עצרו לרגע וחשבו בלבכם על מיקום הקבוצה שלכם ביחס לשלושת השלבים הללו. היו כנים: היכן אתם חושבים שהקבוצה שלכם נמצאת?
אם אתם חושבים שהקבוצה שלכם היא על הגל, אז הרשו לי לברך אתכם. זה החזון שלי לגבי מה שחווית BNI מצוינת אמורה להיות. אם הקבוצה שלכם היא בהמתנה, האמינו לי כאשר אני אומר לכם שלא צריך הרבה כדי לצאת משלב זה ולעלות על הגל. ראיתי הרבה קבוצות שעושות זאת בזמן קצר. אם הקבוצה שלכם תקועה בבור, אל תתייאשו. אתם יכולים להפוך לקבוצה מדהימה. האמינו לי, ראיתי דברים כאלה. הדבר המלהיב הוא שאכן אפשר לדלג על שלב האמצע ולעלות ישרות על הגל די במהירות, עם ההנהגה הנכונה ומחויבות מלאה של החברים.
כל הקבוצות עוברות דרך מחזורים או שלבים. זה קורה. זה בסדר. המפתח הוא לזהות את המחזורים ולדעת מתי לשפר את מצבכם.
מדוע לקבל בינוניות כאשר ישנה אפשרות להגיע למצוינות? מצוינות היא אכן אופציה ואני רואה זאת כל יום בקבוצות BNI בכל העולם.
בואו נתבונן יותר מקרוב על שלושת השלבים:
קבוצות על הגל: קבוצות אלה לא מוכנות להסתפק בבינוניות! הן הקבוצות הגדולות, הטובות והפוריות ביותר בהן ניתן להיות חבר. ההנהגות שלהן מחויבות למדיניות BNI, להנחיות הארגון ולמערכת. חברי קבוצות אלה נוכחים כמעט בכל הדרכה שמוצעת באזור, לפעמים פעם אחר פעם. אתם תמצאו הרבה חברים שעונדים סרטים רבים מחוברים לתג השם, אשר מסמלים את התפקידים הרבים בהם נטלו חלק במסגרת הקבוצה: צוות אירוח, מתאם הדרכה, ועדת חברים וכו'. כאשר אני פוגש אותם, חברים אלה מצטטים לי את מספר הפרק של ה- BNI Podcast !
רוב החברים בקבוצות אלה השלימו את הפרופילים שלהם בדף האישי שלהם באתר BNI, הם פעילים בהעברת הפניות בצורה מקוונת וגם מדווחים עליהן לקבוצה במפגש השבועי. נפוצים הסיפורים על קשרים רווחיים ביותר שנשמעים בקשר לקבוצות אלה. סכומי פתקי התודה שמדווחים בקבוצות אלה גבוהים בהרבה ביחס לדיווחים בקבוצות אחרות באזור.
רמת ההתלהבות במפגשי הקבוצות הללו היא פשוט מחשמלת! הקבוצות שנמצאות בשלב זה נוטפות אנרגיה גבוהה וגישה חיובית ביותר. סביר מאוד שהן ינסו את רוב או את כל הרעיונות שיציע היו"ר. הן משתמשות ביעילות בטפסי הפגישות, מפגשי אחד לאחד, כלים כגון הממת"ק או בדו"ח פעילות הקבוצה וחבריהן מופיעים בהדרכות לתוכנית להצלחת החבר (MSP) בנוכחות כמעט מלאה. הן עושות שימוש בתמריצי פגישות שפותחו ע"י BNI ומתאמי ההדרכה שלהן סוקרים מדי שבוע מאמרים מה-BNI SuccessNet או פרקים מ-BNI Podcast.
בנוסף, קבוצות אלה פועלות לרוב בסביבה מאוד ידידותית, התרבות שהן מטפחות היא תרבות של תמיכה וגישה חיובית, מספר החברים בהן גבוה מהממוצע, הן מייצרות כמויות גדולות של הפניות ומחייבות את החברים לשאת באחריות על תפקודם בקבוצה. הן כאן כדי לעשות עסקים, אך הן גם מבינות את החשיבות של היצמדות למבנה מסוים. והכי חשוב, הן לא מאפשרות לא לעסקים ולא למבנה להפריע להן ליהנות ולפתח קשרים הדוקים.
