- נושא הקשור לעובד שלכם
- לקוח בעייתי
- מכשולים פיננסיים
- תחרות מצד בית עסק אחר
- ענייני ניהול זמן
כאשר אנו מתמודדים עם בעיה, לעיתים קרובות מדי אנו נוטים להתמקד במצב השלילי. פעם אחר פעם אנו חוזרים על הדפוסים המוכרים לנו ועושים את אותם הדברים שלא עובדים ואז אנו שוקעים בתחושה של שליליות. הרבה אנשים נותנים למחשבות שלהם לנדוד בכיוון השלילי וכתוצאה מכך הם נוטים להתמקד בבעיות נוספות במקום לחפש דרכים למצוא פתרון למצב הקיים ולצמוח מתוכו. עליכם להתחיל להתמקד בדרכים לשים קץ אמיתי לבעיה באמצעות העברת המיקוד לפתרונות. אל תסתפקו בתגובה לבעיה. קחו את הזמן לנתח לעומק את הבעיה ואז הרכיבו רשימה של פתרונות אפשריים.
- זהו את הבעיה או הבעיות.
- זהו את מה שעשיתם בהתמודדות קודמת עם בעיה דומה.
- ערכו סיעור מוחות כדי להגיע לפתרונות אפשריים.
- שנו את מה שלא עובד.
- חפשו משאבים והשתמשו בהם.
- החליטו איזה פתרון הוא הטוב ביותר.
- ישמו את הפתרון.
- השתמשו בכל צעד שתעשו כבסיס לצעד הבא
- נסו לעשות יותר מהדברים שעובדים עבורכם
- אם אינכם משיגים את התוצאות הדרושות, השתמשו בפתרון חלופי.
לא חשוב כמה גדולה הבעיה שלכם, הפתרון נמצא שם אם אתם מקדישים לו מחשבה רבה ועמוקה מספיק. לא כל פתרון יפתור את הבעיה הנוכחית שלכם. אך כאשר אנו מתחילים לחשוב על דרכים רבות לפתור את הבעיות שלנו, אנו יכולים לצמוח מתוך המצב הנתון בכך שנהיה יותר מוכנים להתמודד עם בעיות נוספות שיצוצו בהמשך הדרך. אפשר אפילו להימנע מבעיות עתידיות כיוון שהתמקדות בבעיות מספקת רק בעיות, בעוד שהתמקדות בפתרונות משיגה לנו יותר פתרונות. אם נהיה מודעים לרשימת הפתרונות שיצרנו זה עתה וניזכר בה, נוכל להתמקד בפתרונות במקום בבעיות.
דר' איוון מייזנר, המכונה "אבי הנטוורקינג המודרני" על-ידי CNN, הוא סופר שספריו ופיעים ברשימת רבי המכר של ה-New York Times. הוא המייסד ומנהל החזון הראשי של BNI, ארגון הרישות העסקי הגדול בעולם. ניתן לצפות בספרו האחרון,
Avoiding the Networking Disconnect, ב-Amazon.com.