יש לכם מוצר או שירות טוב והצטרפתם לקבוצה עסקית. אתם מתחילים להכיר את האנשים אבל מרגישים שיש לכם הרבה מה לתת ורוצים להרחיב את מעגל ההזדמנויות והקשרים. השלב הראשון הוא להגדיל את הניראות שלכם. איך מגדילים את הניראות ובעיקר, איך עושים את זה נכון?
אם אתם בתחילת דרככם ב-BNI או אם אתם ותיקים אך רק מתחילים לחשוב על הרחבת המעגל לרמה אזורית, ארצית או בינלאומית, אתם נמצאים עדיין בשלב הראשוני שנקרא "שלב הנראות" . אנשים אמנם מזהים אתכם אבל עדיין לא מכירים אתכם ולא יודעים עליכם כמעט כלום ולכן חשוב רגע לעצור ולהבין שנראות במינון גבוה אינה בהכרח חיובית.
אם אתם נמצאים בכל מקום ולא נותנים ערך בנוכחות שלכם, אתם עלולים להיתפס כמי שבאים רק לקחת וליצור נראות שלילית בעיני האחרים, שדווקא מרחיקה את הזדמנויות.
הדרך הנכונה להרחיב את הנראות שלכם ושל העסק שלכם לקבוצות נוספות ולחברים נוספים, צריכה לכלול תכנון מקדים ועבודה חכמה לבניית מערכת יחסים וליצירת אמון וערך הדדיים.
אסטרטגיות להרחבת הנראות שלכם
תכנון מראש לביקור בקבוצות – לפני ביקור בקבוצה אחרת, האם חשבתם באיזה אזור גיאוגרפי תתמקדו? האם אתם נותנים שירות רק באזור המגורים שלכם? האם יש לכם אפשרות לתת שירות באזורים רחוקים? אלו בעלי מקצוע יחברו אתכם ללקוחות פוטנציאלים? האם הם קיימים בקבוצה שבה אתם מתכננים לבקר? תגדירו לעצמכם מה אתם מחפשים אחרת תתפזרו לכל עבר או שתמצאו את עצמכם מבקרים שוב ושוב באותן 2-3 קבוצות שקרובות אליכן ו"תזכו" לנראות שלילית.
מוכנות – האם אתם יודעים את מי אתם רוצים לפגוש, איך להציג את עצמכם, מה לבקש כהפניה? אם יש בעל מקצוע זהה לשלכם חשוב שתשמרו על הגבולות ולא תבקשו הפניות.
פרופיל באתר – האם הפרופיל שלכם באתר BNI עדכני אם אנשים ירצו לקבל יותר מידע עליכם. האם יש לכם אתר או נוכחות במדיה החברתית כדי שאנשים יוכלו ללמוד עליכם קצת יותר ?
קחו תפקיד בהנהגה – כשאתם פעילים בתפקידים בהנהגה יש לכם מתוקף התפקיד נראות גבוהה יותר ממי שאינם בתפקיד. זיכרו שאנשים מסתכלים עליכם, מקשיבים לכם, מגבשים דעה עליכם כל הזמן. גם כשאתם פוגשים חברים מקבוצות אחרות איזכור התפקיד שלכם בקבוצה, בניגוד לחבר ללא תפקיד פעיל, אומר עליכם הרבה.
אירועי גיבוש – השתתפו באירועי גיבוש של הקבוצה שלכם, אל תוותרו עליהם. הנראות החברתית חשובה לא פחות מהנראות העסקית להיכרות יותר עמוקה שלכם ומעבר לשלב הבא.
איפה אפשר לייצר ניראות ברמה אזורית וארצית
כדי להרחיב את רמת הנראות ברמה ארצית או אזורית וכדי שמישהו ישים אליכם לב רצוי להראות את עצמכם ולהשמיע קול, לדוגמא:
- השתתפו בסדנאות ארציות בצורה אקטיבית, לא רק להיות נוכחים אלא השמיעו את קולכם
- תפתחו פורום חדש – קחו יוזמה ובידקו האם יש פורום עסקי בתחום שלכם, אם כן – תצטרפו כדי להגביר את החשיפה, אם לא, שיקלו לפתוח פורום חדש. יוזמה והובלה של פורום עסקי מאפשרת לכם לפנות לאנשים כמומחים בתחומכם, הופכת אתכם למוכרים יותר ומגבירה את האמינות שלכם.
- היו פעילים ומעורבים בקבוצת הפייסבוק הסגורה של החברים, העלו פוסטים לא של מכירה של השירות או המוצר שלכם, אלא כאלו שנותנים מהידע שלכם והגיבו בצורה חיובית לאחרים, אך תסתפקו בסימן "לייק" אלא בתגובה עניינית שמוסיפה ערך.
- בדף העסקי של BNI בפייסבוק ובאינסטגרם הגיבו לפוסטים ותנו את זווית החשיבה שלכם על נושאים שעולים שם, שתפו את החוויות שלכם וצרו נראות חיובית בתחומים שבהם אתם מבינים.
כדי להרחיב את כמות האנשים שמכירים אתכם צריכים את השלב הראשון והוא שלב הניראות. חשוב לציין, אם אתם מבקרים בקבוצה, משתתפים בסדנא או מגיבים בפוסט אל תנסו למכור את השירות שלכם, אלא תנו ערך מנסיונכם וידיעותיכם, פרגנו, הביעו עניין אמיתי והתחילו שיחה.
ל-9 מקומות שיאפשרו לכם להרחיב ולגוון את רשת הקשרים שלכם בקישור
הסוד להצלחה בלי עבודה קשה הוא עדיין סוד… אין קיצורי דרך
אשמח שתכתבו לי תגובות, הערות, הארות ושאלות לגבי הטור.
אם אתם רוצים לשתף באסטרטגיות להגברת הניראות שלכם,
כיתבו לי [email protected] או הגיבו בבלוג – איך לגרום ליותר אנשים להכיר אתכם
טורים נוספים ניתן למצוא בבלוג שלי https://media.bni.co.il/blog/
שלכם,
ירדן נוי
מנכ"לית BNI