היא דווקא התחילה כאסטרטגיית הישרדות.
לעסק שהקמתי בתחום הייעוץ בשנות ה- 80 היו לקוחות ספורים. אולם, לקוח אחד היה דג שמן במיוחד והדברים היו נפלאים לתקופה מסוימת. בשלב מאוחר יותר הסתבר שהיו ללקוח הזה תוכניות אחרות. בשלב מאוחר מדי הבנתי שההתמקדות בלקוח אחד בלבד הייתה לי לרועץ, כרשת ביטחון רופפת ביותר.
צריך היה לשלם את המשכנתא. היה עלי להאכיל את בני משפחתי. לא הייתי צריך להיות מדען טילים כדי להבין שעלי להעביר את העסק שלי להילוך גבוה – ובמהירות.
התחלתי להגיע לעסקים קטנים בקרבת מקום מגוריי וארגנתי רשת הפניות קטנה משלנו. היה לה שם, אך לא היה לה לוגו. המשרדים הראשיים היו במשרד בביתי – הרבה לפני שמשרדים בבית היו כל כך נפוצים.
מדהים לראות עד כמה אתה מלא מוטיבציה כשההישרדות של משפחתך תלויה בהצלחה שלך. לכן, אתם יכולים לדמיין את התרוממות הנפש – שלא לדבר על ההקלה – שחשתי כאשר הבנתי שנטוורקינג הוא רעיון טוב מאוד. למעשה, זה היה רעיון מצוין.
הודות להפניות, עסק הייעוץ הקטן שלי שוב החל לפרוח, ותודות להפניות גם חבריי לרשת הצליחו. היה זה מצב של רק זוכים, ללא מפסידים. וכך, התרחקתי מפי התהום. החשבונות שולמו, בני משפחתי אכלו ושבעו, והכול תודות להמצאה החדשה שלי שכיניתי בשם נטוורקינג עסקי.
ההתרחקות מפי התהום
עד מהרה גיליתי שבעלי עסקים קטנים רבים אחרים בירכו על ההזדמנות להצטרף לרשת הפניות יציבה ופרודוקטיבית. עד מהרה גיליתי גם שהקבוצה הראשונית צריכה להתפצל בכדי שתוכל לארח מספר אנשים בעלי אותו מקצוע. כך יצרתי קבוצה שנייה, שלישית ורביעית.
בנקודה הזאת, עסק הייעוץ שלי תפס את המושב האחורי ואילו במושב הקדמי התיישבה לה בגאון הפעילות ליצירת קבוצות חדשות לנטוורקינג עסקי. הדרישה רק הלכה וגדלה, וכך ידעתי שעליתי על משהו גדול. למעשה, חשבתי, שאם אתחיל לעבוד רק על הקמת קבוצות נטוורקינג עסקי, יבוא יום ויהיו לנו עשרות קבוצות ברחבי דרום קליפורניה!
הייתה זו תובנה מדהימה. כל שהתכוונתי לעשות היה להקים קבוצה קטנה שתיצור כמה הפניות לייעוץ ותעזור לחברים שלי.
צמאים לקשרים
אז, לא ידעתי עדיין שהנחנו את היסודות למה שהפך לארגון- BNI כפי שאתם מכירים אותו כיום. אז, עוד לא ידעתי שאנשי העסקים צמאים לסוג זה של קשרים שאותם יכולה לספק הגישה המובנית.
הצמיחה התרחשה במהירות, אך היא הייתה אורגנית. היא המשיכה בקצב שלה, ללא תוכנית חומש גדולה. בתחילה קראתי לעסק החדש שלי –הרשת. צמד המילים "בין לאומי" לא היה חלק מהמותג באותם ימים. אפילו לא חשבנו בצורה בין לאומית באותם ימים. עשר שנים יעברו לפני שהפוטנציאל הגלובאלי של שוק ההפניות יראה לעין.
צמיחה
בינתיים, ראיתי את העוצמה של רעיון זה המרתק אנשים. הבנתי שהדרישה לנטוורקינג גדולה. הפנמתי שהרשת הייתה צריכה את המבנה הנכון שיתמוך בצמיחה המהירה שלה. היום קוראים לזה צמיחה. אז, רק ידענו שתפסנו נמר בזנב – ושכדאי שנגלה איך מאכילים אותו.
אני אומר "אנחנו" מפני שהרשת גדלה כל כך, והייתי זקוק לעזרה. שכרתי עובדים ויצרתי משרות למנהלים. שכרנו עוד ועוד עובדים. כיום אנו מעסיקים יותר מאלף מנהלים העובדים עבור BNI ברחבי העולם.
ככל שגדלנו פיתחנו יותר הליכים מנהליים ושירותים לחברים. יצרנו חומרי הכשרה וחומרים ארגוניים עבור כל קבוצות הנטוורקינג – אז הם נקראו "סניפים" – והתמקדנו בסיוע לשגשוג הקבוצות הקיימות ובהשקת חדשות.
