בתקופה הזו מצמצמים את נוכחות האנשים במקומות העבודה
ומדברים כל הזמן על השארת עובדים "חיוניים" בלבד.
אם אתם שכירים, אתם לא עסוקים במחשבה אם אתם חיוניים או לא.
לטוב או לרע, יש מי שקובע את זה עבורכם!
אך כעצמאים ובעלי עסקים – מי אומר לכם אם אתם "חיוניים" או לא?
הלקוחות שלכם.
בזמן משבר, אתם יכולים למצוא את עצמכם מופתעים ממצב
שבו המוצר או השירות שלכם הוא לא נדרש,
או לא חשוב כמו שהיה נדמה לכם.
תשאלו את עצמכם:
"האם המוצר או השירות שלי הוא הדבר הראשון שאנשים מותרים בימים קשים,
או האחרון שהם יוותרו עליו?"
בהולנד פורסם שמריחואנה היא מוצר חיוני לפחות כמו נייר טואלט.
במקסיקו הפסיקו את ייצור בירת "קורונה" המפורסמת אחרי שהוגדרה כ"עסק לא – חיוני".
האם הייתם מצמצמים קודם את קוסמטיקאית או את ערוץ הספורט?
(טוב, תלוי את מי שואלים….)
בואו נשבור ביחד מיתוס:
בזמנים קשים לא כל האנשים נמצאים בבעיה כספית.
הם פשוט שומרים על כספם ומוציאים אותו לפי סדרי עדיפויות.
השאלה הנכונה היא – איפה אתם נמצאים ברשימה שלהם.
גם אם המוצר/שירות שלכם הוא "מותרות" – אל תתייאשו.
יש עוד המון דברים שאפשר לעשות כדי להנגיש את השירות שלכם,
להקל על האנשים לרכוש מכם,
להפוך אותו ליותר "חיוני" ואת השימוש בו לנוח יותר.
הנה כמה דוגמאות –
- האם ניסיתם פעם לתת שיעורים פרטיים דרך האינטרנט או זום
אולי אתם יכולים להתחיל ללמד את התחום שלכם?
מורה למוסיקה נאלצה לקיים שיעורים אינטרנטיים וגילתה שיש תלמידים ביישנים
שהשיעור אונליין מקפיץ אותם כמה רמות קדימה. היא אמרה לי שהאילוץ הביא אותה
לחשוב על שיווק מחוץ לאזור הגיאוגרפי שהיא מתכוונת לפתח גם אחרי שהתקופה
הזו תחלוף.
- אין לכם אתר? דף פייסבוק עסקי?
הילדים שלכם אמרו לכם כבר מזמן שצריך לפתוח אינסטגרם?
זה הזמן ללמוד איך לעשות את זה, לבד או בצורה מקצועית.
הרי מה שיש לכם כרגע זה זמן!
- חפשו מה הקולגות שלכם עושים, רוב הסיכויים שהם מצלמים סרטונים. גם אתם יכולים.
אם אתם לא תדאגו לייצר תוכן ללקוחות שלכם, הקולגות שלכם יגיעו אליהם קודם.
תנו עצות שיכולות לעניין את הקהל שלכם ולהזכיר להם שאתם כאן, תייצרו געגוע אליכם.
- תגדילו את אפשרויות התשלום. רוצים שללקוחות שלכם יהיה קל להעביר לכם כסף
תדאגו שתהיה לכם אפשרות לתשלום אונליין או בביט.
זה הזמן לבדוק מה התחדש בשוק ולהתקדם.
- אם יש לכם מוצרים, המון אנשים כבר גילו שהם יכולים להכין ולמכור דרך שירות משלוחים,
להפוך מוצר לערכות ליצירה משפחתית, לישיבה ארוכה בבית, למתנה לחגים.
אל תחשבו לטווח קצר, המשלוחים יכולים להיות ערוץ פעיל לטווח ארוך.
- חלמתם פעם לעבוד עם חברה מסוימת? חיפשתם דרך להגיע לאדם מסוים?
זה הזמן לבדוק לעומק בדר' גוגל, ללמוד עליהם לעומק ולתכנן את האסטרטגיה איך להגיע אליהם.
לרוב האנשים יש כרגע יותר זמן פנוי לשוחח או להיפגש איתכם. אל תחכו למחר.
רמז: אם אתם חברים בקבוצת נטוורקינג יהיה לכם קל יותר להגיע לאנשים…
לרעיונות לעצמאים ובעלי עסקים – איך להתכונן נכון ל"יום שאחרי" ה"קורונה", קיראו כאן
אשמח שתכתבו לי תגובות, הערות, הארות ושאלות לגבי מה שכתבתי.
אם אתם רוצים לשתף בדוגמאות נוספות
איך אתם הופכים את השירות שלכם ליותר "חיוני" לאנשים –
כיתבו לי [email protected]
את הרעיונות הטובים ביותר אשתף עם חברי הקהילה – עם קרדיט מלא כמובן.
שלכם,
ירדן נוי
מנכ"לית BNI