מהו אחד הדברים הכי חשובים שצריך לדעת על נטוורקינג? אם אתם רוצים להשיג יותר עסקאות, עליכם להיות מוכנים לתת עסקאות לבעלי עסק אחרים.
זו הסיבה שייסדתי את ארגון הנטוורקינג שלי, BNI, על בסיס העיקרון המנחה של הענקת תועלת לזולת "הנותן מקבל" – Givers Gain®.זהו מוטיב מוסרי שחוזר בכל הדתות והתרבויות: ואהבת לרעך כמוך.
אמת זו מושתתת על הרעיון של "שלח לחמך על פני המים". אבל המצב מורכב יותר מזה. נטוורקינג מבוסס על בניית מערכות יחסים. ב-40 השנים האחרונות, מצאתי שהדרך הטובה ביותר לבנות יחסים במהירות היא לעזור לאדם השני קודם. אם אתם רוצים הפניות, תתרכזו בשאלה איך אפשר לתת הפניות לאחרים.
להלן סיפור ששמעתי לפני כמה זמן מדירקטור ב-BNI. הוא מהווה מטפורה מעולה להתנהלות של נטוורקינג עסקי מוצלח.
סיפור התירס
חקלאי במדינת נברסקה שבארה"ב זכה ביריד המדינה ארבע שנים ברצף עם התירס שלו. איש לא הגיע להישג הזה לפניו, אז העיתון שלח כתב לראיין אותו.
הכתב שאל: "מה הסוד שלך? אתה משתמש בזרעי תירס מיוחדים?"
החקלאי ענה: "בהחלט. אני מפתח זרעים משלי, וזה חלק חשוב מכל הסיפור."
"אז זה הסוד," אמר הכתב. "אתה זורע סוג תירס שונה משל השכנים שלך."
"לא," אמר החקלאי, "אני גם נותן אותו לשכנים שלי, שגם הם חקלאים."
"אתה נותן אותו לשכנים שלך?" אמר הכתב בתדהמה. "איזו סיבה עלי אדמות יש לך לתת את התירס עטור-הפרסים שלך לשכנים שלך?"
החקלאי ענה: "ובכן, אתה צריך להבין את תהליך ההאבקה של תירס. התירס מואבק משדות סמוכים. אם אתה מוקף בשדות שאין בהם את התירס המשובח הזה, גם
בשדה שלך לא יצמח תירס משובח. אבל אם בשדה של השכן שלי צומח התירס החזק הזה, אז לי יש תירס מהמם. ככה זכיתי ביריד המדינה של נברסקה בארבע
השנים האחרונות ברצף."
חשבו על זה – זהו רעיון מרכזי בנטוורקינג עסקי מוצלח.
במילים פשוטות, אם אתם רוצים להיות אנשי נטוורקינג יעילים, אתם צריכים להיכנס לנטוורקינג עם מחויבות לעזור לאחרים, כי ככה בדיוק יעזרו לכם בתמורה.