Skip to content

BNI international

כניסה לחשבון

  • בית
  • למה BNI
  • מציאת קבוצה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • קבוצות בהקמה
  • צור קשר
תפריט
  • בית
  • למה BNI
  • מציאת קבוצה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • קבוצות בהקמה
  • צור קשר
כניסה לחשבון
account login

BNI international

  • בית
  • למה BNI
  • מציאת קבוצה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • קבוצות בהקמה
  • צור קשר
תפריט
  • בית
  • למה BNI
  • מציאת קבוצה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • קבוצות בהקמה
  • צור קשר

גברים ממאדים נשים מונוס

  • מאת: ד"ר איוון מייזנר והייזל ווקר
  • תרגום: דר' איתי פלאות
  • תאריך: ינואר 3, 2012
  • תגובות: אין תגובות
על ההבדל בין נשים וגברים ברישות עסקי
חברים יקרים,
למרות התנועות הרבות שקמו למען שוויון בין המינים, ברור כי קיימים הבדלים ניכרים בין גברים ונשים.  מעבר להבדלים האנטומיים, גברים ונשים נבדלים, באופן סטטיסטי(כלומר בממוצע), בכישורי תקשורת, בצורת קשירת קשרים בין-אישיים, באינטליגנציה רגשית, בהתמצאות מרחבית, בהתנהלות חברתית, במידת תוקפנות, בחשיבה אנליטית ועוד.  הבדלים אלה הם תוצאה של ברירה טבעית שבררה את התכונות המתאימות ביותר להישרדות ורביה בהתאם לתפקידים השונים שמילאו המינים השונים בעבר הפרה-היסטורי בתהליכי הישרדות, רבייה וטיפול בצאצאים. 
מהמאמר המתורגם שלפנינו אפשר ללמוד כי ההבדלים האלה באים לידי ביטוי גם באופן שבו גברים ונשים מקיימים יחסים בתהליך של רישות עסקי.  אם נהיה מודעים לצורות ההתנהלות השונות ולמגבלות של כל אחד מאיתנו, נוכל, גם גברים וגם נשים, לכוון את ההתנהלות שלנו כדי להתגבר על המגבלות וכדי ליעל את הרשת העסקית שאנו מפתחים לטובת העסק שלנו.
 
בילוי נעים בקריאת המאמר
ד"ר איתי פלאות, מנהל אזור הצפון, BNI ישראל, וביולוג.
 
(*) באופן סטטיסטי: ההבדלים הם ברמה סטטיסטית, כלומר, בממוצע, למשל, לנשים כושר ביטוי טוב יותר מאשר לגברים. זה כמובן לא אומר שכל אישה היא בעלת כושר ביטוי טוב יותר מכל גבר.  בוודאי ימצאו גברים מסוימים בעלי כושר ביטוי טוב יותר מזה של נשים מסוימות, ואת זה אני אומר לא רק כדי לא לקלקל את היחסים עם הנשים שבחבורה, שאותן אני אוהב, מעריך ומוקיר.
 
