Skip to content

BNI international

כניסה לחשבון

  • בית
  • למה BNI
  • מציאת קבוצה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • קבוצות בהקמה
  • צור קשר
תפריט
  • בית
  • למה BNI
  • מציאת קבוצה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • קבוצות בהקמה
  • צור קשר
כניסה לחשבון
account login

BNI international

  • בית
  • למה BNI
  • מציאת קבוצה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • קבוצות בהקמה
  • צור קשר
תפריט
  • בית
  • למה BNI
  • מציאת קבוצה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • קבוצות בהקמה
  • צור קשר

ניהול המצב הקיים או להוביל את ההפרעה?

  • מאת: ד"ר איוון מייזנר
  • תרגום: לורן רוזנמן
  • תאריך: יולי 2, 2019
  • תגובות: אין תגובות

אני שונא שינויים. באמת שכך. אני אוהב את הנוחות והסיפוק הנובעים ממצב של סטטוס קוו מוצלח. הבעיה היא שהסטטוס קוו הוא ההווה, זה הבנוי על עבר חזק. לצערנו, ההווה אינו חקוק באבן לעתיד לבוא. בין אם אני אוהב את זה או לא – העתיד טומן בחובו שינוי, ושינוי במהותו, משבש את השגרה.

הדבר היחיד שאני שונא אף יותר משינויים – הוא כישלון. כישלון הוא מה שקורה כשאתה נותר מאחור כאשר השינוי מרסק לנו את "ההווה".

לאורך חיי ראיתי חברות רבות שהתרסקו בשל השיבוש. האירוניה היא שהם בהחלט היו יכולים להוביל את השיבוש. הסיבה שהן רוסקו ע"י חברות אחרות היא העובדה שהם בחרו שלא להוביל את השיבוש. הן בחרו או להתעלם מכך, או לפחד מכך, ובהתבסס על התוצאות, הובלה מתוך פחד זו אסטרטגיה גרועה.

להלן שלוש דוגמאות חשובות מהן נוכל ללמוד:

"סירס":

"סירס" הייתה בעבר החברה הקמעונאית הגדולה באמריקה. הם התחילו את דרכם עם קטלוג הזמנות בדואר, והשתמשו בשירות הדואר למשלוח של כמעט הכל, לכל אחד, כמעט לכל מקום, והחברה שלטה במתחריה לאורך עשרות שנים. "סירס" הייתה "אמזון" למעלה מ 100 שנה לפני ש"אמזון" הייתה קיימת.

בימיה הטובים, "סירס" הייתה הגורילה השוקלת 400 ק"ג שיכלה, ואף גרמה, להרס של קמעונאים קטנים יותר. למרבה הצער, "סירס" הייתה כל כך מחופרת בחנויות הטיט והלבנים שלה, שכאשר נכנס האינטרנט בשנת 1991, חסרה להם התובנה להוביל את הדרך ולעשות את השינוי. למעשה, בדיוק ההיפך קרה. תגובתם הייתה לסגור את הקטלוג שלהם שנתיים מאוחר יותר בשנת 1993. "אמזון.קום" הוקמה בשנה שלאחר מכן, בשנת 1994.

"קודאק"

אחד מחבריי שפרש מ"קודאק" לפני שנים רבות, סיפר לי שלדעתו היו מעט מאוד טעויות אירגוניות שהדהימו בטיפשותן כמו ההחלטה של "קודאק" להתעלם משוק המצלמות הדיגיטליות. זה נכון במיוחד בשל העובדה ש"קודאק" המציאה את המצלמה הדיגיטלית בשנת 1973, המצאה שנרשמה כפטנט למצלמות דיגיטליות בשנת 1978!

מדוע אם כן, החברה שהמציאה את המצלמה הדיגיטלית לא רדפה אחר הזדמנות מדהימה שכזו? התשובה, עבורם, הייתה ברורה. הם לא רצו לפריע לעסקי עיבוד הסרטים הרווחיים ביותר שלהם, ולא היו מסוגלים להאמין כי אנשים יהיו מעוניינים לצפות בתמונות על המחשב שלהם. הם טעו בשתי ההנחות שלהם.

"בלוקבסטר"

כאשר רוחות השינוי נשבו דרך תעשיית הוידאו, "בלוקבסטר" הייתה יותר אבן מאשר שבשבת רוחות.

בשנת 2000, "נטפליקס" פנתה ל"בלוקבסטר" עם בקשה לרכוש אותם בעלות של בערך 50 מיליון דולרים. "בלוקבסטר" דחו את הצעתם (יותר מפעם אחת). ג'ים קייס, המנהל הכללי של "בלוקבסטר" אמר בשנת 2008:  "רדוקס" או "נטפליקס" אפילו לא נמצאות על מסך הרדאר מבחינת תחרות".

