לא תמיד אנשים מקשרים בין נטוורקינג לאסטרטגיה לצמיחה עסקית. נטוורקינג מקצועי שמתקיים במסגרת מאורגנת כמו BNI משמש כאסטרטגית צמיחה לכל דבר ליצירת לקוחות חדשים, חיבור עם יזמים אחרים, קבלת מידע וכלים להגדלת העסק.
"מה שלא נמדד לא מנוהל" אמר פיטר דרוקר אבי תורת הניהול המודרנית שהביא בשורה לארגונים בדמות מדדים שמאפשרים לכל עסק לנהל את תהליכי הצמיחה שלו. אם אתם חברים בקבוצה עסקית ולא מודדים תוצאות, איך תדעו אם אתם מקבלים את התשואה שאתם מחפשים ?
תיעוד ומעקב אחר הנתונים הנכונים בעסק מאפשר לכם לראות איפה אתם שמים את משאבי הזמן והכסף שלכם. כשמתחילים למדוד ולעקוב אחר הנתונים "תחושות בטן" שהיו לכם, עלולות להתנפץ למול המספרים. נתונים לא משקרים וקבלת החלטות המבוססת על עובדות טובה יותר מהסתמכות רק על "תחושות בטן". זה קריטי למדוד את הדברים הנכונים כדי לקבל תוצאות מדויקות. כמו שאתם מודדים את מספר הכניסות לאתר שלכם או את מספר התגובות לפוסט שפירסמתם, או את מצב התזרים, כך חשוב שתדעו מהם מדדי ההצלחה באסטרטגיית הנטוורקינג שלכם.
5 דרכים למדוד הצלחה באסטרטגיית הצמיחה – נטוורקינג
מדידת הצלחה בנטוורקינג היא תהליך סופר חשוב שמאפשר לכם להבין את התוצאות של הפעולות שלכם ולשפר את הביצועים. התוצאות יעזרו לכם להחליט האם נכון לכם להשקיע זמן בקבוצה עסקית, או אם כדאי לחדש לשנה נוספת למי שמתלבטים אם "לחדש או לא לחדש"
- מספר הפניות
הפניות הן מדד ישיר לאיכות הקשרים שלכם וליכולת שלכם להסביר בדיוק מה אתם מחפשים וליצור ערך גם עבור אחרים. לכן מעקב אחר כמות ההפניות שאתם מקבלים (וגם נותנים) מספק לכם מידע גם על עומק הקשר שיש לכם עם חברי הקבוצה. חשיבות ההפניות לא מתבטאת רק בכמות אלא גם באיכות ובפוטנציאל העתידי שלהן.
- עסקאות שנסגרו
מדידת מספר העסקאות שנסגרו כתוצאה מהפניות שהתקבלו והכניסו לכם כספים הוא אחד המדדים המרכזיים להערכת ההשפעה הכלכלית של אסטרטגיית הצמיחה בנטוורקינג על העסק שלכם. כדי לעקוב אחר "מקור הכסף" זה קריטי שתנהלו רישום של העסקאות שיצאו לפועל ותתעדו מי מהאנשים הפנה אליכם את העיסקה. שמירה על קשר עם המפנה ונסיון "לשלם" לו בפתיחת דלתות והפניות, תסייע לכם לקבל ממנו עוד הפניות מהסוג הזה.
- פגישות אישיות (1 ל 1)
מטרת פגישות אישיות (1ל1) היא לא לקבל עסקים אלא לבנות מערכת יחסים לעומק. מערכת היחסים מביאה את העסקים. ככל שתעשו יותר פגישות 1ל1 תוכלו להעמיק את רשת הקשרים שלכם. מעקב אחרי מספר הפגישות האישיות שקיימתם עם חברי רשת הקשרים שלכם (עם מי נפגשתם, מתי, נושאים שדיברתם, בקשות להפניות וכו'). שימוש בכלי הממת"ק מחזק ומעמיק את הקשרים ומאפשר לכם להכיר טוב יותר את הצרכים והאתגרים של הצד השני.
- כמות המלצות
הזמן שאתם משקיעים בעסק שלכם בונה לכם הון חברתי. המלצות של חברי הקבוצה עליכם מעידות על הערך שאתם מביאים לרשת הקשרים שלכם ועל האמון שחברים נותנים בכם. כמה עוצמתי זה כשחבריכם לנטוורקינג מאמינים בכם, ולא יכולים להפסיק לדבר עליכם עם כל מי שהם מכירים. ככל שחברי הקבוצה שלכם ממליצים עליכם בפני מכרים שלהם, או נותנים המלצה במפגש עצמו מול החברים והאורחים זה מהווה מדד למידת ההשפעה שלכם.
- גידול ברשת הקשרים
בכמה גדלה רשת הקשרים שלכם בשנה האחרונה? עצמאים ובעלי עסקים חייבים לצאת החוצה במגוון פעילויות ולהרחיב את ההיכרויות. לדוגמא, השתתפות באירועי נטוורקינג או אירועים מקצועיים שמאפשרים היכרות עם אנשים רבים ולאורך זמן יכולים להוביל לפתיחת הזדמנויות, יצירת עסקים ושיתופי פעולה. הגדלת הרשת לצדדים, לרוחב (העומק יגיע בפגישות אישיות) תגדיל גם את ההשפעה שלכם
ארגון BNI משתמש במערכות למדידת הצלחה המבוססות על תיעוד עצמי של החברים. כשאתם רוצים לדעת אם אתם מצליחים בנטוורקינג תמדדו את הפרמטרים הנ"ל שכוללים בין היתר מעקב אחרי מספר הפניות שניתנו והתקבלו, עסקאות שנסגרו, פגישות אישיות, ועוד.
נטוורקינג היא אסטרטגיה לצמיחה עסקית לכל דבר ועל ידי מעקב אחרי המדדים האלו, תוכלו להבין את ההשפעה של הנטוורקינג על העסק שלכם ולשפר את הביצועים.
אשמח שתכתבו לי תגובות, הערות, הארות ושאלות לגבי מה שכתבתי.
אם אתם רוצים לשתף בפרמטרים נוספים למדידת הצלחה בנטוורקינג
כיתבו לי [email protected] או הגיבו בבלוג
טורים נוספים ניתן למצוא בבלוג שלי – media.bni.co.il/blog
שלכם,
ירדן נוי
מנכ"לית BNI