Skip to content

BNI international

כניסה לחשבון

  • בית
  • למה BNI
  • מציאת קבוצה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • קבוצות בהקמה
  • צור קשר
תפריט
  • בית
  • למה BNI
  • מציאת קבוצה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • קבוצות בהקמה
  • צור קשר
כניסה לחשבון
account login

BNI international

  • בית
  • למה BNI
  • מציאת קבוצה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • קבוצות בהקמה
  • צור קשר
תפריט
  • בית
  • למה BNI
  • מציאת קבוצה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • קבוצות בהקמה
  • צור קשר

להרוויח את האמון – חלק ב

להרוויח את האמון - חלק א
  • מאת: ירדן נוי - מנכ״ל משותף
  • תאריך: אוקטובר 4, 2017
  • תגובות: אין תגובות

"לוקח 20 שנה לבנות מוניטין ודקה להרוס אותו" אמר וורן באפט, המשקיע האגדי

בחלק א' של המאמר ציינתי כי מרכיב בסיסי בבניית אמון הוא ההבנה כי אמון מתקשר לפעולה ולא לזמן.  יש אנשים הנמצאים פיזית בחדר אך נוכחותם אינה מורגשת. יש אנשים הנמצאים סביבנו שנים אבל עדיין איננו סומכים עליהם. כמות הזמן בו אדם נוכח בחיי איננה משפיעה על רמת האמון שלי בו. מעשיו באותו הזמן בו הוא נוכח הם המשפיעים.

רובנו נמצאים בשלב שבו אנשים אולי מודעים לקיומנו אך לא עושים משהו בפועל כדי להפנות אלינו עסקים. רמת האמון משפיעה על היכולת לעבור ממצב של היכרות למצב של רוווחיות בעסקים.

אלן גרינספן, לשעבר יו"ר בנק הפדרל ריזרב אמר  "אמון הוא השורש של כל מערכת כלכלית המבוססת על תועלת משותפת"

כדי להגיע למצב של אמון בהם מתקיימת פתיחת דלת, על הצדדים לעבור מספר שלבים שיאפשרו מתן הפניות עסקיות.

מתי יגיע הרגע בו נגיע למצב של אמון?

הנה 4 גורמים המזרזים או מעכבים להגעה לנקודת אמון :

1. סוג המקצוע. ככל שהסיכון הכספי גבוה יותר כך גובר הסיכון לפגיעה במוניטין של המפנה ובד"כ יקח יותר זמן לקבל הפניה. לדוגמא, הבדל בין יצרן עוגות לאדריכל. אנשים יתנו מהר יותר הפניה לרכישת עוגות מאשר לבניית בית. אם יתאכזבו עדיין הסיכון הכספי מרכישת העוגות איננו גבוה מאשר אכזבה מעבודת האדריכל (אלא אם ההפניה היתה לאירוע גדול…). עו"ד, רוא"ח, יועצי השקעות וכד' יחכו לעיתים בין  9 – 12 חודשים עד שאנשים יאמינו בהם ויפנו אליהם את ההפניה הראשונה.

2. כמה אתם מלמדים אחרים על העסק שלכם – כל פעם אני מופתעת מחדש עד כמה אנשים בטוחים שאחרים מכירים את תחום העיסוק שלהם ולא טורחים לצייד אותם במידע. אם היה לכם איש מכירות שהיה עולה לכם כסף, האם לא הייתם מקדישים לו מזמנכם? בכל מקצוע יש ניואנסים קטנים שרוב הציבור לא מבין ולכן באחריותכם ללמד ולהסביר את תחום המקצוע שלכם ולכוון להפניות שאתם מבקשים. השתדלו לעשות את ההסבר מעניין ומאתגר: ספרו איך המוצר או השירות משפר את העסקים או את החיים, איך זה קורה, מתי זה קורה. בכל פעם שיש הזדמנות תנו דוגמא או אספקט אחר של העסק. חשוב לתת את התחושה שאתם בעלי נסיון, יודעים מה אתם עושים ואתם טובים בזה. ככל שתתנו יותר מידע ויותר דוגמאות כך תעלה רמת האמון ומספר ההפניות יעלה גם הוא.

3. הזמן שאתם משקיעים בהבנה ולימוד של העסק של חבריכם – כדי לקבל הפניה רצוי לתת הפניה. אם אתה רוצים שאחרים יבינו את חשיבות השירות שאתם נותנים תהיו חייבים להשקיע בהם זמן ללמוד את היתרונות והערך שהעסק שלהם נותן. הדרך הטובה ביותר היא פגישה אישית – 1ל1 . "מיכל, הייתי רוצה לדעת כיצד להפנות אליך יותר עסקים ולכן הייתי רוצה להבין לעומק מה העסק שלך עושה. נקבע פגישה השבוע?". נטוורקרים רציניים עורכים פגישות על בסיס קבוע כדי להכיר עסקים אחרים וכדי ללמוד על העסק של האחר.