גברים ממאדים נשים מונוס
על ההבדל בין נשים וגברים ברישות עסקי
 
 
גברים ממאדים ונשים מוונוס, אבל רישות עסקי הוא רישות עסקי – האומנם?
במהלך השנים עבדנו הן עם נשים והן עם גברים להגדלת העסקים שלהם על ידי הפניות עסקיות, ולאחרונה, כחלק ממחקר, צפינו בהבדלים בדרך בה גברים ונשים עוסקות ברישות עסקי. בעצם, ראינו איך המינים משתמשים בתהליך ה- VCP בצורה שונה (Visibility + Credibility=Profitability).
כל מערכת יחסים, ללא תלות בטיבה, עוברת תהליך. בעולם הרישות העסקי, התהליך של בניית רשת קשרים עסקיים נקרא VCP. והנה השלבים בתהליך ה- VCP :
נראות (Visibility): זהו השלב ביחסים שבו המשתתפים נפגשים לראשונה. יתכן שפשוט תתקיים ביניהם שיחה, החלפה של כרטיסי ביקור ופרטי התקשרות, ומכאן אפשר להמשיך הלאה. שלב זה יכול להתקיים מספר פעמים.  בשלב זה הצדדים זוכרים זה את זה ויש להם רק מידע בסיסי אחד על השני.
אמינות (Credibility): זהו השלב השני של היחסים. בשלב זה שני המשתתפים נפגשו ושוחחו מספר פעמים ונוצר ביניהם אמון. ככל שהיכרותם ממושכת יותר, ככל שעבדו זה עם זה ואולי אף תמכו זה בזה, כך האמון ביניהם הולך ומעמיק. בשלב הזה של היחסים בין שני השותפים הם מתחילים לעזור זה לזה והיחסים ביניהם הולכים ומעמיקים.
רווחיות (Profitability): זהו השלב השלישי של היחסים. בנקודה זו האמון בין שני השותפים לקשר העסקי הוא מלא, והם פותחים זה בפני זה את הקשרים שלהם עם לקוחות, ספקים וידידים ובאופן יזום והדדי מסייעים זה לזה. לכל אחד מהם הבנה עמוקה בעסק של האחר ובצרכיו והם יודעים איך לייצר הפניות עסקיות זה לזה, ולפתוח אחד עבור האחר דלתות.
יחסים עסקיים לעומת יחסים אישיים ברישות עסקי
מאז הימים בהם החברה האנושית היתה מורכבת מציידים ומלקטים, ישנן הנחות לגבי מגדר ואיך כל מגדר חווה את העולם באופן שונה. וכך נשארו הבדלים בין נשים לגברים עד היום. כמרשתים עסקיים, מסקרנת ביותר השאלה מהם ההבדלים בין נשים וגברים בתהליך ה- VCP ואיך ההבדלים משפיעים על תהליכי המכירה?
הבדל אחד הוא שתהליך ה- VCP מתקיים אצל נשים בקצב איטי יותר. נשים מקדישות לרוב יותר זמן בשלב הנראוּת ומקפידות להכיר אישית כל מי שעשוי להיות שותף לרישות עסקי. ראוי לציין שנמצא כי נשים רבות יתנהלו בתהליכי ה- VCP עד לנקודה בה ישיגו אמינות מירבית, ואז, לפתע, יעצרו את התהליך. התהליך ייעצר בשלב זה ולא ימשיך לשלב הרווחיות.
עדיין לא ניתן לומר בביטחון למה זה קורה. מניחים כי נשים רבות מהססות לבקש באופן ישיר הפניות, מחשש לעבור איזה גבול שיגרום לאובדן האמינות. במקום זה הן מחכות ומצפות שישאלו אותן באיזה הפניות הן מעוניינות.  אם השותף לנטוורקינג לא ישאל, נשים אלה לא יגיעו לשלב הרווחיות.
הבדל ניכר נוסף שנמצא הוא שבאופן כללי, גברים נוטים ליישם את תהליך ה- VCP באופן הרבה יותר "עסקי" מאשר נשים. חלק משמעותי  מהגברים שנצפו נטו להתחיל את התהליך בשלב הנראוּת, אבל מיד עברו לשלב רווחיות (דילגו על שלב האמינות) על ידי בקשת הפניות עסקיות. גברים אלה יתחילו מיד את היחסים מחדש משלב הנראות אם יגלו שבקשתם להפניות לא הביא לרווחיות המצופה.
האם יש מרכיב גנטי בעובדה שמספר רב של נשים מצטיינות בשלבים של ניראוּת ואמינות בבניית קשרים עסקיים, אך נכשלות בשלב הסופי של הרווחיות? ולמה כל כך הרבה גברים קופצים משלב הניראוּת לשלב הרווחיות ולא ממצים את שלב האמינות?
הבדלים מעניינים ומסתוריים אלה הם הבסיס לספר שיצא בקרוב ע"י דר' איוון מייזנר והייזל ווקר: "Business Networking and Sex".  אם נוכל ללמוד יותר כיצד המגדרים השונים שונים ודומים בו זמנית, נוכל לדעת להיות יותר יעילים בכל תהליכי הרישות העסקי.
קודםהקודםתרבות של למידה
הבאהפניה אינה עסקה סגורההבא