כאשר "בלוקבסטר" ראתה את ההצלחה של המודל החדש של "נטפליקס", היא עשתה מספר ניסיונות להעתיק אותו. עם זאת, הם אחרו את הרכבת.

נכון להיום, "בלוקבסטר" נמצאת בפשיטת רגל, בעוד "נטפליקס" שווה מעל 100 ביליון דולר.

שינוי העולם תמיד יצור שיבוש בקיים. היום, יותר מתמיד, אנו צריכים לבחור בשינוי, לפני שאנו נאלצים לעשותו. מאחר שכאשר עסק מגיע למצב שהוא נאלץ לעשות את השינוי, זה כנראה כבר מאוחר מידי.

מדענים בתחום החברתי מתייחסים לכך כאל: "מודל הסף להתנהגות קולקטיבית".  עשרות שנים אני קורא לזה "מודל הכרת הרעיון". בצעירותי, אנשים לא חשבו כי הם צריכים מזכירות אלקטרוניות – עד שמספיק בני אדם חשבו שכן, ואז הן היו בכל מקום, ובשימוש של כמעט כולם. מאוחר יותר, אנשים לא ראו את הצורך, או הערך במכשירי פקסימילה. עד שמספיק אנשים כן ראו זאת – ואז לכולם היה מכשיר כזה. בשנות ה-90' פגשתי אנשים רבים שלא הייתה להם כוונה כל שהיא להשתמש בדואר אלקטרוני. כיום, אני יכול לספור על יד אחד לכמה אנשים שאני מכיר אין כתובת דוא"ל (והם כולם מעל גיל 70). לפני שאנשים מאמצים רעיון חדש, המקדימים לאמצו מקבלים עליהם את התהליך החדש או את הציוד הלא מוכר. מאוחר יותר, אוכלוסיית ההתנגדות מצטרפת, ובתנאים הנכונים, יש שטף ויראלי של שינוי.

בעולמנו המשתנה של היום, או שאנו ננהל את המצב הקיים (הסטטוס קוו), שבסופו של דבר יסתיים בכישלון, או שאנו יכולים להוביל את השיבוש, שככל הנראה יוביל להמצאה מחודשת של העסק שלנו ויתכן אף של תעשייה.

בינתיים, עליך להחליט: להיות משובש, או להיות ההפרעה בעצמך. אני בוחר להיות ההפרעה.

דר' איוון מייזנר, המכונה "אבי הנטוורקינג המודרני" על-ידי  CNN  הוא סופר שספריו מופיעים ברשימת רבי המכר של ה- New York Times . ד"ר מייזנר  הוא המייסד ומנהל החזון הראשי של BNI (www.bniI.com),  ארגון הרישות העסקי הגדול בעולם.  ניתן לעיון בסיפרו החדש: "Who's in your room"  ב-Amazon.com

קודםהקודםחמש סיבות מדוע אנו נפגשים בכל שבוע
הבאמיומנויות רכות יוצרות רשת קשרים חזקההבא

כתיבת תגובה לבטל

יכול לעניין אותך בנוסף

BNI

שבוע הנטוורקינג חגיגה של נטוורקינג, צמיחה ושיתופי פעולה! 🌟

מרץ 5, 2025
שבוע הנטוורקינג חגיגה של נטוורקינג, צמיחה ושיתופי פעולה! 🌟
להמשך קריאה
BNI

איך באמת נראה נטוורקינג שעובד? תנו לחברי BNI ישראל לספר לכם בעצמם!

מרץ 5, 2025
בסרטון הזה תגלו איך שיתופי פעולה, חיבורים עסקיים והפניות איכותיות הפכו לחלק בלתי נפרד מההצלחה...
להמשך קריאה
88yhrk4f

ההשראה מתחילה כשמשנים את המילים

פברואר 26, 2025
"אני רוצה לעורר השראה באנשים. אני רוצה לעורר השראה באנשים – שמעוררים השראה באנשים. אני...
להמשך קריאה
ההרגלים שמביאים לכם את ההצלחה

ההרגלים שמביאים לכם הצלחה

פברואר 23, 2025
המחויבויות הן חלק מההצלחה של השיטה שעובדת כבר 40 שנה בכל העולם ומגדילה את העסקים...
להמשך קריאה
A-Tool-to-GAIN-Trusted-Relationships-1030x571

הממת"ק שיבסס לכם קשרי אמון

מאי 11, 2025
בנטוורקינג עסקי, אמון הוא אחד הגורמים הקריטיים במתן וקבלת הפניות. זכרו, העיקר הוא לא מה...
להמשך קריאה
BNI

מה זה BNI בשבילך?