4. הסיוע שאתם נותנים לאחרים להגיע לנקודת האמון שלהם מול אחרים –אם אתם יכולים לקדם את השירות או לפרגן לאיכות של המוצרים המוצעים ע"י החברים שלכם ולהעלות את נקודת האמון שלהם בפני לקוחות עתידיים זה יגביר את המחויבות שלהם להחזיר לכם טובה. איך? מתן עדויות יכול לסייע לפתוח דלתות, חיפוש אקטיבי אחר הפניה במקום לחכות להזדמנות טובה ש"תיפול עלי", ללכת עם המכר שלכם לפגישה ולהציג אותו בפני הלקוח שלכם.

אמון תלוי בפעולות שאתם עושים. רצון בלבד לא מספיק וגם לא משך הזמן. ככל שתהיו יותר אקטיביים, תלמדו באופן מעניין ורציף את השותפים שלכם לנטוורקינג בדיוק מה אתם עושים, תשקיעו זמן ללמוד מה הם עושים ובאופן אקטיבי תסייעו להם לפתוח דלתות, כך תגיעו מהר יותר לנקודת האמון ולתוצאות עסקיות.

שלכם,

ירדן נוי

קודםהקודםלהרוויח את האמון – חלק א
הבאהשעה הטובה ביותר ליצירת קשריםהבא

כתיבת תגובה לבטל

יכול לעניין אותך בנוסף

Waze של העסקים

טור חגיגי: לציון 120 טורים  waze של העסקים

מאי 25, 2025
בעלי ובעלות עסקים מתחלקים ל-2 סוגים. הראשונים יודעים לאן הם רוצים להגיע אבל לא יודעים...
להמשך קריאה
A-Tool-to-GAIN-Trusted-Relationships-1030x571

הממת"ק שיבסס לכם קשרי אמון

מאי 11, 2025
בנטוורקינג עסקי, אמון הוא אחד הגורמים הקריטיים במתן וקבלת הפניות. זכרו, העיקר הוא לא מה...
להמשך קריאה
BNI

מה זה BNI בשבילך?

אפריל 27, 2025
כששאלנו את החברים שלנו בBNI את השאלה הזו, התשובות שקיבלנו חשפו משהו עמוק. חשבתם שההצלחה...
להמשך קריאה
ההבדל בין הפניה חלשה והפניה איכותית

ההבדל בין הפניה חלשה והפניה איכותית

מרץ 19, 2025
אנשים שואלים אותי לעתים קרובות אם ניתן להבחין בין הפניות חלשות להפניות איכותיות. התשובה שלי...
להמשך קריאה
ייצוג שיוויוני במרחב ציבורי הוא מאבק משותף...1

ייצוג שיוויוני במרחב הציבורי הוא מאבק משותף

מרץ 9, 2025
המציאות כיום היא שנשים הן שנלחמות למען נשים לוודא שהבנות שלהן יראו בחיי היומיום את...
להמשך קריאה
BNI

שבוע הנטוורקינג חגיגה של נטוורקינג, צמיחה ושיתופי פעולה! 🌟

מרץ 5, 2025
שבוע הנטוורקינג חגיגה של נטוורקינג, צמיחה ושיתופי פעולה! 🌟
להמשך קריאה
BNI

איך באמת נראה נטוורקינג שעובד? תנו לחברי BNI ישראל לספר לכם בעצמם!

מרץ 5, 2025
בסרטון הזה תגלו איך שיתופי פעולה, חיבורים עסקיים והפניות איכותיות הפכו לחלק בלתי נפרד מההצלחה...
להמשך קריאה
88yhrk4f

ההשראה מתחילה כשמשנים את המילים

פברואר 26, 2025
"אני רוצה לעורר השראה באנשים. אני רוצה לעורר השראה באנשים – שמעוררים השראה באנשים. אני...
להמשך קריאה
  • בית
  • למה BNI
  • למה לצפות
  • מציאת קבוצה
  • לוח אירועים
  • קבוצות בהקמה
  • משאבים לחברים
  • תרומה לקהילה
תפריט
  • בית
  • למה BNI
  • למה לצפות
  • מציאת קבוצה
  • לוח אירועים
  • קבוצות בהקמה
  • משאבים לחברים
  • תרומה לקהילה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • צור קשר
  • חיפוש מתקדם למציאת קבוצה
  • מי אנחנו
  • המלצות
  • חידוש חברות
  • מעבר חבר מקבוצה לקבוצה
  • הצהרת נגישות
תפריט
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • צור קשר
  • חיפוש מתקדם למציאת קבוצה
  • מי אנחנו
  • המלצות
  • חידוש חברות
  • מעבר חבר מקבוצה לקבוצה
  • הצהרת נגישות
  • אל היוניברסיטי של BNI

עקבו אחרינו!

  • לוגו וקריאייטיב BNI
  • תקנון - מדיניות לחברים BNI

© 2019 BNI Global LLC. All Rights Reserved. All company names, product names logos included here may be registered trademarks or service marks of their respective owners.