Skip to content

BNI international

כניסה לחשבון

  • בית
  • למה BNI
  • מציאת קבוצה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • קבוצות בהקמה
  • צור קשר
תפריט
  • בית
  • למה BNI
  • מציאת קבוצה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • קבוצות בהקמה
  • צור קשר
כניסה לחשבון
account login

BNI international

  • בית
  • למה BNI
  • מציאת קבוצה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • קבוצות בהקמה
  • צור קשר
תפריט
  • בית
  • למה BNI
  • מציאת קבוצה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • קבוצות בהקמה
  • צור קשר

הטעויות שאנחנו עושים בעסקים מול המשפחה

  • מאת: ירדן נוי - מנכ״ל משותף
  • תאריך: נובמבר 1, 2018
  • תגובות: אין תגובות

ביומיום אנחנו לא חושבים על הקרובים שלנו כעל אנשי עסקים, לא מפנים אליהם לקוחות, לא מבקשים מהם הפניות ללקוחות.  גם הם לא יודעים עלינו דבר ולפעמים כלל לא יודעים מה אנחנו עושים. המשפחה עשויה לזכור אותנו כילדים השובבים שזרקו גירים על המורה בתיכון, או הילדה הבישנית שלא פתחה את הפה ומתקשים להאמין שאנחנו הפכנו לאנשי עסקים. מגיע לנו!  מתי היתה הפעם האחרונה שסיפרנו לחברים על המוצר החדש שהשקנו בעסק? מתי בפעם האחרונה סיפרנו לאימא על הלקוח הכי חשוב שלנו?

מהן 5 הטעויות שאנו עושים בעסקים עם המעגל המשפחתי ואיך אפשר בכל זאת שיפתחו לנו דלתות:

  1. מכניסים את המשפחה לתבניות סטריאוטיפיות  –  כבני אדם, אנו מתייגים אנשים ושמים אותם בתבניות: מישהו נוסע ברכב יוקרתי הוא בודאי איש מצליח, ברור! זה הרי לא שייך לבנק….ומה עם בני המשפחה?  לפעמים אנחנו לא מאמינים שלבני משפחה יש בכלל קשרים ("את מי כבר דודה נירה מכירה?"). אבל לעולם אל תזלזלו באנשים מסביבכם, במיוחד אם אתם לא בדיוק יודעים מה הם עשו והיכן היו בעברם. אין לכם מושג כמה אתם מפספסים. ערכו רשימה של קרובי המשפחה במעגל הראשון והשני והתחילו לחשוב מה אתם בעצם יודעים עליהם. למשל, אם דוד לאון הוא ספר ובמקרה הלקוח הקבוע שלו הוא מנכ"ל חברת היי-טק מוכרת – אולי שווה לכם לדעת את הנתון הזה, למקרה שיום אחד תרצו להציע לו את השירותים שלכם.
  2. לא מבקשים (זו לא בקשה קשה) – כבר מילדות אנחנו לומדים ממי כדאי לבקש וממי גם אין סיכוי לקבל כלום, אבל דבר אחד ברור. אם לא נבקש – לא נקבל. בכל משפחה תמיד יש את הדוד שמתפאר בטיולים שהוא יוצא אליהם עם קבוצת רוכבי האופניים שלו. האם חשבתם  לשאול אותו: "דוד איציק – סיימתי עכשיו עבודה עם לקוח וחסכתי לו 15% מהוצאות החשמל,  האם יש מישהו מהחברים שלך בקבוצת האופניים שיכול ליהנות מחסכון כזה?" אולי גם אפשר לבקש מדודה גילה שעובדת בעירייה לארגן לך פגישה עם מנהל אגף איכות הסביבה? – תנסו, אין לכם מה להפסיד!
  3. מנסים למכור לחברי המשפחה – נשמע פשוט, הרי התרגלנו לעשות את השיחות האלה עם לקוחות פוטנציאליים, אז מה לא נציע למשפחה שלנו, בשר מבשרנו, את העסקה הכי טובה שיש לנו לתת? אז זהו – שלא! גם במסגרת המשפחתית, המטרה של בניית רשת קשרים – היא בניית קשרים! ניסיון למכור יהרוס את הקשר העסקי הפוטנציאלי שעדיין לא התהווה. מה כן לעשות? לתת למשפחה לדבר, ולראות אולי דווקא אתם תוכלו לעזור להם עם הפניות שהם זקוקים להן…
  4. לא אומרים "תודה" לשוכחים לעשות מעקב אחרי מה שהבטיחו לעשות– גם כשאין תוצאות לשיחה זכרו תמיד לומר תודה. אל תחמיצו פנים ואל תתנו לצד השני להרגיש שאכזבתם אותו. לעולם אי אפשר לדעת אם לא תקבלו למחרת החג טלפון "זוכר ששאלת אם אני מכיר את אלון מחברת "קטקומבה"? אז מסתבר שחבר שלי עובד איתם"…
  5. לא עוקבים אחרי הפניות – חשוב להתייחס להפניות שאנו מקבלים מקרובי המשפחה (ולמעשה מכל אחד) בחרדת קודש, זו לא רק הזדמנות עסקית אלא היחסים המשפחתיים עומדים על הכף. חשוב להודות לבן המשפחה על פתיחת הדלת, ולהקפיד לעדכן ולערב אותו לגבי ההתפתחות. זיכרו כי  בהפניה הראשונה המשפחה בודקת אותנו. אם נראה להם שאנחנו מטפלים באחריות ומקצועיות בהפניות שנתנו לנו יש סיכויים שיהיו להם עוד הפניות מאותו סוג.

