קבוצות הנטוורקינג העסקיות של ארגון BNI עובדות בצורה זהה בכל העולם ועדיין, יש הבדלים בין קבוצה לקבוצה. נשאלת השאלה המתבקשת – אם כולנו שותים מאותם המים, אוכלים את אותו הלחם ועוברים את אותו המסלול אז למה יש הבדל? למה יש אנשים המצליחים יותר ואלו המצליחים פחות? מחקרים שנעשו בארגון ודוגמאות אין ספור הוכיחו כי אין חשיבות למקצוע של האדם, הותק במקצוע, מקום המגורים, הגיל או המגדר, אלא …לגישה שלו.
זו הסיבה שבהדרכה לוועדות החברים אנו מקפידים להדגיש כי יש 3 דברים חשובים בעת הקבלה לחברות והם כמובן לפי סדר החשיבות. במקום הראשון: גישה, במקום השני: גישה ובמקום השלישי…נכון, גישה.
הרבה פעמים בחיים אנחנו נדרשים לבחון את האמונות שלנו כדי להתחיל לייצר שינוי, לשנות את הפרדיגמות שלנו. המילה פרדיגמה מגיעה מיוונית ומשמעותה המצומצמת היא "תבנית חשיבה". הפרדיגמה במובנה הרחב יותר היא סט של הנחות הבנויות על ניסיון שנצבר, המלווה באמונות ובפרשנות אישית המגבשת את תפיסת המציאות של האדם ואת הדרך שבה הוא רואה את העולם.
הפעם אני לא מתכוונת לשנות אלא ממליצה לאמץ את 4 הפרדיגמות הבאות בדרך שבה אתם רואים ומתייחסים לחברי קבוצת העסקים שלכם:
1. התייחסו לכל חבר בקבוצה כלקוח הטוב ביותר שלכם
משמעות הדבר כי אתם מבינים מבין שכדי לקבל הפניות מהקבוצה עליכם להתייחס לכל החברים בקבוצה כאילו הם הלקוחות הטובים ביותר שלכם, זאת מכיוון שהם באים כל שבוע למפגש לשמוע את בקשותיכם וכדי לנסות ולעזור לכם לקבל הפניות.
חישבו, האם יש לכם לקוח שנפגש אתכם כל שבוע כדי לנסות לעזור לכם להגדיל את העסק?
2. התייחסו לכל חבר בקבוצה כאילו אתם המועסקים (עובד) שלהם
האם הייתם מגיעים מאוחר למקום העבודה ומצפים להמשיך להיות מועסקים? האם הייתם מצפים לשכר אם לא הייתם ממלאים את המטלות שלכם בצורה מושלמת ביותר? היו מעורבים בקבוצה כדי להרשים את המעסיקים שלכם (יתר חברי הקבוצה) וזיכרו שכל פעולה שאתם עושים לטובת הקבוצה נמדדת ונצפית ואנשים יזכרו איך התנהגתם ומה עשיתם, הרבה אחרי שאתם כבר תשכחו את האירועים.
3. התייחסו לכל חבר בקבוצה כאילו אתם המעסיקים שלהם
צפה לטוב ביותר ותקבל את הטוב ביותר – צפה לקבל בינוניות ותקבל בינוניות. אם תציבו ציפיות מקצועיות מחברי הקבוצה ותחזיקו אותם מחויבים בדיוק כפי שהייתם מתייחסים לעובדים שלכם. השקיעו זמן במועסקים שלכם ולמדו אותם איך לפתוח לכם דלת עסקית, ציידו אותם בכל המידע והחומרים כפי שהייתם מציידים ומשקיעים בעובדים שלכם בשכר. זיכרו שפעולותיכם מדברות יותר חזק מהמילים שלכם.
4. התייחסו לכל חבר בקבוצה כאילו הם השותפים שלכם לעסק
הסתכלו טוב טוב בחברי הקבוצה שלכם. הם יושבים מסביב לאותו שולחן איתכם כאילו ישבתם באותו דירקטוריון או שותפים בבית עסק, כשווים בין שווים. אם עברה במוחכם מחשבה שאתם לא הייתם מקבלים חבר כזה או אחר כשותף שווה לעסק שלכם, למה אתם מקבלים אותם כחברים בקבוצה? אנשים אלו חייבים להיות אנשי עסקים טובים ואמינים אשר יקרינו גם על הדרך שבה אחרים רואים אתכם ואתם תהיו גאים להחשיבם כשותפים עסקיים שלכם.
אימוץ 4 הפרדיגמות ישנה לכם את הדרך שבה אתם תופסים את מערכות היחסים ביניכם לבין חברי הקבוצה העסקית שלכם, שינוי התפיסה יוביל לשינוי ההתנהגות והתוצאות יהיו בהתאם.
“Individual commitment to a group effort – that is what makes a teamwork, a company work, a society work, a civilization work”.
Vince Lombardi, Coach
שלכם,
ירדן נוי