BNI התחילה כתעשייה ביתית. המשרדים הראשיים של התאגיד נשארו במשרד ביתי בלה ורן, קליפורניה עד שנת 1991 בה רכשנו בית בקרבת מקום שהיה מיועד לחברה. בית שלם! לא יכולתי להאמין לזה. לאחר מכן, בשנת 1996, זמן קצר לאחר שהפכנו להיות BNI רכשנו בניין משרדים קטן לא רחוק בסן דימס. כבר אז המדיה קלטה את הכוח הגלום בשיווק באמצעות הפניות העסק הנקרא BNI. לעיתים קרובות היינו מקבלים בקשות לראיונות בעיתונים ובמגזינים, והם, בתורם, גרמו לעניין בקרב בעלי מקצוע ואנשי עסקים קטנים בדרום קליפורניה ובמדינות אחרות.
מ- BNI קיבלנו שם, מבניין המשרדים קיבלנו בית, ומהעובדים והמנהלים שלנו, הן בעבר והן בהווה, אנו מקבלים נאמנות ומסירות ללא קץ. היה זה רעיון פשוט, אלגנטי ומושך-שיווק באמצעות הפניות, שתפס תאוצה והתפשט עם הרוח – רוח שעזרנו ליצור אותה באמצעות פרסום ספרים, פרסום פרו-אקטיבי, וכמובן באמצעות שמועות "מפה לאוזן".
אם מגדת עתידות הייתה אומרת לי לפני 25 שנה…
אם מגדת עתידות הייתה אומרת לי לפני 25 שנה, שרעיון אחד קטן, שנולד בעת משבר אישי, יהפוך יום אחד ויהיה זיכיון גלובאלי – הייתי מבקש את כספי ב.
השיווק בהפניות לא היה רעיון שלי. כאשר יצרנו את BNI, שיווק כזה היה קיים בצורה כזאת או אחרת כבר כמה מאות שנים. עם זאת, הייתי רוצה לחשוב ששיפרנו אותו במהלך שנים. כעת כשארגון BNI פרוס על פני יותר מ- 5,800 קבוצות בעשרות מדינות, אני סבור שלכולנו מגיע קרדיט על כך שהפכנו לתופעת הנטוורקינג העסקי הגדולה בעולם.
היכן הייתם אתם לפני 25 שנה?
היכן הייתם אתם לפני 25 שנה? בבית הספר? מקימים משפחה? מתחילים קריירה? היכן אתם חושבים שתהיו בעוד רבע מאה?
כל אחד מאיתנו בחר בדרכים שונות כדי להגיע למקום הזה היום. לחלקנו לא היה מושג בתחילה לאן פנינו מועדות. אבל שמרנו על עיניים פקוחות וראש פתוח, זאת, במטרה לסייע לאנשים ברחבי העולם לעשות שימוש ברעיון פנומנלי – לבניית העסק שלהם באמצעות שיווק מנצח מפה לאוזן.
ועתה כשאנחנו כאן, רואים יותר הפתעות ויותר הצלחות משרבים מאיתנו צפו, ניתן לומר שהתברכנו, ואנו חווים את הרגע הזה במשותף. זה הרגע שאנו יכולים להתבונן אחורה. זה הרגע שבו אנו יכולים לומר תודה. זה הרגע לחלום על ההפתעות וההצלחות החדשות שהעתיד טומן לנו בחובו.
כאשר אנו חושפים את ההישג הקולקטיבי שלנו, אנו צריכים גם להבין, לדעתי, שאנו השליחים של הלהבה הזו שמקור כוחה בנו – בכם – להמשך קיומה.
הלהבה הזאת, התמצית של ה- BNI שלקח לה 25 שנה להפוך למה שהיא היום, היא בעלת עצמה , והיא זו שתחמם ותאיר את חיוניותם של האנשים ברחבי העולם. אך הלהבה הזאת עדיין שבירה. היא תיפגע אם נזניח אותה. היא תיפגע אם ההתלהבות שלנו תוביל אותה לכיוון הלא נכון. היא דורשת טיפוח, מיקוד, וטיפול מיומן.
אלה מאיתנו שהתמזל מזלם והפכו להיות חלק מ- BNI לפרק זמן מסוים, הם גם נושאי האחריות לתמוך בארגון, לעמוד לצידו ולהגן עליו. עלינו לקבל את האחריות להמשך קיום ההבטחה של BNI. עלינו לעשות זאת בשיתוף פעולה. לאזן בין הגישות המוכחות והחדשנות כדי לעמוד באתגר הצמיחה של BNI, וכל זאת יחדיו.
ולבסוף, חשוב שנשמר את האמון שחברי BNI מעניקים לארגון באמצעות שיפור השירותים שלנו, הגברת היכולת שלנו והפצת מותג המצוינות הייחודי שלנו. עלינו לעשות זאת בשיתוף פעולה.
יחד, נוכל לשגשג למשך 25 שנים נוספות.
יחד, נוכל לקיים את הלהבה הזאת.
יחד, נוכל להזניק את תופעת BNI לרמות חדשות של הצלחה.
כאשר כל אחד מאתנו הנו שותף לחזון עוצמתי, להתחייבות, לעבודת צוות ולהצלחת הלקוחות, נוכל לגבור על כל שוק, להתעלות על כל המתחרים ולהניע צמיחה משותפת בכל תעשייה ותחום. במשך 25 שנה ארגון BNI הוכיח שביכולתו לא רק לשלוט בנישה שלו, אלא גם להרחיב את גבולותיו ולהעניק לחברים חדשים הזדמנויות חסרות תקדים להצלחה. אם נישאר יחדיו, נשתף פעולה ונדחוף קדימה ביחד, נוכל להפוך את חזון BNI למציאות גם עבור הדורות הבאים.