שמתי לב שבעסקים כמעט שלא מדברים על כיף. נראה שרוב האנשים מתייחסים לכיף ולעסקים כשני דברים סותרים ונפרדים. אני כלל לא שותף לתפיסה הזו. לדעתי חשוב לעשות כיף בעסקים. יתרה מכך, למדתי שכיף הוא דבר שמאפשר לעסקים ולקבוצות נטוורקינג כאחד להשיג וליהנות מהצלחה מתמשכת.
אני איש של מערכות ותהליכים. כמייסד BNI®, אני חסיד של כללי המדיניוּת שלנו – שאגב, נכתבו על ידי חברי מועצת היועצים של BNIהמורכבים מחברי ארגון ולא על ידָיי. אני תמיד אומר שכללי מדיניות הם חשובים, כי צריכה להיות אחריות בתאגיד או בארגון. עם זאת, אי אפשר להיות דיקטטור ביישום המדיניות. צריך ליישם אותה כמו מנדלה, לא כמו אטילה. אפשר להחמיר באהבה, להקפיד על היסודות, וגם לעשות כיף.
צרו למידה מהנה
אני מאמין גדול בחווייתיוּת; לדעתי זו דרך מצוינת ללמוד. כשלימדתי את תורת הניהול באוניברסיטה, היו לי סטודנטים רבים ששנאו את החובה לקחת קורס תיאורטי בניהול. אבל אחד הדברים שעשיתי היה לכלול הרבה למידה חווייתית. לדוגמה, כשדיברתי על ההתמחות והכוח של ההתמחות, נושא שעשוי לשעמם, היה לי תרגיל חווייתי שהמחיש לסטודנטים איך אפשר להגדיל תפוקה ועסקים באמצעות התמחות. זה היה תרגיל משחקי וכיפי, והסטודנטים עפו עליו! אחד מהם אפילו בא אליי בסוף הסמסטר ואמר, "כשבאתי לקורס שלך שקשקתי מהנושא הזה, אבל זה היה הקורס הכי טוב שלמדתי באוניברסיטה!"
זוהי דוגמה טובה לכך שאפשר להחזיר את הכיף ליסודות העסקיים. הסטודנטים קלטו את החומר דרך רגעים מדבקים ומרתקים של למידה חווייתית.
מותר לכם ליהנות תוך כדי שאתם מקפידים על אחריות בקרב חברי הקבוצה או הצוות שלכם.
אם אתם לא נהנים, קל לשכוח מדוע אתם שם ועושים מה שאתם עושים. בלי כיף, מאבדים את ההתלהבות.
כשאין התלהבות למשהו התשוקה אליו דועכת, וקשה להצליח בכל דבר בלי תשוקה אליו. לכן אני מאמין שחשוב ליהנות בכל מה שעושים – עסקים, נטוורקינג, או מה שלא יהיה – ולזכור שגם הכיף הוא חלק מהיסודות העסקיים.
רוצים לשתף סיפור על חוויית נטוורקינג או עסקים שנחרתה לכם בזיכרון בגלל שהיא הייתה כיפית?