כתיבת תגובה לבטל

יכול לעניין אותך בנוסף

אירועי הנהגות 2025

אירועי הנהגות 2025

יוני 10, 2025
להמשך קריאה
BNI

כנסי VIP להנהגות בכירות 2025

יוני 8, 2025
אירועי VIP להנהגות הבכירות מכל הארץ, תכנים מעניינים לקידום העסקים, הרבה נטוורקינג סביב שולחנות עם...
להמשך קריאה
Waze של העסקים

טור חגיגי: לציון 120 טורים  waze של העסקים

מאי 25, 2025
בעלי ובעלות עסקים מתחלקים ל-2 סוגים. הראשונים יודעים לאן הם רוצים להגיע אבל לא יודעים...
להמשך קריאה
A-Tool-to-GAIN-Trusted-Relationships-1030x571

הממת"ק שיבסס לכם קשרי אמון

מאי 11, 2025
בנטוורקינג עסקי, אמון הוא אחד הגורמים הקריטיים במתן וקבלת הפניות. זכרו, העיקר הוא לא מה...
להמשך קריאה
BNI

מה זה BNI בשבילך?

אפריל 27, 2025
כששאלנו את החברים שלנו בBNI את השאלה הזו, התשובות שקיבלנו חשפו משהו עמוק. חשבתם שההצלחה...
להמשך קריאה
ההבדל בין הפניה חלשה והפניה איכותית

ההבדל בין הפניה חלשה והפניה איכותית

מרץ 19, 2025
אנשים שואלים אותי לעתים קרובות אם ניתן להבחין בין הפניות חלשות להפניות איכותיות. התשובה שלי...
להמשך קריאה
ייצוג שיוויוני במרחב ציבורי הוא מאבק משותף...1

ייצוג שיוויוני במרחב הציבורי הוא מאבק משותף

מרץ 9, 2025
המציאות כיום היא שנשים הן שנלחמות למען נשים לוודא שהבנות שלהן יראו בחיי היומיום את...
להמשך קריאה
BNI

שבוע הנטוורקינג חגיגה של נטוורקינג, צמיחה ושיתופי פעולה! 🌟

מרץ 5, 2025
שבוע הנטוורקינג חגיגה של נטוורקינג, צמיחה ושיתופי פעולה! 🌟
להמשך קריאה
  • בית
  • למה BNI
  • למה לצפות
  • מציאת קבוצה
  • לוח אירועים
  • קבוצות בהקמה
  • משאבים לחברים
  • תרומה לקהילה
תפריט
  • בית
  • למה BNI
  • למה לצפות
  • מציאת קבוצה
  • לוח אירועים
  • קבוצות בהקמה
  • משאבים לחברים
  • תרומה לקהילה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • צור קשר
  • חיפוש מתקדם למציאת קבוצה
  • מי אנחנו
  • המלצות
  • חידוש חברות
  • מעבר חבר מקבוצה לקבוצה
  • הצהרת נגישות
תפריט
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • צור קשר
  • חיפוש מתקדם למציאת קבוצה
  • מי אנחנו
  • המלצות
  • חידוש חברות
  • מעבר חבר מקבוצה לקבוצה
  • הצהרת נגישות
  • אל היוניברסיטי של BNI

עקבו אחרינו!

  • לוגו וקריאייטיב BNI
  • תקנון - מדיניות לחברים BNI

© 2019 BNI Global LLC. All Rights Reserved. All company names, product names logos included here may be registered trademarks or service marks of their respective owners.