קבוצות בהמתנה: קבוצות בשלב זה נהיו שאננות במידה מסוימת. הן אולי היו על הגל בתקופה כלשהי ואיבדו חלק מהניצוץ שהפך אותן למוצלחות, או אולי מדובר בקבוצות קטנות יחסית שהתחילו לוותר על צמיחה ומשלימות עם המצב הקיים.
קבוצה הנמצאת בשלב זה נוטה להאמין שהמצב בסדר כפי שהוא ואין בה רצון לעבוד לשיפור המפגשים או פיתוח האיכות והכמות של החברים. היא אולי מרגישה שהיא מייצרת כמות הפניות מספקת, אפילו שכמות זו אינה עד כדי כך מצוינת. יתכן והקבוצה תקבל חלק מההצעות של היו"ר אך סביר להניח שהיא תשלול חלק אחר מתוך מחשבה שהצעות אלה לא חלות עליה או שהקבוצה יודעת טוב יותר מה כדאי לה. היא נוטה לקיים את רוב (אך לא כל) המדיניות והמבנה הבסיסי של המפגשים, אך היא איבדה את ההתלהבות והרוח שהופכות קבוצות למצוינות.
קבוצה תקועה בבור: קבוצות שנמצאות בשלב זה נוטות לסבול מבעיות רבות. הגישה, ההפניות והנוכחות הן מצומצמות יותר כאן מאשר בשלבים האחרים שתיארתי. למרבה הצער, רוב החברים מתמקדים בבעיות ולא בפתרונות חיוביים. אני מצאתי שכאשר קבוצות מתמקדות בבעיות ולא בפתרונות, הן נהיות מומחיות לבעיות. זהו המקום בו הן קיימות כקבוצה.
קבוצות אלה נוטות לא להיצמד לסדר היום, למבנה ו/או למדיניות. בנוסף, הנטייה שלהן היא לראות במלווה הקבוצה המקומי ישות זרה ולא משאב שמדריך ותומך בהן כדי לגרום לנוהלי BNI לעבוד לטובתן. הן מרבות לוותר לחברים על מעשיהם ובאופן כללי הן מחפשות את הדרך שמובילה להכי פחות התנגדות לצורה בה הן מיישמות מדיניות ונהלים. קשה להן לגדול ולהצליח מבלי לאפס את דפוס החשיבה שלהן. תהליך זה מתחיל בזיהוי השלב בו הן נמצאות ובעבודה משותפת עם היו"ר כדי לחזור למסלול.
כמעט כל קבוצה עוברת דרך המחזורים או השלבים שצוינו לעיל; אך הקבוצות המוצלחות באמת נמצאות זמן רב יותר על הגל מאשר בכל אחד משני השלבים האחרים. חישבו שוב על המקום של הקבוצה שלכם במחזור הזה. כדאי להשתמש בטופס "דרג את הקבוצה שלך". אם אתם חושבים שאתם נמצאים בשלב ההמתנה או תקועים בבור, פנו ליו"ר שלכם כדי לקבל הצעות כיצד תוכלו לסייע לקבוצה להגיע למצוינות.
BNI כולל עשרות אלפי קבוצות בעשרות מדינות. עם כמות כזו של קבוצות, הצלחנו להגיע לשילוב הנכון של תשוקה, מבנה, נשיאה באחריות ותרבות אשר גורמת לקבוצות לעבוד.
אל תמציאו את הגלגל מחדש! התהליך עובד טוב מאוד עבור הקבוצות שעושות שימוש אמיתי ויעיל בכלים ובסיוע ש-BNI מספק.
התשוקה חשובה מאוד להצלחה, אך אני מאמין שתשוקה לבדה אינה מביאה לתוצאות. תשוקה ומחויבות מביאות לתוצאות!
דר' איוון מייזנר, המכונה "אבי הנטוורקינג המודרני" על-ידי CNN, הוא סופר שספריו מופיעים ברשימת רבי המכר של ה-New York Times. הוא המייסד ומנהל חזון ראשי של BNI (www.BNI.com), ארגון הנטוורקינג העסקי הגדול בעולם. ניתן לצפות בספריו, כולל
Networking like a Pro ב-www.IvanMisner.com. דר' מייזנר הוא גם שותף בכיר
ב–Referral Institute (www.referralinstitute.com), חברה בינלאומית להכשרה בתחום ההפניות