אם פישלנו מול המשפחה, זה הרבה יותר כואב. אבל כמו אצל אחרים, כדי לקבל צריך קודם לתת. אם תתעניינו באמת במשפחה, תשאלו שאלות על החיים שלהם, ובמה אתם יכול לעזור להם (אפילו במציאת בייביסיטר, המלצה על בעל מקצוע טוב ) תגלו אנשים אחרים מכפי שחשבתם ותהפכו את עצמכם לאנשים שכיף להחזיר להם.

שלכם,

ירדן נוי

קודםהקודםפרגון יתר או קומבינה?
הבאלמה אחרים מצליחים יותר ממני בעסקים?הבא

כתיבת תגובה לבטל

יכול לעניין אותך בנוסף

Waze של העסקים

טור חגיגי: לציון 120 טורים  waze של העסקים

מאי 25, 2025
בעלי ובעלות עסקים מתחלקים ל-2 סוגים. הראשונים יודעים לאן הם רוצים להגיע אבל לא יודעים...
להמשך קריאה
A-Tool-to-GAIN-Trusted-Relationships-1030x571

הממת"ק שיבסס לכם קשרי אמון

מאי 11, 2025
בנטוורקינג עסקי, אמון הוא אחד הגורמים הקריטיים במתן וקבלת הפניות. זכרו, העיקר הוא לא מה...
להמשך קריאה
BNI

מה זה BNI בשבילך?

אפריל 27, 2025
כששאלנו את החברים שלנו בBNI את השאלה הזו, התשובות שקיבלנו חשפו משהו עמוק. חשבתם שההצלחה...
להמשך קריאה
ההבדל בין הפניה חלשה והפניה איכותית

ההבדל בין הפניה חלשה והפניה איכותית

מרץ 19, 2025
אנשים שואלים אותי לעתים קרובות אם ניתן להבחין בין הפניות חלשות להפניות איכותיות. התשובה שלי...
להמשך קריאה
ייצוג שיוויוני במרחב ציבורי הוא מאבק משותף...1

ייצוג שיוויוני במרחב הציבורי הוא מאבק משותף

מרץ 9, 2025
המציאות כיום היא שנשים הן שנלחמות למען נשים לוודא שהבנות שלהן יראו בחיי היומיום את...
להמשך קריאה
BNI

שבוע הנטוורקינג חגיגה של נטוורקינג, צמיחה ושיתופי פעולה! 🌟

מרץ 5, 2025
שבוע הנטוורקינג חגיגה של נטוורקינג, צמיחה ושיתופי פעולה! 🌟
להמשך קריאה
BNI

איך באמת נראה נטוורקינג שעובד? תנו לחברי BNI ישראל לספר לכם בעצמם!

מרץ 5, 2025
בסרטון הזה תגלו איך שיתופי פעולה, חיבורים עסקיים והפניות איכותיות הפכו לחלק בלתי נפרד מההצלחה...
להמשך קריאה
88yhrk4f

ההשראה מתחילה כשמשנים את המילים

פברואר 26, 2025
"אני רוצה לעורר השראה באנשים. אני רוצה לעורר השראה באנשים – שמעוררים השראה באנשים. אני...
להמשך קריאה
  • בית
  • למה BNI
  • למה לצפות
  • מציאת קבוצה
  • לוח אירועים
  • קבוצות בהקמה
  • משאבים לחברים
  • תרומה לקהילה
תפריט
  • בית
  • למה BNI
  • למה לצפות
  • מציאת קבוצה
  • לוח אירועים
  • קבוצות בהקמה
  • משאבים לחברים
  • תרומה לקהילה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • צור קשר
  • חיפוש מתקדם למציאת קבוצה
  • מי אנחנו
  • המלצות
  • חידוש חברות
  • מעבר חבר מקבוצה לקבוצה
  • הצהרת נגישות
תפריט
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • צור קשר
  • חיפוש מתקדם למציאת קבוצה
  • מי אנחנו
  • המלצות
  • חידוש חברות
  • מעבר חבר מקבוצה לקבוצה
  • הצהרת נגישות
  • אל היוניברסיטי של BNI

עקבו אחרינו!

  • לוגו וקריאייטיב BNI
  • תקנון - מדיניות לחברים BNI

© 2019 BNI Global LLC. All Rights Reserved. All company names, product names logos included here may be registered trademarks or service marks of their respective owners.