אפריל 27, 2025
כששאלנו את החברים שלנו בBNI את השאלה הזו, התשובות שקיבלנו חשפו משהו עמוק. חשבתם שההצלחה...
להמשך קריאה
ההבדל בין הפניה חלשה והפניה איכותית

ההבדל בין הפניה חלשה והפניה איכותית

מרץ 19, 2025
אנשים שואלים אותי לעתים קרובות אם ניתן להבחין בין הפניות חלשות להפניות איכותיות. התשובה שלי...
להמשך קריאה
ייצוג שיוויוני במרחב ציבורי הוא מאבק משותף...1

ייצוג שיוויוני במרחב הציבורי הוא מאבק משותף

מרץ 9, 2025
המציאות כיום היא שנשים הן שנלחמות למען נשים לוודא שהבנות שלהן יראו בחיי היומיום את...
להמשך קריאה
BNI

שבוע הנטוורקינג חגיגה של נטוורקינג, צמיחה ושיתופי פעולה! 🌟

מרץ 5, 2025
שבוע הנטוורקינג חגיגה של נטוורקינג, צמיחה ושיתופי פעולה! 🌟
להמשך קריאה
BNI

איך באמת נראה נטוורקינג שעובד? תנו לחברי BNI ישראל לספר לכם בעצמם!

מרץ 5, 2025
בסרטון הזה תגלו איך שיתופי פעולה, חיבורים עסקיים והפניות איכותיות הפכו לחלק בלתי נפרד מההצלחה...
להמשך קריאה
88yhrk4f

ההשראה מתחילה כשמשנים את המילים

פברואר 26, 2025
"אני רוצה לעורר השראה באנשים. אני רוצה לעורר השראה באנשים – שמעוררים השראה באנשים. אני...
להמשך קריאה
ההרגלים שמביאים לכם את ההצלחה

ההרגלים שמביאים לכם הצלחה

פברואר 23, 2025
המחויבויות הן חלק מההצלחה של השיטה שעובדת כבר 40 שנה בכל העולם ומגדילה את העסקים...
להמשך קריאה
A-Tool-to-GAIN-Trusted-Relationships-1030x571

הממת"ק שיבסס לכם קשרי אמון

מאי 11, 2025
בנטוורקינג עסקי, אמון הוא אחד הגורמים הקריטיים במתן וקבלת הפניות. זכרו, העיקר הוא לא מה...
להמשך קריאה
BNI

מה זה BNI בשבילך?

אפריל 27, 2025
כששאלנו את החברים שלנו בBNI את השאלה הזו, התשובות שקיבלנו חשפו משהו עמוק. חשבתם שההצלחה...
להמשך קריאה
ההבדל בין הפניה חלשה והפניה איכותית

ההבדל בין הפניה חלשה והפניה איכותית

מרץ 19, 2025
אנשים שואלים אותי לעתים קרובות אם ניתן להבחין בין הפניות חלשות להפניות איכותיות. התשובה שלי...
להמשך קריאה
ייצוג שיוויוני במרחב ציבורי הוא מאבק משותף...1

ייצוג שיוויוני במרחב הציבורי הוא מאבק משותף

מרץ 9, 2025
המציאות כיום היא שנשים הן שנלחמות למען נשים לוודא שהבנות שלהן יראו בחיי היומיום את...
להמשך קריאה
  • בית
  • למה BNI
  • למה לצפות
  • מציאת קבוצה
  • לוח אירועים
  • קבוצות בהקמה
  • משאבים לחברים
  • תרומה לקהילה
תפריט
  • בית
  • למה BNI
  • למה לצפות
  • מציאת קבוצה
  • לוח אירועים
  • קבוצות בהקמה
  • משאבים לחברים
  • תרומה לקהילה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • צור קשר
  • חיפוש מתקדם למציאת קבוצה
  • מי אנחנו
  • המלצות
  • חידוש חברות
  • מעבר חבר מקבוצה לקבוצה
  • הצהרת נגישות
תפריט
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • צור קשר
  • חיפוש מתקדם למציאת קבוצה
  • מי אנחנו
  • המלצות
  • חידוש חברות
  • מעבר חבר מקבוצה לקבוצה
  • הצהרת נגישות
  • אל היוניברסיטי של BNI

עקבו אחרינו!

  • לוגו וקריאייטיב BNI
  • תקנון - מדיניות לחברים BNI

© 2019 BNI Global LLC. All Rights Reserved. All company names, product names logos included here may be registered trademarks or service marks of their respective owners.